Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d0a8732c-adb9-49b2-bed6-500e0c1bce28/publicMaterial
Udbyder
MOVIA
Vindere
Kontrakt for udbudsenhed 4
(28.05.2021)
DitoBus Linjetrafik A/S
K.P. Danøsvej
4300 Holbæk
Kontrakt for udbudsenhed nr. 5
(28.05.2021)
DitoBus LInjetrafik A/S
K.P. Danøsvej
4300 Holbæk
Kontrakt for udbudsenhed nr. 3
(28.05.2021)
DitoBus Linjetrafik A/S
K.P. Danøsvej 2
4300 Holbæk
Kontrakt for udbudsenhed nr. 2
(28.05.2021)
Anchersen A/S
Jernholmen 20-22
2650 Hvidovre
Kontrakt for udbudsenhed nr. 6
(28.05.2021)
Nobina A/S
Fabriksparken 18
2600 Glostrup
Kontrakt for udbudsenhed 1
(28.05.2021)
Anchersen A/S
Jernholmen 20-22
Hvidovre
A19X - Udbud af almindelig rutekørsel
MOVIA
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Preibisch Behrens
E-mail: ppb@moviatrafik.dk
Telefon: +45 91168762
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d0a8732c-adb9-49b2-bed6-500e0c1bce28/homepage
Del II: Genstand
A19X - Udbud af almindelig rutekørsel
Jf. vejledende periodisk bekendtgørelse offentliggjort 28. april 2020 samt bekendtgørelse om ændringer eller supplerende oplysninger offentliggjort 6. juli 2020 har Movia besluttet at udbyde linjer i et A19X udbud, hvor kørslen udbydes i et offentligt udbud, dvs. uden forhandlinger. Kørslen udbydes i 7 udbudsenheder med en samlet drift på ca. 264 000 køreplantimer pr. år og ca. 72 driftsbusser. Der vil blive indgået kontrakt med forventet driftsstart i perioden fra februar 2022 til december 2022.
Der kan afgives kombinationstilbud som beskrevet i udbudsmaterialet.
Udbudsenhed 91
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 6A. Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 92
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 7A. Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 93
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 360R, 361, 362 og 363.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i at Movia som alternativ til fossil drift kan vælge, at driften udføres med nulemissions materiel. Optionen har en ordinær kontraktlængde på 120 måneder og mulighed for forlængelse på op til 2 år.
De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (fossil drift) eller optionspakken (nulemissionsdrift), afklares efter kontraktunderskrift.
Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.
I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som bestemt i udbudsbetingelserne og bilag a.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 94
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 380 (samt linje 360R som parentestur). Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 95
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 230R og 98N. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 96
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 315, 316, 317 og 318. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 97
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 207, 221, 226, 227 og 231 (samt 202A, 215, 236 og 358 som parentesture).
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).
Tilbudsgiver skal endvidere være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register.
Movia har stillet krav om, at tilbudsgiver på tilbudstidspunktet skal være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 mio. DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 mio. DKK pr. år.
Tilbudsgiver kan i ESPD del IV pkt. B kun angive ét beløb, og tilbudsgiver skal derfor i dette felt i ESPD'et angive den årlige dækningssum for personskade og som bilag til ESPD vedlægge et dokument, hvor tilbudsgiver angiver den årlige dækningssum for tingsskade.
Tilbudsgiver skal på tilbudstidspunktet være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 mio. DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 mio. DKK pr. år.
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV pkt. C angive, hvilke(n) kontrakt(er) tilbudsgiver har haft med Movia eller andre trafikselskaber i Danmark eller udlandet om almindelig rutekørsel med M3 busser inden for de seneste 3 år. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have haft kontrakt med Movia eller andre trafikselskaber i Danmark eller udlandet om almindelig rutekørsel med M3 busser.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Ved indgåelse af kontrakt skal der stilles en garanti på 100 000 DKK pr. driftsbus, jf. kontraktens § 20.
Der vil ske betaling som beskrevet i afsnit 16 i udbudsmaterialet.
Konsortier skal hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.
Der henvises til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Movia, Gl. Køge Landevej 3, 2500 Valby
Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Tilbudsgiver betales ikke for udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering. Movia gør eksplicit opmærksom på, at hvis Region Sjælland og/eller Region Hovedstaden ikke opnår støtte fra den statslige pulje: "Grøn buspulje til regionale busser og øer" og regionerne ikke selv kan eller vil finansiere de eventuelle meromkostninger, som krav til nulemission kan medføre, kan Movia annullere udbudsenheder med de regionale buslinjer samt de udbudsenheder, som der er mulighed for at afgive kombinationstilbud på sammen med de regionale linjer (udbudsenhed 93, 94, 95, 96 og 97).
For at kunne tilpasse udløb af en kontrakt med fremtidige køreplansskifte, udbud mv. kan Movia forlænge kontraktperioden på uændrede vilkår for hele eller dele af kontrakten med op til 1 år - dog maksimalt op til i alt 13 år, jf. kontraktens § 3, stk. 5.
Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet tirsdag den 15. september 2020 kl. 13. 00. Mødet afholdes virtuelt ved brug af Teams. Tilmelding til informationsmødet skal ske senest den 7. september 2020 til ppb@moviatrafik.dk med mailadresser på alle detagende, så Movia kan invitere deltagere til Teams.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (klagenævnsloven), gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1 og § 6, stk. 4.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk