Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=264661&B=RK
Udbyder
Rødovre Kommune
Opdateringer
Rødovre Kommune må beklageligvis meddele, at det igangværende udbud af kørsel med børn til specialskoler annulleres.
Baggrunden herfor er, at tilbudsgivere har stillet relevante spørgsmål til egnetheds/udelukkelsesforhold herunder udbudsbekendtgørelsen, og efter konsultation med Rødovre Kommunes juridiske rådgivere er vurderingen, at en gennemførelse af udbuddet vil være forbundet med væsentlig risiko.
Kørsel med børn til specialskoler i Rødovre Kommune
Rødovre Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 65307316
Postadresse: Rødovre Parkvej 150
By: Rødovre
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2610
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Mols
E-mail: cn26226@rk.dk
Telefon: +45 36377074
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rk.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/330957
Del II: Genstand
Kørsel med børn til specialskoler i Rødovre Kommune
Udbuddet vedrører indkøb af kørsel med børn til specialskoler i Rødovre Kommune. Ydelserne speciel skolekørsel er elever/børn, der af den ene eller anden grund ikke kan benytte almindelig kollektiv trafik eller de lukkede skolebusser til transport. Nogle af eleverne er enten fysisk eller psykisk handicappede eller har forskellige adfærdsmæssige problemer. Tildeling af ordrer på rammeaftalen. Tildeling af ordre sker på grundlag af en af kommunerne udstedt bevilling udefra nedestående retningslinjer. Retningslinjer for bevilling af befordring, for elever på normal- og specialområdet i og uden for Rødovre Kommune er lavet ud fra folkeskoleloven § 26. Folkeskole loven § 26 beskriver bl.a. at børn har ret til at blive befordret til skole i tilfælde af:
- At skolevejen er over 2,5 km for børn i 0. - 3. klassetrin
- At skolevejen er over 6 km for børn i 4.- 6. klassetrin
- At skolevejen er over 7 km for børn i 7.- 9. klassetrin.
Rødovre
Udbuddet vedrører indkøb af kørsel med børn til specialskoler i Rødovre Kommune. Ydelserne speciel skolekørsel er elever/børn, der af den ene eller anden grund ikke kan benytte almindelig kollektiv trafik eller de lukkede skolebusser til transport. Nogle af eleverne er enten fysisk eller psykisk handicappede eller har forskellige adfærdsmæssige problemer. Tildeling af ordrer på rammeaftalen. Tildeling af ordre sker på grundlag af en af kommunerne udstedt bevilling udefra nedestående retningslinjer. Retningslinjer for bevilling af befordring, for elever på normal- og special området i og uden for Rødovre Kommune er lavet ud fra folkeskoleloven § 26. Folkeskole loven § 26 beskriver bl.a. at børn har ret til at blive befordret til skole i tilfælde af:
- At skolevejen er over 2,5 km for børn i 0.- 3. klassetrin
- At skolevejen er over 6 km for børn i 4.- 6. klassetrin
- At skolevejen er over 7 km for børn i 7.- 9. klassetrin.
Visitationsproceduren for Rødovre Kommune er en vurdering af den enkeltes befordringsbehov og skal stå i mål med indsatsen ”Læringsfællesskaber for alle” og skoleområdets børne- og ungesyn: ”Alle børn og unge skal have lige muligheder for at være en del af et læringsfælleskab. Børn og unge er kompetente, og de gør som udgangspunkt det bedste, de kan. De voksne møder børnene og de unge, der hvor de er.” Kommunens special center vil i samarbejde med relevante fagpersoner og forældre vurdere kørselsbehovet for centerets børn og unge løbende.
1 x 12 månerder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Social klausul
Rødovre Kommune ønsker at samarbejde med virksomheder, der påtager sig et socialt ansvar, lever op til egne muligheder for at etablere lære- og praktikpladser og har formuleret personalepolitikker om fastholdelse af medarbejdere med længerevarende sygdom, truet arbejdsevne mv.
Efterlevelse af internationale konventioner
Leverandøren forpligter sig som en del af rammeaftalegrundlaget til at efterleve de internationale konventioner, som Danmark har tiltrådt, herunder:
- Tvangsarbejde (ILO-konvention nr. 29 og 105)
- Diskrimination i ansættelsen (ILO-konvention nr. 100 og 111)
- Minimumsalder for ansættelse samt forbud mod og afskaffelse af de værste former for børnearbejde (ILO-konvention nr. 138 og 182)
- Organisationsfrihed og ret til kollektive forhandlinger (ILO-konvention nr. 87, 98 og 135)
- Sikkert og sundt arbejdsmiljø (ILO-konvention nr. 155).
1) Tilbudsgiver skal ved aftalestart være i besiddelse af en gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum pr. år på:
- Personskade på minimum 10 mio. DKK
- Tingskade på minimum 5 mio. DKK.
Og
2) Tilbudsgiver skal som minimum opfylde følgende nøgletal:
I. Tilbudsgivers omsætning skal i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår være minimum 1.000.000 DKK ekskl. moms.
II. Tilbudsgivers soliditetsgrad skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 20 %.
a. Soliditetsgrad beregning: (Egenkapital x 100 / aktive)
III. Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 200 000 DKK
eller
Fremvisning af bindende forhåndstilsagn fra tilbudsgivers pengeinstitut eller kautionsselskab om, at der i forbindelse med indgåelse af rammeaftalen kan stilles en bankgaranti svarer til 10 % af den ved kontraktindgåelse estimerede årlige kontraktværdi.
1) Tilbudsgiver skal være i besiddelse af det nødvendige antal tilladelser til den kørsel, der afgives tilbud på. Herved forstås, at tilbudsgiver skal være i besiddelse af tilladelser til kørsel med et antal vogne mindst svarende til det antal vogne, som tilbudsgiveren angiver at ville anvende i rammeaftalebilag 4.
Uanset om tilbudsgiver har til hensigt at anvende samme vogn til at køre 2 eller flere enheder, skal tilbudsgiver være i besiddelse af tilladelser svarende til det samlede antal vogne, som opgjort i rammeaftalebilag 4.
2) Tilbudsgiver skal have udført mindst 3 tilsvarende typer kørsel inden for de seneste 3 år (regnet fra tidspunkt for afgivelse af tilbuddet). Med tilsvarende kørsel, menes kørsel af elever/børn med fysisk eller psykisk handicap og med fast køreplan hen over et år/skoleår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk