Helikopterfirma svarer igen
Helikopterfirmaet Bel Air er i modvind. Svarer igen på anklager om overtrædelse af flysikkerhed.
- Der er blandt andet problemer med træning af piloter, overholdelse af hviletider og flyvning med for lidt brændstof.
Bel Air flyver især off-shore helikopterflyvning for selskaber som Maersk Oil, Siemens og DONG. Bel Air har siden etableringen haft fart på, og ejeren af firmaet Susanne Hessellund har ført firmaet til stor vækst både i ansatte og indtjening.
Bel Air har 75 ansatte og opnåede i 2013 et resultat på omkring 60 millioner kroner.
Sidste år fik Bel Air et ultimatum af Trafikstyrelsen. Det førte til en fyring af helikopterfirmaets flyvechef, skriver avisen.
Svar på tiltale
Bel Air og Susanne Hesselund har på deres hjemmeside kommenteret Børsens artikel på denne måde:
”Dagbladet Børsens udgave den 22. april indeholder stort opsatte artikler om Bel Air og herunder selskabets samarbejde med Trafikstyrelsen. Artiklerne bygger på samme materiale og vinkler, som Jydske Vestkysten allerede for en måned siden gav stor opmærksomhed. Der tilføjes ikke nyt i forhold til den tidligere dækning, men det er naturligvis beklageligt, at historien repeteres i markant opsætning, selv om de forhold, som omtales, for længst er afklaret.”
”Bel Airs position er uforandret: Vi vil gerne understrege, at vi ikke går på kompromis med sikkerheden. Vi har i øvrigt informeret vores kunder igennem hele forløbet. Vi vil også pointere, at Bel Air har et godt og konstruktivt samarbejde med Trafikstyrelsen, og at vi naturligvis anerkender deres autoritet.”
”Vi er meget åbne omkring vores virksomhed, og flyvesikkerheden er alfa og omega for Bel Air og branchen som helhed. Vi kunne ønske os, at en historie, som i høj grad hører fortiden til, nu er blevet fortalt tilstrækkeligt mange gange, så vi kan beskæftige os med nutiden og fremtiden - og vores mange tilfredse kunder.”