23948sdkhjf

Ugens grin: En listig sælger

Få en god start på ugen med mandagens skæve indslag fra redaktionen bag Transportmagasinet
Den erfarne ekspedient i brillebutikken forklarede den nye lærling, hvordan han skulle håndtere kunderne.

- Ulrik, når du skal sælge et par briller til en kunde, så spørger folk først, hvad de koster, forklarede ekspedienten.

- Så siger du langsomt; "De koster 2.500 kr.". Og læg så nøje mærke til deres reaktion.

- Hvis de ikke reagerer, siger du: "...for stellet plus 1.700 for glassene".

- Igen lægger du mærke til en reaktion, der kunne tyde på, at prisen er for høj. Reagerer de ikke, siger du til sidst; "Per styk!", forklarede ekspedienten.

Kender du en sjov historie eller en god vittighed?
Transportmagasinet opfordrer alle læsere til at sende vittige – gerne brancherelaterede – historier og indslag til redaktionen.

Tip os via mail med ”Ugens Grin” i emnefeltet. Bliver dit bidrag udvalgt, kommer det med i mandagens nyhedsbrev.

Læs flere ugens grin
De underlige chefer
Hvad chefen ønsker
Den ærlige bogholder
Mellem kolleger
Den umulige kunde
En skudsikker vækstplan
Problemløsning for dummies
Begrænset holdbarhed
Begrænset holdbarhed
Udspekuleret millionær
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203