Trivsel gør det oftere lettere at nå virksomhedens mål.
Virksomheder, der har medarbejdere, der trives, vil ofte opleve væsentligt bedre at kunne nå sine mål. God trivsel blandt medarbejdere, kollegaer og ledelse er ofte baseret på:
- Godt forhold mellem hinanden
- Godt forhold til kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere
- Organisering og planlægning af arbejdet
- hvordan arbejdet afspejles i egne værdier
Et godt psykisk arbejdsmiljø støtter op om et godt samarbejde og reducerer sygefravær. Når medarbejderne trives, bliver opgaver også løst mere effektivt og på den ønskede måde. Trivsel hos medarbejderen, er også trivsel for virksomheden.
Arbejdstilsynet oplyser, at et dårligt psykisk arbejdsmiljø kan øge risikoen for fysiske og psykiske helbredsproblemer som fx hjertekar lidelser, depression, angst og posttraumatisk belastningsreaktion (PTSD). Et dårligt psykisk arbejdsmiljø kan også føre til øget sygefravær, arbejdsophør, dårligt samarbejde og ringe kvalitet i opgaveløsningen.
Der er flere løsninger f.eks. med ACT coaching eller når der har være ubalance gennem nogen tid, kan stresscoaching også anvendes.
Du kan læse mere www.vicatheq.dk