Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Trafikselskabet Movia
Vindere
Stoppestedsværter
(13.01.2021)
Cowi a/s
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby
Stoppestedsværter
Trafikselskabet Movia
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: GL. Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Andreas Knop
E-mail: ank@moviatrafik.dk
Telefon: +45 41888004
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/139087039.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.moviatrafik.dk/omos/Pages/Omos.aspx
Del II: Genstand
Stoppestedsværter
Movia udbyder rammeaftale om stoppestedsværter. Bemandingen skal ske på hverdage i tidsintervallerne 07.00-09.00, 13.00-15.00 og 15.00-17.00.
Movia ønsker som udgangspunkt at bemande 45 stoppesteder pr. dag (mandag-fredag) med én stoppestedsvært pr. stoppested. Movia kan dog regulere antallet af stoppesteder i opad- og nedadgående retning.
Arbejdet som stoppestedsvært indebærer:
— At observere, hvor mange passagerer, der benytter de enkelte busafgange fra det pågældende stoppested, herunder evt. at lave passagertællinger. Dette gøres løbende på det aktuelle stoppested og rapporteres umiddelbart efter vagten til ordregiver via et spørgeskema.
— At rådgive og vejlede passagerer ved stoppestedet. Det kan indebære at svare på spørgsmål om, hvordan passagererne kan benytte bussen (gældende retningslinjer for afstand m.v.) eller besvare spørgsmål om, hvornår næste bus kommer (løses ved at kigge på den digitale information ved stoppestedet).
— At vejlede passagererne om, hvor mange passagerer, der må være i hver enkelt bus.
— På ordregivers anmodning at uddele materialer til passagererne, f.eks. flyers, håndsprit el.lign. Ordregiver kan med en uges varsel anmode om, at dette fjerde element inkluderes i opgaven. Uddeling af materiale til passagerne medfører ikke, at en vagt på 2 timer forlænges eller at leverandøren er berettiget til yderligere vederlag.
— At rapportere via app og survey umiddelbart efter endt vagt. Rapportering består i besvarelse af en række af ordregiver stillede spørgsmål.
3 x 3 mdr.
Forlængelse af kontrakten 3 x 3 mdr.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Gennemsnitlig nettoårsomsætning på baggrund af de tre (3) seneste offentliggjorte årsregnskaber: 8 mio. DKK
Egenkapital: 5 mio. DKK i seneste offentliggjorte årsregnskab.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver kan angive mindst to (2) lignende referencer, hvormed forstås referencer, der indeholder mindst én af nedenstående typer ydelse:
1) Spørgeskemaundersøgelser med direkte og fysisk kundekontakt.
2) Vagtopgaver med direkte og fysisk kundekontakt.
3) Billetkontrolopgaver med direkte og fysisk kundekontakt.
4) Håndtering af publikum (f.eks. adgangskontrol, salg, dialog) ved messer, markeder osv. med direkte og fysisk kundekontakt.
Det præciseres, at det er tilstrækkeligt, hvis tilbudsgiver har erfaring med levering af én af ovennævnte ydelser, således at der angives mindst 2 referencer. De 2 referencer, som tilbudsgiver skal angive, må således gerne vedrøre samme type ydelse.
Referencerne skal være udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal angive referencerne i ESPD'ens del IV.C.
Bemærk, at en tilbudsgiver i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis tilbudsgiveren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.
Tilbudsgiver bedes om referencen oplyse følgende:
- Perioden for opgavens udførelse
- Kunden, herunder kontaktperson, som ordregiver kan kontakte
- En kort beskrivelse af opgaven, herunder tilbudsgivers rolle i opgaven samt om der er tale om:
1) Spørgeskemaundersøgelser med direkte og fysisk kundekontakt.
2) Vagtopgaver med direkte og fysisk kundekontakt.
3) Billetkontrolopgaver med direkte og fysisk kundekontakt eller
4) Håndtering af publikum ved messer eller markeder med direkte eller fysisk kundekontakt.
Ordregiver forbeholder sig at kontakte de af tilbudsgiver angivne kontaktpersoner med henblik på at kontrollere referencerne.
Del IV: Procedure
Som følge af oplusningen af COVID-19 har Movia konstateret et fortsat akut behov stoppestedsværter, der gør det umuligt at overholde de sædvanlige frister. Udbuddet gennemføres derfor efter hasteproceduren i forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 45, stk. 3.
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, 136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende § § 135, 136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk