23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 119-218534
Offentliggjort
24.06.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Midttrafik

Opdateringer

Rettelse
(26.06.2015)

I stedet for:

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

2.9.2015 (12:00)

Læses:

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

24.8.2015 (12:00)

Rettelse
(26.08.2015)

I stedet for:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

24.8.2015 (12:00)

Læses:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

31.8.2015 (23:59)

Midttrafiks 44. udbud - Lokale ruter i Skive Kommune


Midttrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Midttrafik
DK
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg
DANMARK
Telefon: +45 87408200
Mailadresse: busudbud@midttrafik.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.midttrafik.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/tender/mt_0144_20150619.nsf

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/tender/mt_0144_20150619.nsf

I.2) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Midttrafiks 44. udbud — Lokale ruter i Skive Kommune.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Skive Kommune.

NUTS-kode DK04

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Udbuddet omfatter lokal rutekørsel i Skive Kommune. Kørslen udbydes i fire delkontrakter. Kørslen udføres tilsammen af 17 kontraktbusser fordelt på 32.589 køreplantimer. For hver pakke ønsker Midttrafik sideordnede bud på følgende forskellige serviceniveauer:
Sideordnet bud X: Der bydes på kørsel med dieselbusser. Busselskabet er ansvarligt for indkøb af diesel. Der indgår ikke en bod-/bonus-model for kørsel med dieselbusser. Se bilag 6A i udbudsmaterialet for indeksregulering. Sideordnet bud Y: Der bydes på kørsel med gasbusser (rute 41 i pakke 4 kan undtages). Skive Kommune afholder udgifterne til indkøb af gas, som efterfølgende stilles frit til rådighed for busselskabet. I kontraktens pkt. 16.13 indgår en bod-/bonus-model for hensigtsmæssig forbrug af gas. Se desuden nærmere beskrivelse om muligheder for tankning af gas i pakkebeskrivelsen. Bemærk at reservebusser må benytte diesel. Se bilag 6B i udbudsmaterialet for indeksregulering.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
32 589 køreplantimer fordelt på 18 kontraktbusser.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 144 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Pakke 1
1) Kort beskrivelse:
Kørslen omfatter ruterne 420, 421, 422 og 423.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000

3) Mængde eller omfang:
Kørslen udføres med 5 kontraktbusser fordelt på 9817 køreplantimer.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Pakke 2
1) Kort beskrivelse:
Kørslen omfatter ruterne 441 og 442.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000

3) Mængde eller omfang:
Kørslen udgør 4 966 køreplantimer fordelt på 3 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)
Delaftale nr.: 3Betegnelse: Pakke 3
1) Kort beskrivelse:
Kørslen udgør ruterne 443 og 443.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000

3) Mængde eller omfang:
Kørslens omfang er 9 367 køreplantimer fordelt på 4 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)
Delaftale nr.: 4Betegnelse: Pakke 4
1) Kort beskrivelse:
Kørslen omfatter ruterne 41, 441, 449, 450 og 451.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000

3) Mængde eller omfang:
Kørslen omfatter 8 439 køreplantimer fordelt på 5 kontraktbusser.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Ruten 41 er en forsøgsrute med 1 års ordinær kontraktløbetid. Kontrakten kan forlænges i op til 2 år i gensidig aftale mellem parterne. Kørslen udføres med 1 kontraktbus, der udfører 1 319 køreplantimer. Såfremt der i pakke 4 sker en reduktion i antal køreplantimer eller busser, vil rute 41 ikke blive medtaget i kompensationsopgørelsen.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der skal stilles anfordringsgaranti på 100 000 DKK pr. kontraktbus. Tildelingen er betinget af garantistillelse indenfor den i udbudsmaterialet angivne frist.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Kontraktens betalingssatser reguleres hver måned efter udviklingen i det fælles omkostningsindeks for trafikselskaberne i Danmark for den pågældende måned i forhold til omkostningsindekset for juni 2015. Der reguleres endvidere for kørselsomfang og busantal. Se nærmere i udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Kontrakten kan indgås med såvel enkeltpersoner som med et selskab eller en anden juridisk enhed.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Ansøger skal opfylde kravene i busloven og dertilhørende bekendtgørelser. Dokumentation for, at de nødvendige tilladelser til at udøve erhvervsmæssig personbefordring foreligger eller kan udstedes, dokumenteres efter en i udbudsmaterialet nærmere beskrevet procedure.
2) Ansøger skal — i henhold til »Lov om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love«, nr. 336 af 13.5.1997 — afgive tro og love erklæring vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Blanketten i udbudsmaterialet skal anvendes.
3) Ansøger skal medsende tro og love-erklæring om, at ansøgeren ikke befinder sig i én af de af direktiv 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-d anførte situationer. Befinder tilbudsgiveren sig i én af de i artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-d anførte situationer, vil tilbudsgiveren blive udelukket fra deltagelse i udbuddet. Blanketten i udbudsmaterialet skal anvendes.
4) Ansøger skal ligeledes vedlægges en erklæring om beskyttelse på arbejdspladsen mv. jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 39, stk. 2.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Ansøgningen skal vedlægges oplysning om tilbudsgivers regnskab for de seneste to afsluttede regnskabsår eller ledelsesattesteret erklæring med oplysning om tilbudsgivers økonomiske nøgletal i form af: Egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår, soliditetsgrad i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår og reviderede samt omsætningen i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et minimumskrav, at egenkapitalen har været positiv i begge de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår. Er ansøger etableret inden for de seneste 2 år, skal ansøger alene sende årsregnskab/ledelsesattesteret erklæring med oplysning om økonomiske nøgletal for afsluttede regnskabsår. Har ansøger endnu ikke afsluttet det første regnskabsår, vedlægges i stedet en revisorattesteret erklæring med oplysning om ovenstående økonomiske nøgletal.
2) Ansøgningen skal vedlægges erklæring om, i hvilken grad der er sket væsentlige ændringer i ansøgerens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår. Denne erklæring skal være udstedt af ansøgerens revisor, ansøgerens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter straffelovens § 163. Erklæringen skal forholde sig til ansøgerens finansielle forhold i perioden fra det senest afsluttede regnskabsår og frem til datoen for udstedelsen af erklæringen. Erklæringen skal være udstedt specifikt til dette udbud og skal derfor være dateret efter datoen for udbuddets offentliggørelse. Erklæringen skal afgives, selv om der ikke er sket væsentlige ændringer i ansøgerens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Ansøgningen skal vedlægges en virksomhedsbeskrivelse, jf. bilag D.
2) Ansøger skal angive referenceliste over opgaver af tilsvarende omfang og kompleksitet, som ansøgeren har udført for andre offentlige virksomheder eller myndigheder de seneste 5 år. Angives der på listen referencer til fast rutekørsel skal omfanget heraf angives, f.eks. ved antal kontraktbusser og køreplantimer. Kørselsarten angives f.eks. som bybuskørsel, regionalkørsel, lokalkørsel eller skolekørsel. Kørsel, der nu udføres for Midttrafik, kan udelades.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
1-23-4-212-1-15
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.9.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 30.1.2016
IV.3.7) Åbning af bud
Dato: 2.9.2015 - 12:01
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
DK
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 10 000 DKK. Ved klager over overtrædelse af EU's udbudsdirektiver indbetales dog et gebyr på 20 000 DKK.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
DK
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.6.2015

Send til en kollega

0.047