23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 119-217982
Offentliggjort
24.06.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet — DTU

Vindere

Transportundersøgelsen og andre interviewundersøgelser

(07.11.2015)
Epinion
Ryesgade 3F, 4. sal
2200 København

Begrænset udbud af Transport Undersøgelse 2015.


Danmarks Tekniske Universitet — DTU

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danmarks Tekniske Universitet — DTU
30060946
Anker Engelunds Vej 1
Att: Michael Winther Allerup
2800 Kgs. Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 45251091
Mailadresse: miani@adm.dtu.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.dtu.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/165863

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=146201&B=DTU

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=146201&B=DTU

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Andet: Forskning
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
Andet: Forskning
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Begrænset udbud af Transport Undersøgelse 2015.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kgs. Lyngby.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Transportvaneundersøgelsen (forkortet TU) er en løbende kortlægning af danskernes transportadfærd. Undersøgelsen gennemføres 365 dage om året med personer i alderen 10-84 år bosat i Danmark.
Analyseuniverset er således »alle danskernes dage«: 4.7 mio. danskere (10-84 år) gange 365 dage pr år. I alt 1.7 mia. mulige trafikpersondage. Undersøgelsen tilrettelægges, så de færdige data så vidt muligt er repræsentative for populationen af trafikpersondage. Herved forstås, at undersøgelsen tilstræbes repræsentativ for både kalenderdagene, geografi, køn, alder og så vidt muligt også for øvrige socioøkonomiske parametre. Samt at kovariation mellem kalenderen og de øvrige parametre skal undgås.
Samtidigt skal der arbejdes under det vilkår, at hukommelseshorisonten giver begrænsninger for hvornår der kan interviewes i forhold til interviewobjektet (trafikdagen). Tidligere studier har vist en signifikant sammenhæng mellem tidsforskydningen og basale trafikale nøgletal såsom antal ture, også selvom interviewet gennemføres 2 i stedet for 1 dag efter trafikdagen. Det er dermed af stor betydning, at interview gennemføres indenfor 1 døgn efter trafikdagen.
Et andet vilkår er at det skal undgås, at interviewdatoerne styres af selvselektion. Erfaringen fra tidligere undersøgelser viser, at selvvalgte datoer ikke kan betragtes som repræsentative for det samlede trafikbillede. Et andet aspekt er at det ikke er lige nemt at opnå kontakt på de enkelte ugedage; en ikke-styret proces vil dermed resultere i en skæv stikprøve, kalendermæssigt set.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

79330000, 79300000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 6 000 000 og 8 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
N/a.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
N/a.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis flere tilbudsgivere ønsker at byde sammen i et konsortium, skal der på vegne af konsortiet udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for al kontakt til Ordregiver og kan tegne konsortiet.
Fælles sekretariatet skal ikke have en bestemt juridisk form på tidspunktet for tilbudsafgivelse, jf. artikel 3(2) i Udbudsdirektivet. Ordregiver stiller dog som krav at konsortiets deltagere hæfter solidarisk, såfremt kontrakten tildeles konsortiet og kontrakt skal indgås.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal dokumentere, at han ikke har ubetalt forfalden gæld til offentlige virksomheder. Af lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv., fremgår det, at offentlige ordregivere ved køb af varer og tjenesteydelser skal kræve, at enhver tilbudsgiver afgiver en erklæring på tro og love om, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Ansøgeren skal endvidere afgive erklæring på tro og love om, at Ansøgeren ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets art 45, stk. 1 og stk. 2 nævnte situationer, jf. bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 § 11, stk. 1.
Ansøgeren skal afgive tro- og love erklæring, som er vedlagt udbudsbetingelserne som Skabelon A. Manglende udfyldelse af skabelon A medfører, at Ansøgningen i det hele anses som ukonditionsmæssig.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: DTU vil kun indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder, da det har væsentlig betydning, at Tilbudsgivers virksomhed består under hele Kontraktperioden.
Som dokumentation for Ansøgerens finansielle og økonomisk formåen skal Ansøgeren vedlægge følgende materiale:
a) Erklæring om omsætning, soliditetsgrad og overskudsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår ved Ansøgerens udfyldelse af Skabelon B.
Ordregiver gør opmærksom på, at det ikke er tilstrækkelig dokumentation at vedlægge virksomhedens årsregnskaber. Ansøgeren skal udfylde skabelon B. Manglende udfyldelse af skabelon B medfører, at Ansøgningen i det hele anses som ukonditionsmæssigt.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: DTU vil kun prækvalificere ansøgere som har haft en årlig omsætning på minimum 7 500 000 DKK indenfor kontraktens aktivitetsområde de sidst tre regnskabsår, samt en gennemsnitlig soliditetsgrad på minimum 10 % over de seneste tre regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøgere vil blive evalueret og evt. prækvalificeret på grundlag af:
a) Referenceliste
a1. Undersøgelser med kontinuert dataindsamling over længere tid (3-4 år).
a2. Undersøgelser med kombination af telefon- og web-interview.
a3. Undersøgelser med store datamængder.
a4. Succesfuld gennemførelse af undersøgelser med store kvalitetskrav.
b) Antal ansatte i virksomheden.
c) Beskrivelse af tilbudsgivers kapacitet.
Som dokumentation for Ansøgerens tekniske formåen skal Ansøgeren vedlægge følgende materiale, ved Ansøgers udfyldelse af Skabelon C. Manglende udfyldelse af skabelon C medfører, at Ansøgningen i det hele anses som ukonditionsmæssigt.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
DTU vil kun prækvalificere ansøgere som har mindst 1 reference indenfor hvert af nedenstående områder. Dvs. at der skal være tale om fire selvstændige undersøgelser for hver reference og at samme reference må ikke gå igen.
a1: undersøgelser med kontinuertlig dataindsamling over længere tid (3-4 år)
a2: Undersøgelser med kombination af telefon- og web-interivew
a3: Undersøgelser med store datamængder
a4: Succesfuld gennemførelse af undersøgelser med store kvalitetskrav.
b) Mindst 50 ansatte
c) Der er angivet mindste niveau i punkt c, som alle skal være besvaret med et ja.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15/06974
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
4.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Anfør projektet/-erne og/eller programmet/-merne: Ydelserne kan blive brugt i forbindelse med implementering af Horizon 2020 projekter.
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København
DANMARK
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 45 kalenderdage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Hvis der er tale om en rammeaftale er fristen 6 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med. Ved klager i forbindelse med udbud efter Tilbudsloven skal klage indgives 45 dage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontrakt med. Hvis der er tale om en rammeaftale under Tilbudsloven er fristen 6 måneder regnet fra den dag, hvor ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontrakt med.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.6.2015

Send til en kollega

0.048