Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=276823&B=KOEGE
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
Delaftale 7
(28.12.2020)
Egons Turist- Minibusser A/S
Industrivej 25
4200 Slagelse
Delaftale 2
(28.12.2020)
Egons Turist- & Minibusser A/S
Industrivej 25
4200 Slagelse
Delaftale 1
(28.12.2020)
Egons Turist- & Minibusser A/S
Industrtivej 25
4200 Slagelse
Opdateringer
IV.2.2).
I stedet for:
Dato: 08-10-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 30-10-2020
Time: 12:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 08-10-2020
Time: 12:01
Læses:
Dato: 30-10-2020
Time: 12:01
Udbud af visiteret kørsel til Køge Kommune
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Bjerre
E-mail: torben.bjerre@koege.dk
Telefon: +45 56676899
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
Udbud af visiteret kørsel til Køge Kommune
Udbud af visiteret kørsel, omfatter kørsel af børn, unge og voksne der er af forskellig grunde og er visiteret til kørsel af Køge Kommune. Udbuddet er opdelt i følgende 7 delaftaler med angivelse af ca. kontraktsum pr. år:
- Delaftale 1: Kørsel til daghjem og genoptræning 3,2 mio. DKK.
- Delaftale 2: Kørsel til specialtilbud - unge og voksne 3,2 mio. DKK.
- Delaftale 3: Kørsel til specialbørnehave 375 000 DKK.
- Delaftale 4: Kørsel til specialskole 3,2 mio. DKK.
- Delaftale 5: Almindelig skolekørsel 6,4 mio. DKK.
- Delaftale 6: Svømmehalskørsel og anden gruppekørsel til/fra skole 500 000 DKK.
- Delaftale 7: Ad hoc kørsler 400 000 DKK.
Delaftale 1
Køge Kommune
- Kørsel til genoptræning og daghjem
- Årlig estimeret kontraktsum: 3,2 mio. DKK
- Årlig estimeret kørselsomfang: 297 000 km.
Kontrakten kan forlænges fra Køge Kommunes side med 2 x 12 måneder, med 6 måneders varsel.
Forlængelse af kontrakt.
Der er mulighed for at afgive kombinationsbud. Kombinationsmuligheder og betingelser fremgår af udbudsbetingelserne.
Delaftale 2
Køge Kommune
- Kørsel til specialtilbud - unge og voksne
- Årlig estimeret kontraktsum: 3,2 mio. DKK
- Årlig estimeret kørselsomfang: 222 000 km.
Kontrakten kan forlænges fra Køge Kommunes side med 2 x 12 måneder, med et varsel på 6 måneder.
Forlængelse af kontrakt.
Der er mulighed for at afgive kombinationsbud. Kombinations muligheder og betingelser fremgår af udbudsbetingelserne.
Delaftale 3
Køge Kommune
- Kørsel til specialbørnehave
- Årlig estimeret kontraktsum: 375 000 DKK
- Årlig estimeret kørselsomfang: 28 000 km.
Kontrakten kan forlænges fra Køge Kommunes side med 2 x 12 måneder, med et varsel på 6 måneder.
Forlængelse af kontrakt.
Der er mulighed for at afgive kombinationsbud. Kombinationsmuligheder og betingelser fremgår af udbudsbetingelserne.
Delaftale 4
Køge Kommune
- Kørsel til specialskole
- Årlig estimeret kontraktsum: 3,2 mio. DKK
- Årlig estimeret kørselsbehov: 381 000 km.
Kontrakten kan forlænges fra Køge Kommunes side med 2 x 12 måneder, med et varsel på 6 måneder.
Forlængelse af kontrakt.
Der er mulighed for at afgive kombinationstilbud. Kombinationer og betingelser fremgår af udbudsbetingelserne
Delaftale 5
Køge Kommune
- Almindelig skolekørsel
- Årlig estimeret kontraktsum: 6,4 mio. DKK
- Årlig estimeret kørselsomfang: 517 000 km.
