23948sdkhjf

Direktør: - Specialisering er vejen frem

Hvis man vil gøre sig gældende i den stærke konkurrence på transportmarkedet, skal man finde sin niche
Hos transportvirksomheden H. Daugaard i Kolding er man ikke bange for at skille sig ud. Nærmest tværtimod – her bestræber medarbejderne sig på, at kunderne skal have en anden, bedre oplevelse af at købe transport. Kunden skal ikke bare være et nummer, men derimod en fuldgyldig samarbejdspartner.

Ifølge direktør Michael Frihagen er specialisering nemlig vejen frem i transportbranchen.

- Generelt set har vi fokus på vores niche, nemlig at skabe værdi for kunderne via logistikløsninger, der bidrager til hele forsyningskæden, siger han.

Hård konkurrence

Imens den hårdeste konkurrence findes på det store marked for transport af gods fra A til B, læner H. Daugaard imod, at dette blot skal være en del-ydelse.

- Sådan som transportbranchen ser ud lige nu, er der få meget store spillere og en underskov af mellemstore virksomheder, og jeg tror, at det kræver, at de mellemstore er mere specialiserede, siger han, og fortsætter:

- Hos H. Daugaard vil vi fortsætte med at videreudvikle os indenfor de transportformer, hvor vi er kendt: Vej, skib og bane, i kombination med vores terminaler og lagerhoteller. Vi satser på yderligere specialisering, og vores investeringer vil i de næste mange år ligge på medarbejdere og IT, mens vi samtidig vil forblive asset-light.

Hurtig tilpasning

Inden finanskrisen var H. Daugaard mere investeringstung, men den nye strategi giver mulighed for at skalere hurtigt op og ned, så man hurtigere kan tilpasse til efterspørgslen. For transportbranchen er ofte de første til at mærke, når økonomien skifter.

- Vi mærker, hvordan samfundet har det, med det samme. Jeg tror, at mange børsmæglere kunne have glæde af kontakter i transportbranchen, i stedet for at sidde og vente på regnskaberne fra virksomhederne, siger Michael Frihagen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095