Vær ekstra synlig på nettet
Danmark anno 2016 er et netværkssamfund, hvor en stor del af al viden deles direkte mellem personer udenom de gængse kanaler
Her kan der bruges flere metoder til at skabe synlighed omkring firmaet, men internettet er et godt sted at starte.
ITD anbefaler alle virksomheder at få oprettet LinkedIn-profiler, der ud over at kunne fortælle historien om branchen også kan bruges i forhold til medarbejderne:
- Ved at være aktiv på LinkedIn kan både medarbejdere og ledelse se, hvordan de er indbyrdes forbundne, og det kan være en fordel i blandt andet rekrutteringsprocesser, forklarer kommunikationskonsulent Mikkel D-N Andersen hos ITD, Brancheorganisation for den danske vejgodstransport.
Kom på kursus
Der er dog en vis berøringsangst i branchen for brugen af specielt de sociale medier, men det er der slet ingen grund til:
- ITD er meget aktive på de sociale medier, men på en normal hverdag bruger jeg maksimalt fem til ti minutter, vurderer Mikkel D-N Andersen.
På tirsdag og onsdag i næste uge afholder ITD kurser i henholdsvis Padborg og Brabrand, hvor temaet er LinkedIn.