Fakta om udbudet
Udbyder
Midttrafik
Opdateringer
I stedet for: IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse: 2.9.2015 (12:00) IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse: 24.8.2015 (12:00)
I stedet for: IV.3.4) 24.8.2015 (12:00) IV.3.4) 31.8.2015 (23:59)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Midttrafiks 44. udbud - Lokale ruter i Skive Kommune
Midttrafik
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
Midttrafik
DK
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg
DANMARK
Telefon: +45 87408200
Mailadresse: busudbud@midttrafik.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.midttrafik.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/tender/mt_0144_20150619.nsf
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/tender/mt_0144_20150619.nsf
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Skive Kommune.
NUTS-kode DK04
Sideordnet bud X: Der bydes på kørsel med dieselbusser. Busselskabet er ansvarligt for indkøb af diesel. Der indgår ikke en bod-/bonus-model for kørsel med dieselbusser. Se bilag 6A i udbudsmaterialet for indeksregulering. Sideordnet bud Y: Der bydes på kørsel med gasbusser (rute 41 i pakke 4 kan undtages). Skive Kommune afholder udgifterne til indkøb af gas, som efterfølgende stilles frit til rådighed for busselskabet. I kontraktens pkt. 16.13 indgår en bod-/bonus-model for hensigtsmæssig forbrug af gas. Se desuden nærmere beskrivelse om muligheder for tankning af gas i pakkebeskrivelsen. Bemærk at reservebusser må benytte diesel. Se bilag 6B i udbudsmaterialet for indeksregulering.
60130000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 144 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Pakke 160130000
60130000
60130000
60130000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Ansøger skal opfylde kravene i busloven og dertilhørende bekendtgørelser. Dokumentation for, at de nødvendige tilladelser til at udøve erhvervsmæssig personbefordring foreligger eller kan udstedes, dokumenteres efter en i udbudsmaterialet nærmere beskrevet procedure.
2) Ansøger skal — i henhold til »Lov om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love«, nr. 336 af 13.5.1997 — afgive tro og love erklæring vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Blanketten i udbudsmaterialet skal anvendes.
3) Ansøger skal medsende tro og love-erklæring om, at ansøgeren ikke befinder sig i én af de af direktiv 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-d anførte situationer. Befinder tilbudsgiveren sig i én af de i artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-d anførte situationer, vil tilbudsgiveren blive udelukket fra deltagelse i udbuddet. Blanketten i udbudsmaterialet skal anvendes.
4) Ansøger skal ligeledes vedlægges en erklæring om beskyttelse på arbejdspladsen mv. jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 39, stk. 2.
1) Ansøgningen skal vedlægges oplysning om tilbudsgivers regnskab for de seneste to afsluttede regnskabsår eller ledelsesattesteret erklæring med oplysning om tilbudsgivers økonomiske nøgletal i form af: Egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår, soliditetsgrad i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår og reviderede samt omsætningen i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et minimumskrav, at egenkapitalen har været positiv i begge de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår. Er ansøger etableret inden for de seneste 2 år, skal ansøger alene sende årsregnskab/ledelsesattesteret erklæring med oplysning om økonomiske nøgletal for afsluttede regnskabsår. Har ansøger endnu ikke afsluttet det første regnskabsår, vedlægges i stedet en revisorattesteret erklæring med oplysning om ovenstående økonomiske nøgletal.
2) Ansøgningen skal vedlægges erklæring om, i hvilken grad der er sket væsentlige ændringer i ansøgerens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår. Denne erklæring skal være udstedt af ansøgerens revisor, ansøgerens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter straffelovens § 163. Erklæringen skal forholde sig til ansøgerens finansielle forhold i perioden fra det senest afsluttede regnskabsår og frem til datoen for udstedelsen af erklæringen. Erklæringen skal være udstedt specifikt til dette udbud og skal derfor være dateret efter datoen for udbuddets offentliggørelse. Erklæringen skal afgives, selv om der ikke er sket væsentlige ændringer i ansøgerens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår.
1) Ansøgningen skal vedlægges en virksomhedsbeskrivelse, jf. bilag D.
2) Ansøger skal angive referenceliste over opgaver af tilsvarende omfang og kompleksitet, som ansøgeren har udført for andre offentlige virksomheder eller myndigheder de seneste 5 år. Angives der på listen referencer til fast rutekørsel skal omfanget heraf angives, f.eks. ved antal kontraktbusser og køreplantimer. Kørselsarten angives f.eks. som bybuskørsel, regionalkørsel, lokalkørsel eller skolekørsel. Kørsel, der nu udføres for Midttrafik, kan udelades.
Del IV: Procedure
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:
Klagenævnet for Udbud
DK
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
DK
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk