23948sdkhjf

Markedsleder fastholder positionen

Med næsten en tredjedel af markedet er Volvo Trucks fortsat ledende på det danske marked for tunge lastbiler over 16 tons.
Totalmarkedet for tunge lastbiler i Danmark over 16 tons blev i 2014 på 3.286 køretøjer. Heraf tegnede Volvo Trucks sig for 1.080, hvilket svarer til en markedsandel på hele 32,9 procent, og Volvo er således for fjerde år i træk markedsleder på det danske marked.

Imens totalmarkedet for tunge lastbiler i 2014 desværre faldt med 14,4 procent i forhold til året før, steg Volvo Trucks' markedsandel i Danmark, så knap én ud af tre solgte lastvogne var en Volvo.

Peter K. Andersen, Commercial Trucks Manager ved Volvo Group Trucks Danmark, er glad for den positive udvikling:

- Vi er både ydmyge, og naturligvis meget stolte over den tillid, vores kunder har vist os igen i år. Markedsandelen viser, at vores kunder har taget den nye produktserie godt til sig, samt at vi har et fremragende forhandlernetværk, som arbejder rigtig hårdt med at levere og servicere lastbiler til vores kunder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095