Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen Storstrøm
Vindere
(24.11.2020)
Rødekro Kurér
Skånevej 6
6230 Rødekro
Rammeaftale vedrørende transport af marine vandprøver
Miljøstyrelsen Storstrøm
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Fejøgade 1
By: Nykøbing Falster
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 4800
Land: Danmark
Kontaktperson: Lene Stentebjerg-Czuba
E-mail: leste@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende transport af marine vandprøver
Miljøstyrelsen hjemtager pr. 1. november 2020 alle marine vandkemiske analyser til Miljøstyrelsens eget laboratorium beliggende ved motorvejsafkørslen i Odense SØ. I den forbindelse udbyder Miljøstyrelsen den samlede daglige fragtopgave af marine vandprøver fra en række afhentningslokaliteter spredt over hele landet og til laboratoriet i Odense.
Odense
Miljøstyrelsen hjemtager pr. 1. november 2020 alle marine vandkemiske analyser til Miljøstyrelsens eget laboratorium beliggende i Odense SØ. I den forbindelse udbyder Miljøstyrelsen den samlede daglige fragtopgave af marine vandprøver fra en række afhentningslokaliteter spredt over hele landet og til laboratoriet i Odense. Alle logistikopgaver skal kunne udføres under opfyldelse af de krav, som følger af de respektive metodedatablade til sikring og korrekt håndtering af marine vandprøver. De relevante krav er udspecificeret i udbudsmaterialets bilag 1 kravspecifikation. Afhentningslokaliteterne og afhentningsfrekvensen fremgår ligeledes af bilag 1 kravspecifikation. For at transporten lever op til Miljøstyrelsens høje kvalitetskrav for alle parametre og alle prøver, skal prøver til eksplicerede analyser foregå ved højst -18 oC, andre prøver skal opbevares ved mellem 1oC og 8oC, mens andre igen kan transporteres uden krav til nedkøling. Prøverne skal leveres til laboratoriet hurtigst muligt og på samme dag som afhentningen. Selvom den overordnede opgave dækker transporten af vandprøver, vil det yderligere forventes, at leverandøren løser opgaven med tilbagelevering af transportkasser og lignende fra laboratoriet til de lokale afhentningslokaliteter, således at Miljøstyrelsens lokale enheder til hver en tid har det korrekte opbevaringsudstyr til vandprøverne til rådighed.
Rammeaftalen indeholder option på forlængelse i 3 gange 1 år.
Rammeaftalen indeholder option på forlængelse i 3 gange 1 år.
Rammeaftalen er ikke opdelt i særskilte delaftaler, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6), da de administrative omkostninger minimeres ved at indgå én samlet kontrakt, og ordregiver har behov for en hensigtsmæssig styring og opfølgning af transportopgaven, hvorfor det vurderes, at være mest hensigtsmæssigt at indgå kontrakt med én leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
- Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
- Tilbudsgiver skal have en erhvervsansvarsforsikring med minimumsdækning på 3 mio. DKK
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
1) En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtager, såvel offentlige som private.
2) Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol til rådighed for tilbudsgiver.
Ad 1): Minimum 2 leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private. Ved relevante referencer forstås følgende: transport af vandprøver til analyse i laboratorium.
Ad 2): Tilbudsgiver skal have en dansktalende kontaktperson.
Der gøres opmærksom på, at rammeaftalen indeholder en arbejdsklausul, jf. rammeaftalens pkt. 22.
Del IV: Procedure
Nykøbing Falster
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Postadresse: Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk