23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 128-235489
Offentliggjort
07.07.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540

Indlevering af tilbud

Til
14.08.2015 Kl. 12:00

Addresse
https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540&Goto=Tender

Udbyder

I/S Vestforbrænding

Vindere

Marius Pedersen A/S

(31.10.2015)
Marius Pedersen A/S
Ørbækvej 851
5863 Ferritslev

Transportudbud Genbrugsstationerne i Frederikssund


I/S Vestforbrænding

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

I/S Vestforbrænding
Ejby Mosevej 219
Att: Jan Kristian Lauridsen
2600 Glostrup
DANMARK
Mailadresse: jla@vestfor.dk

Yderligere oplysninger fås her: TendSign
DANMARK
Internetadresse: https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: TendSign
DANMARK
Internetadresse: https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540&Goto=Docs

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: TendSign
DANMARK
Internetadresse: https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540&Goto=Tender

I.2) Type ordregivende myndighed
Regionalt eller lokalt kontor
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Transportudbud Genbrugsstationerne i Frederikssund.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns omegn.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ydelsen omfatter transport af fyldte containere fra Frederikssund kommunes 3 genbrugsstationer, beliggende:
a) Strandvangen 17, 3600 Frederikssund
b) Nørhaven 8, 3630 Jægerspris, og
c) Bronzeager 5, 4050 Skibby til de modtageanlæg, der til enhver tid anvises af Vestforbrænding.
De tomme containere skal desuden returneres til de pågældende genbrugsstationer efter tømning.
Ydelsen omfatter også tømning af grengård på Frederikssund og Jægerspris genbrugsstationer, samt transport af haveaffald til behandling.
Det påhviler leverandøren, forud for tilbudsafgivelse, selv at orientere sig om forhold af betydning for udførelse af den udbudte ydelse.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90512000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2020

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Den Tilbudsgiver der bliver tildelt kontrakten, skal ved kontraktunderskrivelse stille en sikkerhed på 300 000 DKK.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbuddet skal vedlægges en tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke har forfalden gæld til det offentlige, og at tilbudsgiver heller ikke er omfattet af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2, litra a), b), c), e), og f) nævnte udelukkelsesgrunde. Erklæring vedlagt i bilag 6 tro og love-erklæring skal udfyldes og underskrivers og vedlægges tilbuddet.
Den tilbudsgiver som ordregiver meddeler, at der indgås kontrakt med, kan blive afkrævet egentlig dokumentation som verificering af de oplysninger, der fremgår af tro og love-erklæringen som betingelse for endelig kontraktindgåelse. Dokumentationen kan for virksomheder hjemmehørende i Danmark være en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. I øvrigt kan dokumentationen fremlægges som anført i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 3. Dokumentationen, herunder en evt. serviceattest, skal være dateret indenfor de seneste 6 måneder forud for tilbudsfristen. Hvis der i forhold til tilbudsgiver eller en deltager i et tilbudsgivende konsortium mv. foreligger en af udelukkelsesgrundene i art. 45, stk. 1-2, (stk. 2, litra a), b), c), e) og f)) vil tilbudsgiver blive udelukket.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal vedlægge sin ansøgning følgende dokumentation:
Ansøger skal i bilag 1 angive omsætning, egenkapital mv. fra de sidste tre års reviderede regnskaber.
Ordregiver kan i forbindelse med evaluering af ansøgningerne spørge efter yderligere oplysninger relateret til virksomhedens økonomiske formåen.
Såfremt tilbudsgiver af gyldig grund — f.eks. at der ikke foreligger 3 årsrapporter for tilbudsgiver — ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, skal tilbudsgiver søge sin økonomiske og finansielle kapacitet godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. I så fald skal tilbudsgiver også henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: At tilbudsgiver i det seneste afsluttede regnskabsår har haft en årsomsætning på ikke under 500 000 DKK, en egenkapital på ikke under 400 000 DKK, samt en soliditetsgrad på minimum 5 %.
Såfremt tilbudsgiver benytter underleverandør til at løse en andel af opgaven, skal underleverandøren vedlægge omsætningstal, andel af egenkapital og soliditetsgrad på minimum 5 %, der modsvarer andelen af opgaven i tilbuddet. Ex underleverandøren løser 10 % af opgaven, derfor skal underleverandøren have en omsætning på minimum 500 000 DKK pr. år, og en egenkapital på minimum 40 000 DKK pr. år.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referenceliste over de betydeligste, sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne, leverancernes størrelse og angivelse af kontaktpersoner. Referencernes omfang skal være sammenlignelig med opgaven der udbydes. Tilbudsgiver må vedlægge op til 3 referencer, for at nå opgavens omfang. Er det ikke muligt at angive 3 referencer eller referencer overhovedet, skal den tekniske og faglige formåen beskrives på anden vis.
Såfremt tilbudsgiver benytter underleverandør til at løse en andel af opgaven, skal underleverandøren vedlægge referencer der modsvarer andelen af opgaven i tilbuddet.
Tilkendegivelse af Arbejdsmiljøforhold. Bilag 6A skal benyttes.
Angivelse af de Miljø- og kvalitetsledelsessystemer der vil blive anvendt i forbindelse med opgavens udførelse. Bilag 6B skal benyttes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver må vedlægge op til 3 referencer, for at nå opgavens omfang. Er det ikke muligt at angive 3 referencer eller referencer overhovedet, skal den tekniske og faglige formåen beskrives på anden vis. Tilbudsgiver skal vedlægge referencer, der når opgavens omfang på ca. 30 000 tons pr. år.
Underleverandøren må vedlægge op til 3 referencer, for at nå opgavens omfang Ex underleverandøren løser 10 % af opgaven, derfor skal underleverandøren have referencer på minimum 3 000 tons, sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15/14
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
14.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 14.11.2015
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 14.8.2015 - 12:01
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på: www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstil-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1.1).
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.7.2015

Send til en kollega

0.062