23948sdkhjf

80 meter lange særtransporter skaber problemer

Selv om særtransporter visse steder har fået forbud mod at køre i myldretiden, skaber de fortsat problemer, lyder det fra flere organisationer.

80 meter lang og fem meter bred.

Særtransporterne på de danske veje kan være store, og de kan spærre for den øvrige trafik, specielt i myldretiden.

Terminalchef hos Danske Fragtmænd i Aalborg, Bo Christensens medarbejdere oplever problemer som følge af de store transportbiler, som er svære at passere i trafikken.

- Vi skal levere indenfor nogle tidspunkter allerede fra morgenstunden, og det kan blive svært at nå ud til dem, siger han.

I øjeblikket løber et forsøg på motorvejen syd for Hadsten og videre til Kolding og Odense med spærretider for særtransporterne, så det er ulovligt at køre i myldretiden. Hos Danske Fragtmænd afventer de resultaterne af det forsøg, fortæller Bo Christensen.

- Har det en positiv effekt syd for Aarhus, er der også myldretid nord for Aarhus, siger han.

Hos landets største interesseorganisation for bilejere, FDM, oplever man på trods af forsøget med spærretid problemer med de store særtransporter, fortæller juridisk konsulent Dennis Lange.

- Ude på landevejene er der set flere eksempler på særtransporter, der lige pludselig kommer på tværs i et vejkryds eller en rundkørsel. Det kan give forsinkelser på adskillige minutter og op til halve og hele timer, siger han.

FDM mener, at en udvidelse af vejene kan være en løsning på problemet.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094