Fakta om udbudet
Udbyder
Styrelsen for Forsyningssikkerhed
Vindere
Beredskabsaftale vedrørende nødtransport af kritiske forsyninger
(08.01.2021)
DSV Air & Sea A/S
Hovedgaden 630
2640 Hedehusene
Beredskabsaftale vedrørende nødtransport af kritiske forsyninger
Styrelsen for Forsyningssikkerhed
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Datavej 16
By: Birkerød
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: TKO011@POLITI.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://sfos.dk/
Del II: Genstand
Beredskabsaftale vedrørende nødtransport af kritiske forsyninger
Styrelsen for Forsyningssikkerhed udbyder hermed beredskabsaftale vedrørende nødtransport af kritiske forsyninger fra Asien til Danmark. Rammeaftalen har beredskabsmæssig karakter og vil blive anvendt i en eventuel krise, der medfører at de almindelige transportmuligheder på markedet er truet og kapaciteten er begrænset. Ordregivers oplysninger om forventet mængde på rammeaftalen er baseret på ordregivers bedste skøn, men er grundet rammeaftalens afhængighed af de sædvanlige forsyningskilder meget svær at forudse.
Styrelsen for Forsyningssikkerhed udbyder hermed beredskabsaftale vedrørende nødtransport af kritiske forsyninger fra Asien til Danmark.
Formålet med rammeaftalen er at sikre forsyningssikkerhed til Danmark i en eventuel krise, der medfører at de almindelige transportmuligheder på markedet er truet og kapaciteten er begrænset. Styrelsen for Forsyningssikkerhed vurderer hvorvidt der er tale om en krise, som betyder at der bliver behov for at aktivere rammeaftalen. Derudover er rammeaftalens formål at sikre at leveringen af de kritiske forsyninger i en eventuel krise bliver håndteret af én leverandør. Det skal give Styrelsen for Forsyningssikkerhed mulighed for kontrol og monitorering af det kritiske gods under hele transporten.
Indkøb af bl.a. medicin, testudstyr og værnemidler er under normale forhold decentraliseret i de danske regioner og kommuner. Såfremt leveringssituationen igen kommer i fare, der sker nedlukning af grænser, cancellering af normale rutefly, samt at behovet for fx værnemidler, vaccine eller andet stiger voldsomt, skal Styrelsen for Forsyningssikkerhed være i stand til at foretage en koordineret styring af opgaven omkring at sikre forsyningskæden til Danmark.
Ordregivers oplysninger om forventet mængde på rammeaftalen er baseret på ordregivers bedste skøn, men er grundet rammeaftalens afhængighed af de sædvanlige forsyningskilder meget svær at forudse.
Mulighed for forlængelse af rammeaftalen 3 gange á 12 måneder, således at rammeaftalen kan have en maksimal varighed af 4 år.
Styrelsen for Forsyningssikkerhed har ikke modtaget nogen tilbud som er konditionsmæssige og annullerer derfor dette udbud.
Styrelsen for Forsyningssikkerhed agter herefter at overgå til udbud med forhandling uden udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2. og § 61, stk. 4 med de tilbud som anses som værende ikkeforskriftsmæssige.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Beredskabsaftale vedrørende nødtransport af kritiske forsyninger
Del VI: Supplerende oplysninger
a) Ordregiver afholder i forbindelse med udbuddet et informationsmøde for interesserede tilbudsgivere. Mødet forventes afholdt den 29. november 2020 kl. 14.00-16.00 i Birkerød.
b) Deltagelse samt al kommunikation i udbuddet kan kun ske via det elektroniske udbudssystem, jf. internetadressen i punkt I.1). For at få adgang til udbuddet, herunder til spørgsmål/svar, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
c) Tilbudsgiver skal i forbindelse med tilbuddet indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
d) Ordregiver har valgt at bringe den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 i anvendelse ved dette udbud. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af tilbudsgiver. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke tilbudsgiver.
e) Tilbudsgiver opfordres til allerede i sit tilbud eller straks muligt derefter at fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. §153. Der henvises endvidere til udbudsmaterialets udbudsbetingelser punkt 5.1.3.2 og 5.1.3.2.1.
f) Ordregiver forbeholder sig muligheden for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter princippet udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbuddet ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
g) I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation, fx appendiks A, for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i aftaleperioden.
h) Tilbuddet skal være på dansk. Dog kan dokumentation, fx certifikater etc. være på dansk eller engelsk. Dokumentation, som ikke måtte være på dansk eller engelsk, skal vedlægges oversættelse til et af disse sprog.
i) Styrelsen for Forsyningssikkerhed har ikke modtaget nogen tilbud som er konditionsmæssige og annullerer derfor dette udbud.
Styrelsen for Forsyningssikkerhed agter herefter at overgå til udbud med forhandling uden udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2. og § 61, stk. 4 med de tilbud som anses som værende ikkeforskriftsmæssige.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk