DFDS finder vejeløsning til containere
Containere og trailere bliver automatisk vejet.
Reglen kommer også til at gælde for containere, der løftes over på trailere til ro-rotransport, hvis den samlede rejse er over 600 sømil (1.112 km). Og det er den på DFDS’ ruter Immingham-Brevik-Gøteborg, Gent-Brevik-Gøteborg og Kiel-Skt. Petersborg-Ust Luga.
Selv om det er kundens ansvar at veje containeren, må shipping og logistikfirmaet ikke laste den uden vægtoplysningerne.
- Det har vi diskuteret i mere end tre år, og vi har set en mulighed for, at vi kan hjælpe kunderne ved at montere vejeapparater på det udstyr, der bruges til at løfte containere, siger Group Director – DFDS Terminals, Alistair Campbell til gruppens interne nyhedsbrev, Update Weekly.
- Alle containere bliver allerede løftet om bord med udstyret i dag, så der bliver ikke tale om mere arbejde for os. Men det tilfører værdi til vores service, da det kunne være blevet dyrt for kunderne at sikre vejningen. Nu kan de fortsætte med deres nuværende arbejdsprocesser, mens DFDS hjælper dem med at overholde det nye regelsæt. Det giver ekstra omsætning til DFDS, øger kunderes tilknytning til os og sikrer os den brændstofbesparelse, som en bedre trimning af skibene giver, siger Alistair Campell.
Selvom det ikke er omfattet af den nye SOLAS-regl har DFDS også udstyret en del af sine terminaler med brovægte til vejning af trailertrafik. Det skal også forbedre trimning, stabilitet og brændstofbesparelse.