Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af morskørsel
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
E-mail: SKI006@POLITI.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af morskørsel
Rigspolitiet udbyder rammeaftale om levering af morskørsel. Udbuddet omfatter 12 delaftaler.
Nordjyllands Politi
Nordjyllands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.
Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 4,6 mio. – 6,1 mio. DKK og er et estimat.
*Se punkt VI.3) Yderligere oplysninger.
Midt- og Vestjyllands Politi
Midt- og Vestjyllands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.
Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 3,7 mio.-5 mio. DKK og er et estimat.
*Se punkt VI.3) Yderligere oplysninger.
Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi
Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.
Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 4 mio. - 5,5 mio. DKK og er et estimat.
*Se punkt VI.3) Yderligere oplysninger.
Bornholms Politi
Bornholms Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.
Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 600 000 – 800 000 DKK og er et estimat.
*Se punkt VI.3) Yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1 - Nordjyllands Politi
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 3 - Midt- og Vestjyllands Politi
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 7 - Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 12 - Bornholms Politi
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
*Hvert tilbud er evalueret efter en model, hvor prisen først indgår efter, at evalueringen af kvalitet er foretaget. Som led i modellen er det kun kvaliteten, der er evalueret efter en pointmodel, mens prisen ikke evalueres ved tildeling af point. Resultatet af evalueringen for hvert tilbud fås ved at dividere den samlede evalueringstekniske pris med den samlede kvalitative pointscore. Herved opnås et resultat, der er udtryk for prisen pr. kvalitetspoint, hvorefter den laveste score vinder.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk