Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Indlejede maskiner med fører
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette-Sasja Elkjær Krogsdal
E-mail: kmee@aarhus.dk
Telefon: +45 41855396
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Indlejede maskiner med fører
Udbuddet omfatter levering af indlejede maskiner med fører. Der er tale om følgende typer af maskiner:
— Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt)
— Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)
— Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt).
Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler.
Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovl-sæt)
Aarhus Kommune
Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovl-sæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.
Minigraver 2000-3000 kg (med komplet skovl-sæt)
Aarhus Kommune
Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovl-sæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale D. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale E. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale F. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, hvis ikke ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ansøger skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt ansøger er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund.
Desuden gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
- Ansøger/ tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.
- Ansøger/ tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers/ tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3.
- Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger/ tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger/ tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger/ tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. ud-budslovens § 137, nr. 6.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk