Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540&Goto=Tender
Udbyder
I/S Vestforbrænding
Vindere
Marius Pedersen A/S
(31.10.2015)
Marius Pedersen A/S
Ørbækvej 851
5863 Ferritslev
Transportudbud Genbrugsstationerne i Frederikssund
I/S Vestforbrænding
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I/S Vestforbrænding
Ejby Mosevej 219
Att: Jan Kristian Lauridsen
2600 Glostrup
DANMARK
Mailadresse: jla@vestfor.dk
Yderligere oplysninger fås her: TendSign
DANMARK
Internetadresse: https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: TendSign
DANMARK
Internetadresse: https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540&Goto=Docs
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: TendSign
DANMARK
Internetadresse: https://tendsign.com/doc.aspx?ID=81540&Goto=Tender
Miljø
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns omegn.
NUTS-kode DK012
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4a) Strandvangen 17, 3600 Frederikssund
b) Nørhaven 8, 3630 Jægerspris, og
c) Bronzeager 5, 4050 Skibby til de modtageanlæg, der til enhver tid anvises af Vestforbrænding.
De tomme containere skal desuden returneres til de pågældende genbrugsstationer efter tømning.
Ydelsen omfatter også tømning af grengård på Frederikssund og Jægerspris genbrugsstationer, samt transport af haveaffald til behandling.
Det påhviler leverandøren, forud for tilbudsafgivelse, selv at orientere sig om forhold af betydning for udførelse af den udbudte ydelse.
90512000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Den tilbudsgiver som ordregiver meddeler, at der indgås kontrakt med, kan blive afkrævet egentlig dokumentation som verificering af de oplysninger, der fremgår af tro og love-erklæringen som betingelse for endelig kontraktindgåelse. Dokumentationen kan for virksomheder hjemmehørende i Danmark være en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. I øvrigt kan dokumentationen fremlægges som anført i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 3. Dokumentationen, herunder en evt. serviceattest, skal være dateret indenfor de seneste 6 måneder forud for tilbudsfristen. Hvis der i forhold til tilbudsgiver eller en deltager i et tilbudsgivende konsortium mv. foreligger en af udelukkelsesgrundene i art. 45, stk. 1-2, (stk. 2, litra a), b), c), e) og f)) vil tilbudsgiver blive udelukket.
Ansøger skal i bilag 1 angive omsætning, egenkapital mv. fra de sidste tre års reviderede regnskaber.
Ordregiver kan i forbindelse med evaluering af ansøgningerne spørge efter yderligere oplysninger relateret til virksomhedens økonomiske formåen.
Såfremt tilbudsgiver af gyldig grund — f.eks. at der ikke foreligger 3 årsrapporter for tilbudsgiver — ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, skal tilbudsgiver søge sin økonomiske og finansielle kapacitet godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. I så fald skal tilbudsgiver også henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: At tilbudsgiver i det seneste afsluttede regnskabsår har haft en årsomsætning på ikke under 500 000 DKK, en egenkapital på ikke under 400 000 DKK, samt en soliditetsgrad på minimum 5 %.
Såfremt tilbudsgiver benytter underleverandør til at løse en andel af opgaven, skal underleverandøren vedlægge omsætningstal, andel af egenkapital og soliditetsgrad på minimum 5 %, der modsvarer andelen af opgaven i tilbuddet. Ex underleverandøren løser 10 % af opgaven, derfor skal underleverandøren have en omsætning på minimum 500 000 DKK pr. år, og en egenkapital på minimum 40 000 DKK pr. år.
Referenceliste over de betydeligste, sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne, leverancernes størrelse og angivelse af kontaktpersoner. Referencernes omfang skal være sammenlignelig med opgaven der udbydes. Tilbudsgiver må vedlægge op til 3 referencer, for at nå opgavens omfang. Er det ikke muligt at angive 3 referencer eller referencer overhovedet, skal den tekniske og faglige formåen beskrives på anden vis.
Såfremt tilbudsgiver benytter underleverandør til at løse en andel af opgaven, skal underleverandøren vedlægge referencer der modsvarer andelen af opgaven i tilbuddet.
Tilkendegivelse af Arbejdsmiljøforhold. Bilag 6A skal benyttes.
Angivelse af de Miljø- og kvalitetsledelsessystemer der vil blive anvendt i forbindelse med opgavens udførelse. Bilag 6B skal benyttes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver må vedlægge op til 3 referencer, for at nå opgavens omfang. Er det ikke muligt at angive 3 referencer eller referencer overhovedet, skal den tekniske og faglige formåen beskrives på anden vis. Tilbudsgiver skal vedlægge referencer, der når opgavens omfang på ca. 30 000 tons pr. år.
Underleverandøren må vedlægge op til 3 referencer, for at nå opgavens omfang Ex underleverandøren løser 10 % af opgaven, derfor skal underleverandøren have referencer på minimum 3 000 tons, sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
Del IV: Procedure
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på: www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstil-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1.1).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100