23948sdkhjf

Danske Fragtmænd tegner rammeafale med Scania

Landets store transportaktør samler koncernens indkøb af lastbiler og serviceaftaler hos Scania Danmark.
Den nye rammeaftale med Scania omfatter 2-3 akslede trækkere, trækkere med hydraulik samt forvogne med og uden kran. Alle køretøjerne leveres med 9- og 13-liters Euro 6 motorer.

- Vi er meget glade for den nye aftale, rammen giver vores fragtmænd fleksibilitet og mulighed for betydelige besparelser på deres transportudgifter, siger Kenneth Jespersen, salgs- og teknikchef i Danske Fragtmænd Transport.

Han forklarer, at valget er faldet på Scania på grund af bilernes brændstoføkonomi og omfanget af sikkerhedsudstyr. Mange af motorerne er med 410 og 450 hk og ren SCR-teknologi og sikkerhedspakken indeholder blandt andet Advanced Emergency Braking system (AEB) og Lane Departure Warning (LDW).

- Transportsektoren står i dag for omkring 20 procent af den danske CO2-udledning. Danske Fragtmænd er en stor aktør i transportsektoren, og vi er meget bevidste om vores ansvar i forsøget på at reducere denne udledning, fortsætter Kenneth Jespersen.

I front på ny teknologi
Alle lastbilerne vil være udstyret med Scania Driver Support, Scania Communicator og abonnement på Scanias Oversigtsrapport. Scania Driver Support er et elektronisk system i instrumentpanelet, der bedømmer chaufføren i fire kategorier (forudseenhed, brug af bremser, kørsel på bakker og brug af gear). Systemet tildeler chaufføren stjerner og procenter, så han kan træne i at køre brændstoføkonomisk under sin kørsel. Scania Communicator, en boks til datatransmission, sørger for blandt andet at aflæse lastbilens brændstofforbrug, tomgang og påløb. Hver uge vil Danske Fragtmænd få tilsendt en rapport, som viser disse data på den enkelte lastbil.

- De nævnte teknologiske løsninger giver os mulighed for at følge brændstofforbruget i lastbilerne. Hvis de ikke køres optimalt, vil vi kunne se det i den tilsendte rapport og kan så overveje at tilkøbe undervisning til de chauffører, som kører lastbilen mindre brændstoføkonomisk, fortæller Kenneth Jespersen.

For at opnå den højeste ”oppe-tid” for lastbilerne, er der tegnet serviceaftaler på alle køretøjer.

Danske Fragtmænd har i dag ca. 1.400 lastbiler af forskellige mærker i flåden. De første af de nye Scania leveres i begyndelsen af juli måned af Key Account Manager William Bøgelund Madsen, som har stået for forhandling af rammeaftalen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094