23948sdkhjf

Renault Master med Euro 6

Varebiler skal opfylde Euro 6-normen i år. Flere mærker har allerede introduceret Euro-6 motorer. Nu kommer Renault Master.
Renault Trucks lancerer nu sin store varebil, Renault Master, med Euro 6-motor. Det sker for at leve op til de nye EU emmissions-normer, der træder i kraft i år for varebiler.

Lastbiler har skullet opfylde Euro 6-kravene siden 2015, så Renault Trucks kender udmærket til teknologien fra sine lastbiler. Det betyder, at motoren skal udstyres med en SCR-katalysator, og at der skal tilsættes AdBlue.

Chaufføren skal selv tanke AdBlue. Renault Master har en AdBlue-tank på 22 liter. Det rækker til 12.000 kilometers kørsel. For at undgå fejl under påfyldning sidder dækslet til AdBlue-tanken i den modsatte side af dækslet til dieseltanken.

Den nye Renault Master fås fra med totalvægt fra 2,8 til 4,5 ton og motoreffekt fra 110 til 170 hk.

Der kan vælges mellem fem særlige pakker, som hver især indeholder det nødvendige udstyr til forskellige opgaver som:
* anlægskørsel,
* distribution,
* temperaturkontrol,
* opbygning og
* persontransport.

Forskellige pakker

- Vi tilbyder forskellige pakker for at gøre det lettere for brugerne at løse deres opgaver, forklarer Helle Hartvigsen fra Renault Trucks.

- Pakken til anlægskørsel har blandt andet ekstra beskyttelse af chassisets underside og regulering af motoromdrejningerne for udstyr, som skal drives af kraftudtaget.

- Pakken til distributionskørsel inkluderer eksempelvis bagdøre, der kan åbnes 270 grader, så det er lettere at læsse af og på.

- Man kan også tilkøbe en "Vision" pakken, som forbedrer udsynet gennem specielle lygter, eller en "High Comfort" pakke, der giver bedre komfort.

Eco Mode

For at nedbringe brændstofforbruget og CO2-emissionerne er Renault Master udstyret med Eco Mode systemet, der sænker motorens moment.

Funktionen arbejder sammen med Stop&Start systemet, som automatisk standser motoren, når der holdes for rødt lys.
Motoren har desuden en bi-turbo, som gør det muligt at skifte mellem lavtryksturbo og højtryksturbo eller bruge dem samtidig. Det giver højere moment ved lave motorhastigheder (380 Nm fra 1.500 til 3.000 omdr./min).

Renault Master har endvidere Driver Assist-systemet, som giver chaufføren besked, når det er tid at skifte gear.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094