Kontrakten kan forlænges fra Køge Kommunes side med 2 x 12 måneder, med et varsel på 6 måneder.
Forlængelse af kontrakt.
Der kan afgives kombinationsbud. Kombinationer og betingelser fremgår af udbudsbetingelserne.
Delaftale 6
Køge Kommune
- Svømmehalskørsel og anden gruppekørsel til/fra skole
- Årlig estimeret kontraktsum: 500 000 DKK
- Årlig estimeret kørselsomfang: 12 000 km.
Kontrakten kan forlænges fra Køge Kommunes side, med et varsel på 6 måneder.
Forlængelse af kontrakt.
Det er muligt at afgive kombinationsbud. Sammensætning af kombinationsbud og betingelserne, fremgår af udbudsbetingelserne.
Delaftale 7
Køge Kommune
- Ad hoc kørsler
- Årlig estimeret kontaktsum: 400 000 DKK
- Årlig estimeret kørselsomfang: 47 000 km.
Kontrakten kan forlænges fra Køge Kommunes side med 2 x 12 måneder, med et varsel på 6 måneder.
Forlængelse af kontrakt
Det er muligt at afgive kombinationsbud. Sammensætning af kombinationsbud og betingelserne, fremgår af udbudsbetingelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1.
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
- Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Tilbudsgiver skal opfylde minimumskrav til egnethed, jf. udbudslovens § 141, der er beskrevet i det følgende.
Tilbudsgiver skal være i besiddelse af det nødvendige antal tilladelser til at foretage den udbudte kørsel.
For kørselskontorer eller bestillingskontorer er kravet opfyldt, hvis de tilsluttede vognmænd besidder de nødvendige tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring, og hvis der foreligger en tilladelse til at drive kørsels- eller bestillingskontor.
Tilladelserne kan være:
I) gyldige tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring fra Trafik-, Bygge-, og Boligstyrelsen, som enten er udstedt i henhold til busloven (LBK nr. 1050 af 12.11.2012) eller i henhold til taxiloven (lov nr. 1538 af 19.12.2017) eller
II) tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring, der er udstedt efter den tidligere gældende taxilov (LBK nr. 107 af 30.1.2013) og hvor gyldighedsperiode endnu ikke er udløbet, eller
III) en tilladelse til at drive kørselskontor, jf. taxilovens § 5 (lov nr. 1538 af 19.12.2017) og/eller være godkendt som kommunalt bestillingskontor. Disse tilladelser skal være gældende på tidspunktet for afgivelse af tilbud. Dokumentation for besiddelse af de nødvendige tilladelser skal fremsendes efter anmodning.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142. Det er et mindstekrav til egnethed for økonomisk og finansiel formåen, at tilbudsgiver i hvert af de seneste 3 regnskabsår har haft:
- En soliditetsgrad på minimum 10 % i gennemsnit i de seneste 3 regnskabsår
og
- Intet forbehold i revisionsbemærkningerne de sidste 2 regnskabsår
samt
- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med ilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af nærværende udbud. Tilbudsgiver skal således have tegning en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 5,0 mio. DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142. Det er et mindstekrav til egnethed for økonomisk og finansiel formåen, at tilbudsgiver i hvert af de seneste 3 regnskabsår har haft:
- En soliditetsgrad på minimum 10 % i gennemsnit i de seneste 3 regnskabsår
og
- Intet forbehold i revisionsbemærkningerne de sidste 2 regnskabsår
samt
- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af nærværende udbud. Tilbudsgiver skal således have tegning en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 5,0 mio. DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Angive minimum 3 referencer for de af udbuddet omfattede eller tilsvarende ydelser der er igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Angive minimum 3 referencer for de af udbuddet omfattede eller tilsvarende ydelser der er igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år.
Del IV: Procedure
Køge Kommune
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk