Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=287946&B=DSB
Udbyder
DSB
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 12-01-2021
Time: 23:59
Læses:
Dato: 15-01-2021
Time: 23:59
Yderligere oplysninger
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
- Dato: 15. januar 2021.
- Tidspunkt: 23:59.
Yderligere oplysninger
Frist for afgivelse af Indo1 er sat til 18. februar 2021 kl.23.59.
Taxikørsel
DSB
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25 05 00 53
Postadresse: Telegade 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontaktperson: Kim Guldbrandsen
E-mail: kgu@dsb.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dsb.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/63264
Del II: Genstand
Taxikørsel
DSB har et stort behov for en fleksibel transportløsning til togpersonale, som skal transporteres i ydertidspunkter til og fra togstart/togslut. Der transporteres desuden passagerer, som af en eller anden grund ikke kan komme videre pga. tog/sporproblemer, samt andet personale. Der er tale om primært planlagte kørsler, som er grundlaget for DSB's køreplaner. En stor del af de kørsler, der køres med togfører og lokofører, har betydning for at DSB kan levere rettidig transport af vores kunder med tog. Der vil også forekomme bestillinger med kortere varsel pga. af sygdom el. andre forhold, som har indflydelse på planlægningen.
Behovet strækker sig over hele Danmark og primært med DSB's stationsnet, som enten start- eller slutdestination.
Nærværende prækvalifikation og efterfølgende udbud deles op i følgende delaftaler:
- Delaftale 1: Sjælland
- Delaftale 2: Jylland
- Delaftale 3: Fyn.
Taxikørsel
Sjælland
DSB har et stort behov for en fleksibel transportløsning til togpersonale, som skal transporteres i ydertidspunkter til og fra togstart/togslut. Der transporteres desuden passagerer, som af en eller anden grund ikke kan komme videre pga. tog/sporproblemer, samt andet personale. Der er arbejdes med planlagte - og ad hoc ture, hvor planlagt udgør langt den største del af rejserne. DSB lægger vægt på at turene er rettidige, at der er en stor grad af fleksibilitet, da der kan forekomme ændringer og hasteture. DSB lægger ligeledes vægt på god service, kommunikationsevner og høj kvalitet.
De centrale elementer i taxikørsel er:
- At taxikørsel gennemføres ved hjælp af alm. taxi.
- At taxi er der, når lokoføre/togfør, passageren m.m. har behov for dem.
- At taxi sikkert og trygt bringer kunderne fra A til B som lovet.
- At passageren oplever turen som en fornuftigt service og at taxi fremstår som et alternativ der hænger sammen med DSB. Dvs. høj kvalitet, god og serviceminded betjening.
- Koordinering af flere forskellige egne underleverandører. Det er leverandørens opgave at sørge for at source og koordinere det antal Taxi DSB har brug for, ved de enkelte bestillinger. Leverandøren kan bruge egne taxi, men også source hos egne underleverandører.
DSB kørte i 2019 samlet 37 075 ture med taxi, som fordeler sig som følger på de 3 delaftaler:
- Delaftale 1 Sjælland: 29 945
- Delaftale 2 Jylland: 5 864
- Delaftale 3 Fyn: 1 266.
Der er ikke garanteret et bestemt antal ture, og antal ture på de 3 delaftale kan ændre sig pga. af f.eks. tab af udlicitering, andre kørselsmønstre, rationaliseringer m.m.
En stor del af turene køres sen aften, nat og tidlig morgen.
Option på 12 mdr.
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
DSB vil på delaftale 1 udvælge de bedst egnede leverandører på baggrund af følgende, ikke prioriterede kriterier til ”Teknisk og faglig formåen”:
1) Referencer:
DSB vil vurdere, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til de ydelser, som udbuddet omfatter. Relevansen vurderes på grundlag af leverandørens beskrivelse af referencer sammenholdt med de ydelser, som udbuddet omfatter jf. udbudsbekendtgørelsen afsnit II.2.4). I jo højere grad referencerne omfatter de af udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevante vil referencerne blive vurderet. Jo flere relevante referencer der er medsendt, dog maksimalt 3, jo bedre en vurdering.
Jo flere taxi der indgår i koordineringen, desto mere relevante vil referencerne blive vurderet, ligesom referencer med lignende arbejde og str. tillægges vægt. Hvis referencen er udført i det pågældende geografiske område som delaftalen omfatter, jo højere en vægt. Det samme gælder, hvis referencen er udført for en virksomhed, hvis hovedformål er transport af passagerer. Jo nyere referencen er, jo højere en vægt. Jo flere underleverandører der er koordineret med i referencen, jo højere en vægt.
DSB forbeholder sig ret til at tildele kontrakten direkte efter modtagelse af første tilbud (INDO1) uden forhandling. Derfor opfordrer DSB alle prækvalificerede tilbudsgivere til at opfylde alle minimumskrav ved indsendelse af første tilbud. DSB henviser til udbudsbetingelserne.
Jylland
DSB har et stort behov for en fleksibel transportløsning til togpersonale, som skal transporteres i ydertidspunkter til og fra togstart/togslut. Der transporteres desuden passagerer, som af en eller anden grund ikke kan komme videre pga. tog/sporproblemer, samt andet personale. Der er arbejdes med planlagte - og ad hoc ture, hvor planlagt udgør langt den største del af rejserne. DSB lægger vægt på at turene er rettidige, at der er en stor grad af fleksibilitet, da der kan forekomme ændringer og hasteture. DSB lægger ligeledes vægt på god service og høj kvalitet.
De centrale elementer i taxikørsel er:
- At taxikørsel gennemføres ved hjælp af alm. taxi.
- At taxi er der, når lokoføre/togfør, passageren m.m. har behov for dem.
- At taxi sikkert og trygt bringer kunderne fra A til B som lovet.
- At passageren oplever turen som en fornuftigt service og at taxi fremstår som et alternativ der hænger sammen med DSB. Dvs. høj kvalitet, god og serviceminded betjening.
- Koordinering af flere forskellige egne underleverandører. Det er leverandørens opgave at sørge for at source og koordinere det antal taxi DSB har brug for, ved de enkelte bestillinger. Leverandøren kan bruge egne taxi, men også source hos egne underleverandører.
DSB kørte i 2019 samlet 37 075 ture med taxi, som fordeler sig som følger på de 3 delaftaler:
- Delaftale 1 Sjælland: 29 945
- Delaftale 2 Jylland: 5 864
- Delaftale 3 Fyn: 1 266.
Der er ikke garanteret et bestemt antal ture, og antal ture på de 3 delaftale kan ændre sig pga. af f.eks. tab af udlicitering, andre kørselsmønstre, rationaliseringer m.m.
En stor del af turene køres sen aften, nat og tidlig morgen.
12 mdr.
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
DSB vil på delaftale 1 udvælge de bedst egnede leverandører på baggrund af følgende, ikke prioriterede kriterier til ”Teknisk og faglig formåen”:
1) Referencer:
DSB vil vurdere, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til de ydelser, som udbuddet omfatter. Relevansen vurderes på grundlag af leverandørens beskrivelse af referencer sammenholdt med de ydelser, som udbuddet omfatter jf. udbudsbekendtgørelsen afsnit II.2.4). I jo højere grad referencerne omfatter de af udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevante vil referencerne blive vurderet. Jo flere relevante referencer der er medsendt, dog maksimalt 3, jo bedre en vurdering.
Jo flere taxi der indgår i koordineringen, desto mere relevante vil referencerne blive vurderet, ligesom referencer med lignende arbejde og str. tillægges vægt. Hvis referencen er udført i det pågældende geografiske område som delaftalen omfatter, jo højere en vægt. Det samme gælder, hvis referencen er udført for en virksomhed, hvis hovedformål er transport af passagerer. Jo nyere referencen er, jo højere en vægt. Jo flere underleverandører der er koordineret med i referencen jo højere en vægt.
DSB forbeholder sig ret til at tildele kontrakten direkte efter modtagelse af første tilbud (INDO1) uden forhandling. Derfor opfordrer DSB alle prækvalificerede tilbudsgivere til at opfylde alle minimumskrav ved indsendelse af første tilbud. DSB henviser til udbudsbetingelserne.
Fyn
DSB har et stort behov for en fleksibel transportløsning til togpersonale, som skal transporteres i ydertidspunkter til og fra togstart/togslut. Der transporteres desuden passagerer, som af en eller anden grund ikke kan komme videre pga. tog/sporproblemer, samt andet personale. Der er arbejdes med planlagte - og ad hoc ture, hvor planlagt udgør langt den største del af rejserne. DSB lægger vægt på at turene er rettidige, at der er en stor grad af fleksibilitet, da der kan forekomme ændringer og hasteture. DSB lægger ligeledes vægt på god service og høj kvalitet.
De centrale elementer i taxikørsel er:
- At taxikørsel gennemføres ved hjælp af alm. taxi.
- At taxi er der, når lokoføre/togfør, passageren m.m. har behov for dem.
- At taxi sikkert og trygt bringer kunderne fra A til B som lovet.
- At passageren oplever turen som en fornuftigt service og at taxi fremstår som et alternativ der hænger sammen med DSB. Dvs. høj kvalitet, god og serviceminded betjening.
- Koordinering af flere forskellige egne underleverandører. Det er leverandørens opgave at sørge for at source og koordinere det antal taxi DSB har brug for, ved de enkelte bestillinger. Leverandøren kan bruge egne taxi, men også source hos egne underleverandører.
DSB kørte i 2019 samlet 37 075 ture med taxi, som fordeler sig som følger på de 3 delaftaler:
- Delaftale 1 Sjælland: 29 945
- Delaftale 2 Jylland: 5 864
- Delaftale 3 Fyn: 1 266.
Der er ikke garanteret et bestemt antal ture, og antal ture på de 3 delaftale kan ændre sig pga. af f.eks. tab af udlicitering, andre kørselsmønstre, rationaliseringer m.m.
En stor del af turene køres sen aften, nat og tidlig morgen.
12 mdr.
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
DSB vil på delaftale 1 udvælge de bedst egnede leverandører på baggrund af følgende, ikke prioriterede kriterier til ”Teknisk og faglig formåen”:
1) Referencer:
DSB vil vurdere, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til de ydelser, som udbuddet omfatter. Relevansen vurderes på grundlag af leverandørens beskrivelse af referencer sammenholdt med de ydelser, som udbuddet omfatter jf. udbudsbekendtgørelsen afsnit II.2.4). I jo højere grad referencerne omfatter de af udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevante vil referencerne blive vurderet. Jo flere relevante referencer der er medsendt, dog maksimalt 3, jo bedre en vurdering.
Jo flere taxi der indgår i koordineringen, desto mere relevante vil referencerne blive vurderet, ligesom referencer med lignende arbejde og str. tillægges vægt. Hvis referencen er udført i det pågældende geografiske område som delaftalen omfatter, jo højere en vægt. Det samme gælder, hvis referencen er udført for en virksomhed, hvis hovedformål er transport af passagerer. Jo nyere referencen er, jo højere en vægt. Jo flere underleverandører der er koordineret med i referencen jo højere en vægt.
DSB forbeholder sig ret til at tildele kontrakten direkte efter modtagelse af første tilbud (INDO1) uden forhandling. Derfor opfordrer DSB alle prækvalificerede tilbudsgivere til at opfylde alle minimumskrav ved indsendelse af første tilbud. DSB henviser til udbudsbetingelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Gennemsnitlig årlig omsætning i de seneste 3 års regnskaber min. 10 mio. DKK p.a. udregnes som:
- (Omsætning år 1+ omsætning år 2+ omsætning år 3)/3=Gennemsnitlig årlig omsætning.
Gennemsnitligt primært resultat i de seneste 3 års regnskaber min. 3 mio.DKK p.a. udregnes som:
- (Primært resultat år 1+Primært resultat år 2+Primært resultat år 3)/3= Gennemsnitligt primært resultat.
Gennemsnitlig årlig soliditetsgrad på 10 % udregnes som gennemsnittet af de sidste 3 regnskabsårs soliditetsgrader.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
- (Gennemsnitlig omsætning i de tre seneste år): Erklæring om virksomhedens Gennemsnitlig omsætning i de 3 seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
(Gennemsnitligt resultat af primær drift): Erklæring om virksomhedens gennemsnitligt resultat af primær drift i de 3 seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne gennemsnitligt resultat af primær drift foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
(soliditetsgrad): Erklæring om virksomhedens gennemsnitlig årlig soliditetsgrad i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, hvis tallene for gennemsnitlig årlig soliditetsgrad foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
- Gennemsnitlig årlig omsætning: 10 mio. DKK.
- Gennemsnitligt resultat af primær drift: 3 mio. DKK.
- Gennemsnitlig årlig soliditetsgrad: 10 %.
3 referencer på lignende opgaver, som er løst/løses af tilbudsgiver. Opgaverne må max. være 12 mdr. gamle. Opgaverne skal være af min samme str. og kompleksitet, som den opgave DSB udbyder. Der skal dokumenteres, at det område som der bydes på kan dækkes inden for de frister, som er sat i udbudsmaterialet. Det skal ligeledes dokumenteres, at vognparken har en størrelse, som kan løfte de opgaver, som DSB har inden for de timeslots, som fremgår af udbudsmaterialet.
Det skal dokumenteres at opgaverne er af samme str. og kompleksitet, som den opgave DSB udbyder.
Tilbudsgiver skal anskueliggøre, at tilbudsgiver kan dække det område, som der bydes på via str. på vognpark og tilstedeværelse i området.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger/tilbudsgiver opfylder minimumskravmindstekrav til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3)] og hvordan ansøger/tilbudsgiver opfylder udvælgelseskriteriet, jf. punkt II.2.9)]
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Ansøger/tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger/tilbudsgiver eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
3 år
Postadresse: Toldbodgade 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk