Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Opdateringer
Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Køb af brintbiler.
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Njalsgade 13
Att: Erol Koc
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: cz1a@tmf.kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kk.dk/tmf
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/51940355.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/51940355.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51940355.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51940355.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51940355.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.
NUTS-kode DK01
Herudover ønsker Ordregiver som en option at indhente tilbud på 12 stk. brintbiler inklusiv service- og reparationsaftale i 60 måneder, til delebils pulje i Københavns Kommune.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/51940355.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
34110000, 34115000
Herudover ønsker Ordregiver som en option at indhente tilbud på 12 stk. brintbiler inklusiv service- og reparationsaftale i 60 måneder, til delebils pulje i Københavns Kommune.
Beskrivelse af disse optioner: Option på 12 stk. brintbiler inklusiv service- og reparationsaftale i 60 måneder, til delebils pulje i Københavns Kommune.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal i henhold til lov om offentlige betalinger mv. (lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007) med senere ændringer foretage fakturering elektronisk.
I henhold til Bekendtgørelse nr. 206 af 11.3.2011 (om elektronisk afregning med offentlige myndigheder) og Bekendtgørelse nr. 354 af 26.3.2010 (om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk afregning med offentlige myndigheder) skal den elektroniske faktura følge standarderne/ retningslinjerne i NemHandel, hvilket indebærer følgende:
(1) Fakturaerne skal udarbejdes i det fælles offentlige format, OIOUBL.
(2) Fremsendelse af fakturaer skal ske via den fælles offentlige transportstandard OIORASP. Fremsendelse af fakturaer via OIORASP skal ske på en af følgende måder:
— via Leverandørens eget økonomi- og fakturasystem
— via NemHandel Fakturablanket (til gratis afbenyttelse på https://www.virk.dk/myndigheder/stat/ITST/NemHandel_Fakturablanket)
— via NemHandel mailklienten (til gratis afbenyttelse på http://www.ibizcenter.dk/)
— via øvrige fakturaportaler, eller— via Læs-ind.
Kreditnotaer skal ligeledes følge de ovenfor beskrevne standarder/retningslinjer i NemHandel.
Leverandøren skal selv afholde alle omkostningerne ved elektronisk fakturering og kan derfor ikke opkræve gebyr for fremsendelse af elektronisk faktura.
Leverandøren skal sikre, at fremsendte fakturaer opfylder den til enhver tid gældende lovgivning — samt Køberens krav — med hensyn til indhold, udformning og elektronisk format.
2) Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de i konsortiet deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med. Dette kan ske ved anvendelse af den som bilag D vedlagte formular. Deltagere i konsortiet hæfter direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel kontrakt.
Del IV: Procedure
Andet: Tilbud skal være på dansk. Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, brochuremateriale, egnethedsdokumentation eller lignende må dog gerne være formuleret på engelsk, tysk, svensk eller norsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3)Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100