23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Speeddating med autolakerere til racerevent

Der blev ikke kun hygget og kørt penge ind til bl.a. Børnecancerfonden, da Glasurit havde mere end 100 gæster med til årets Sportscar Event på Jyllandsringen. For første gang var College360 også med for at finde lærepladser til den nye årgang elever.

Der blev ikke kun hygget og kørt penge ind til bl.a. Børnecancerfonden, da Glasurit havde mere end 100 gæster med til årets Sportscar Event på Jyllandsringen. For første gang var College360 også med for at finde lærepladser til den nye årgang elever. 

Udenfor Glasurits telt på Jyllandsringen ræsede supersportsvognene i pendulfart og kørte mere 1,7 mio. kr. hjem til bl.a. Børnecancerfonden. Inde i teltet blev der hygget, spist god mad og netværket, da Glasurit i lørdags havde mere end 100 gæster til sit årlige kundearrangement til Sportscar Event på Jyllandsringen.  

I år var gæsterne ikke kun autolakerere med familier. Uddannelseskonsulenter og undervisere fra autolakereruddannelsen på College360 i Silkeborg deltog for første gang. De havde medbragt en af uddannelsens nye lakeringssimulatorer, så autolakererne kunne dyste virtuelt. Men det var først fremmest det gode, gammeldags møde ansigt til ansigt, de selv kom for.

“Vi er glade for at være inviteret med, for det giver os mulighed for at møde mestrene i uformelle og afslappede rammer og tale med dem om, hvad de har brug for af lærlinge. Vi besøger dem jo også på lakeringsværkstederne, men dér er der jo altid lige en bil, som venter på at blive lakeret,” siger Daniel Krarup Jørgensen, uddannelsesleder for Auto hos College360, med et glimt øjet.  

“Der er lige startet 65 nye elever på skolen og kun en håndfuld af dem har en læreplads. Så det har stor værdi, at vi er med i dag og kan lave ‘matchmaking’ tidligt i forløbet, for det øger elevernes motivation og mindsker frafaldet, når de ved, at lærepladsen er i hus. Samtidig er deltagelse i dag en naturlig udvidelse af det gode samarbejde, vi i forvejen har med BASF og Glasurit, der bl.a. højner uddannelsens tekniske kvalitet,” uddyber Daniel Krarup Jørgensen. 

Forskel på mestre  

Thomas Christiansen fra Sydfyns Lak er en af de mestre, som College360 fik talt med under Glasurits arrangement, som startede med morgenmad og sluttede efter masser af velgørende køreture, en god frokost og besøg af Felix Smith, som er ambassadør for Sportscar Event. Sydfyns Lak har konstant to lærlinge – for første gang to kvinder – og står ikke for at skulle have nye lærlinge. Men Thomas Christiansen hilser erhvervsskolens initiativ velkommen.

“Det giver os mulighed for at pingponge og lære hinanden bedre at kende. Ligesom der er forskel på lærlinge, er der jo også forskel på mestre. Branchen mangler lærlinge, så vi har alle en interesse, at de får en god start på uddannelsen,” siger han.

Lægger vægt på bæredygtighed

Hos Glasurit er man glad for at kunne bidrage til en dag med ‘speeddating’ mellem College360 og branchen.

“Glasurit støtter op om uddannelsen til autolakerer på mange måder. Bl.a. ved at sponsere DM i Skills for autolakering og bidrage med viden om bæredygtighed, hvilket de unge lægger vægt på i dag. Vi har en fælles interesse i og ansvar for at sikre branchen kvalificeret arbejdskraft, siger René Gaarde, Country Manager hos Glasurit. 

Glasurit Autolak
Kalvebod Brygge 45, 1
1560 København S
Københavns Kommune
Danmark
CVR nummer: DK10077214

Kontaktperson

MW
Michael Wiborg
Regional Marketing Manager Nordics, UK, Poland
michael.wiborg@basf.com

Send til en kollega

0.047