23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 198-360187
Offentliggjort
13.10.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Midttrafik

Opdateringer

Rettelse
(11.11.2015)

I stedet for:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

46. udbud omfatter A-kontrakter vedr. lokal rutebilkørsel i hhv. Silkeborg kommune, Ikast-Brande kommune, Herning kommune, Favrskov kommune samt regionale ruter i Region Midtjylland. Der er driftsstart for den udbudte kørsel ved køreplanskifte 2016.

Kontrakterne omfattet af udbuddet er tidsubegrænsede kontrakter, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til et køreplanskifte med forudbestemt varsel, jf. kontrakten. Der vil dog være en bundet periode, hvor ingen af parterne kan opsige kontrakten. Den bundne periode kan variere for de enkelte pakker i udbuddet, og længden af den bundne periode fremgår af »Nøgleoplysningerne« for de enkelte pakker i udbudsmaterialet.

Den udbudte kørsel omfatter ca. 76 000 køreplantimer årligt fordelt på ca. 41 busser. Kørslen udbydes i 15 pakker.

Det forventes, at der kan afgives sideordnet bud på drift med gas på pakke 10, 11 og 13. De nærmere betingelser for gasløsningen og tilbudsafgivelsen vil fremgå af udbudsmaterialet.

VI.3)

Yderligere oplysninger:

—.

—.

—.

—.

—.

Læses:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

46. udbud omfatter A-kontrakter vedr. lokal rutebilkørsel i hhv. Silkeborg Kommune, Herning Kommune, Favrskov Kommune samt regionale ruter i Region Midtjylland. Der er driftsstart for den udbudte kørsel ved køreplanskifte 2016.

Kontrakterne omfattet af udbuddet er tidsubegrænsede kontrakter, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til et køreplanskifte med forudbestemt varsel, jf. kontrakten. Der vil dog være en bundet periode, hvor ingen af parterne kan opsige kontrakten. Den bundne periode kan variere for de enkelte pakker i udbuddet, og længden af den bundne periode fremgår af »Nøgleoplysningerne« for de enkelte pakker i udbudsmaterialet.

Den udbudte kørsel omfatter ca. 65 500 køreplantimer årligt fordelt på ca. 33 busser. Kørslen udbydes i 10 pakker.

Det forventes, at der kan afgives sideordnet bud på drift med gas på pakke 10, 11 og 13. De nærmere betingelser for gasløsningen og tilbudsafgivelsen vil fremgå af udbudsmaterialet.

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Hele Delaftale 5 udgår.

Hele Delaftale 6 udgår.

Hele Delaftale 7 udgår.

Hele Delaftale 8 udgår.

Hele Delaftale 9 udgår.

Midttrafiks 46. udbud - A-kontrakter med driftsstart til køreplanskifte 2016


Midttrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Midttrafik
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg
DANMARK
Telefon: +45 87408200
Mailadresse: busudbud@midttrafik.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.midttrafik.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/ethics.nsf

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/ethics.nsf

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Midttrafiks 46. udbud — A-kontrakter med driftsstart til køreplanskifte 2016.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse

NUTS-kode DK04

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
46. udbud omfatter A-kontrakter vedr. lokal rutebilkørsel i hhv. Silkeborg kommune, Ikast-Brande kommune, Herning kommune, Favrskov kommune samt regionale ruter i Region Midtjylland. Der er driftsstart for den udbudte kørsel ved køreplanskifte 2016.
Kontrakterne omfattet af udbuddet er tidsubegrænsede kontrakter, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til et køreplanskifte med forudbestemt varsel, jf. kontrakten. Der vil dog være en bundet periode, hvor ingen af parterne kan opsige kontrakten. Den bundne periode kan variere for de enkelte pakker i udbuddet, og længden af den bundne periode fremgår af »Nøgleoplysningerne« for de enkelte pakker i udbudsmaterialet.
Den udbudte kørsel omfatter ca. 76 000 køreplantimer årligt fordelt på ca. 41 busser. Kørslen udbydes i 15 pakker.
Det forventes, at der kan afgives sideordnet bud på drift med gas på pakke 10, 11 og 13. De nærmere betingelser for gasløsningen og tilbudsafgivelsen vil fremgå af udbudsmaterialet.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
De samlede delaftaler indeholder ca. 76 000 køreplantimer årligt og 41 kontraktbusser.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Pakke 1
1) Kort beskrivelse:
Rute 31-35 i Silkeborg kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 8 000 køreplantimer årligt og 4 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 8 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Pakke 2
1) Kort beskrivelse:
Rute 313 (og 36) i Silkeborg kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 3 800 køreplantimer og 2 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 4-8 år — Tilbudsgiverne angiver selv minimum kontraktløbetid i tilbuddet. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Pakke 3a
1) Kort beskrivelse:
Rute 801, 804-806 i Silkeborg kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 6 300 køreplantimer årligt og 4 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 4-8 år — Tilbudsgiverne angiver selv minimum kontraktløbetid i tilbuddet. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Pakke 3b
1) Kort beskrivelse:
Rute 802-803 i Silkeborg kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 3 000 køreplantimer årligt og 2 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 4-8 år — Tilbudsgiverne angiver selv minimum kontraktløbetid i tilbuddet. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Pakke 4
1) Kort beskrivelse:
Rute 1 og 2 i Ikast-Brande kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 1 650 køreplantimer årligt og 1 kontraktbus.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Pakke 5
1) Kort beskrivelse:
Rute 171 i Ikast-Brande kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 1 000 køreplantimer årligt og 1 kontraktbus.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Pakke 6
1) Kort beskrivelse:
Rute 172 i Ikast-Brande kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 1 300 køreplantimer årligt og 1 kontraktbus.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Pakke 7
1) Kort beskrivelse:
Rute 182 i Ikast-Brande kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 1 900 køreplantimer årligt og 2 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: Pakke 8
1) Kort beskrivelse:
Rute 189, 190 og 191 i Ikast-Brande kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 4 600 køreplantimer årligt og 3 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Pakke 9
1) Kort beskrivelse:
Rute 150 i Herning kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 7 200 køreplantimer årligt og 3 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: Pakke 10
1) Kort beskrivelse:
Rute 12 i Region Midtjylland.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 3 150 køreplantimer og 2 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 12 Betegnelse: Pakke 11
1) Kort beskrivelse:
Rute 13, 130 og 140 i Regin Midtjylland.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 9 750 køreplantimer årligt og 5 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 13 Betegnelse: Pakke 12
1) Kort beskrivelse:
Rute 81 og 561 i Region Midtjylland.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 8 600 køreplantimer årligt og 4 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 14 Betegnelse: Pakke 13
1) Kort beskrivelse:
Rute 72 i region Midtjylland.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 6 900 køreplantimer årligt og 3 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 6 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.
Delaftale nr.: 15 Betegnelse: Pakke 14
1) Kort beskrivelse:
Rute 851 i Favrskov kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000

3) Mængde eller omfang:
Indeholder ca. 2 100 køreplantimer årligt og 2 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Kontrakten er tidsubegrænset med en minimum kontraktløbetid på 8 år. Kontrakten kan herefter opsiges af begge parter, jf. kontrakten.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der skal stilles en anfordringsgaranti på 100 000 DKK pr. kontraktbus.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Tilbuddet skal angives i prisniveau for oktober måned 2015, der er opgjort til 108, 1. Kontraktens betalingssatser reguleres hver måned efter udviklingen i det fælles omkostningsindeks for trafikselskaberne i Danmark for den pågældende måned i forhold til omkostningsindekset for oktober 2015. Der reguleres endvidere for kørselsomfang og busantal. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.
Ved delaftaler/kontrakter med gas som drivmiddel, anvendes der særligt omkostningsindeks. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis kontrakten tildeles til flere økonomiske aktører i et konsortium/joint venture, skal der være direkte, ubegrænset og solidarisk hæftelse mellem alle de økonomiske aktører. Ydermere skal en repræsentant for de økonomiske aktører være bemyndiget til ubegrænset at kunne forhandle med ordregiver og forpligte de øvrige økonomiske aktører ved sin underskrift.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgivere skal medsende tro og love-erklæring om, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i én af de af direktiv 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-d anførte situationer. Befinder tilbudsgiveren sig i én af disse situationer, vil tilbudsgiveren blive udelukket fra deltagelse i udbuddet.
Tilbudsgiver skal — i henhold til »Lov om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love«, nr. 336 af 13.5.1997 — afgive tro og love-erklæring vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige.
Tilbuddet skal ligeledes vedlægges en erklæring om beskyttelse på arbejdspladsen mv. jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 39, stk. 2.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Midttrafik vil kun indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder, da det har væsentlig betydning, at tilbudsgiverens virksomhed består under hele kontraktperioden. For at sikre at tilbudsgiver har den rette finansielle og økonomiske formåen, skal tilbudsgiveren for at komme i betragtning oplyse følgende:
1. Oplysning om tilbudsgivers økonomiske nøgletal i form af:
— Egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Soliditetsgrad i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Omsætningen i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Omsætningen for første halvår i 2015.
Ovenstående oplysninger angives på tro og love under strafansvar efter straffelovens § 163 skal udfyldes og underskrives sammen med Følgebrevet, når tilbuddet afsluttes og indsendes via udbudshjemmesiden. Midttrafik forbeholder sig ret til at kræve dokumentation til bekræftelse af oplysningerne efter tilbudsfristens udløb.
Minimumskrav: Det er et minimumskrav, at egenkapitalen har været positiv i begge de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Nyetablerede virksomheder: Er tilbudsgiver etableret inden for de seneste 3 år, skal tilbudsgiver alene sende årsregnskab/ledelsesattesteret erklæring med oplysning om økonomiske nøgletal for faktisk afsluttede og reviderede regnskabsår. Har tilbudsgiver endnu ikke afsluttet det første regnskabsår, vedlægges i stedet en revisorattesteret erklæring med oplysning om ovenstående økonomiske nøgletal.
2. Erklæring om, i hvilken grad der er sket væsentlige ændringer i tilbudsgiverens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår.
Denne erklæring skal være udstedt af tilbudsgiverens revisor, administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter straffelovens § 163. Erklæringen skal forholde sig til tilbudsgiverens finansielle forhold i perioden fra det senest afsluttede og reviderede regnskabsår og frem til datoen for udstedelsen af erklæringen. Erklæringen skal være udstedt specifikt til dette udbud og skal derfor være dateret efter datoen for udbuddets offentliggørelse.
Erklæringen skal afgives, selv om der ikke er sket væsentlige ændringer i tilbudsgiverens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Dokumentation for tilladelser
Tilbudsgiver skal enten have en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse) og tilladelse for det nødvendige antal busser eller et forhåndstilsagn fra Trafikstyrelsen.
Dokumentation for tilladelserne vedlægges tilbuddet. Dokumentationen indhentes fra Trafikstyrelsen ved, at tilbudsgiver indsender bilag B til Trafikstyrelsen. Herefter fremsender Trafikstyrelsen et dokument, som bekræfter, at busselskabets har eller kan få udstedt det nødvendige antal tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring. Dette dokument skal vedlægges tilbuddet.
2. Virksomhedsbeskrivelse
Tilbuddet skal vedlægges en beskrivelse af tilbudsgiverens virksomhed, der skal indeholde følgende oplysninger:
— Oversigt over driftsorganisationen
— Oplysning om antal ansatte, herunder inddeling af de ansatte i relevante personalekategorier
— Oplysning om forventet beliggenhed af driftsanlægget/-anlæggene til udførelse af driften af den tilbudte kørsel.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Tilladelse i henhold til busloven.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
1-23-4-2-15
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
20.11.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 20.2.2016
IV.3.7) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Midttrafik afholder informationsmøde vedr. udbuddet, hvor de væsentligste detaljer omkring tilbudsafgivelsen vil blive gennemgået.
Mødet finder sted mandag den 26.10.2015, kl. 13:00 på Søren Nymarks Vej 3, 8270 Højbjerg.

Alle interesserede tilbudsgivere er inviterede til at deltage. Tilmelding kan ske pr. e-mail til busudbud@midttrafik.dk senest den 21.10.2015.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 10 000 DKK. Ved klager over overtrædelse af EU's udbudsdirektiver indbetales dog et gebyr på 20 000 DKK.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://ww.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
8.10.2015

Send til en kollega

0.053