Først i Holland - nu i Danmark
DSV-koncernen åbner egne trailerværksteder. Det er den billigste og mest effektive måde at holde hjulene rullende på.
- Egentlig ville vi slet ikke ind i trailerservice, men det er den bedste måde at mindske nedetiden og samtidig holde styr på omkostningerne, fortæller Flemming Steiness, der er leder af DSV Equipment, hvorunder værkstederne ligger.
Det første DSV trailerværksted åbnede i marts i Holland. Det andet åbnede i Finland i april, mens værkstedet i Danmark åbner officielt den 15. juni.
Flere fordele
- Dert er flere fordele ved at have trailerservice internt i virksomheden, fortsætter Flemming Steiness.
- Det er omkostningseffektivt og holder trailernedetiden på et minimum. Desuden kan vi bedre sikre vores fremtidige behov for værkstedskapacitet i Europa.
For DSV er det også vigtigt, at værkstederne køres effektivt og så automatiseret som muligt.
- Vi har en meget brugervenlig tilgang til lagerstyring, fortæller Flemming Steiness.
- Alle reservedele har stregkoder og scannes, hver gang en mekaniker udfører en reparation eller starter en ordre. På den måde får vi nøjagtig kendskab til alle anvendte dele i realtid og får nøjagtige data til automatisk genbestilling af reservedele.
Åben for andre
Værkstedet i Danmark er det største af de tre værksteder med 12 mekanikere og syv værkstedsbaner.
Her er kapaciteten så stor, at DSV kan tilbyde andre vognmænd og transportvirksomheder at benytte faciliteterne.
- Vores priser er meget konkurrencedygtige, siger Flemming Steiness, som forventer at kunne udføre 1.500 MOT’s hvert år.
Værkstedet tilbyder full-service reparationer og forebyggende vedligeholdelse på alle typer af trailere og påhængsvogne, herunder dækskift, bremser test, elektriske reparationer og MOT-inspektioner. Der er altid reservedele til Krone- og Schmitz-trailere på lager.
- Vi har udstyret vores værksteder med de mest moderne IT-systemer. Vores mekanikere kan se arbejdsordrer, oplysninger om trailerne og andre oplysninger fra en enkelt skærm. Den tid, som mekanikeren bruger på en reparation, scannes direkte ind i vores Værksteds Management System (VMS). Intet papir, ingen spildtid, konkluderer Flemming Steiness.