Fakta om udbudet
Udbyder
Midttrafik
58. udbud - Regional og lokal kørsel i Randers og omegn
Midttrafik
Berigtigelse
Bekendtgørelse om ændringer eller supplerende oplysninger
Tjenesteydelser
(Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, 2020/S 247-615098)
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29943176
Postadresse: Søren Nymarks Vej 3
By: Højbjerg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8270
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Ingebrigtsen
E-mail: jai@midttrafik.dk
Telefon: +45 87408282
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a247322c-0b2c-40ce-aa02-5815829a1a45/homepage
Del II: Genstand
58. udbud - Regional og lokal kørsel i Randers og omegn
Udbuddet omfatter driften af regionale og lokale ruter i Randers og omegn.
Dette omfatter i alt ca. 40 000 køreplantimer om året med anvendelse af i alt 15 kontraktbusser og mindst 2 reservebusser. Der er krav om 4 forpligtede ikke-kontraktbusser.
Del VI: Supplerende oplysninger
Del VII: Ændringer
Der er mulighed for senere driftsstart med fossilfri drift - sideordnet tilbud 1, jf. udbudsbetingelserne pkt. 2.1.5.
For sideordnet tilbud 1 ønsker ordregiver driftsstart med fossilfri drift den 8. januar 2022. Der accepteres dog senere driftsstart, hvis der er behov for længere implementeringstid til fossilfri drift. Driftsstart med fossilfri drift skal dog senest være den 9. juli 2022.
Ved tilbudsafgivelse på sideordnet tilbud 1 skal tilbudsgiver oplyse tilbudt tidspunkt for driftsstart med fossilfri drift. Oplysningen afgives i bilag A: Tilbudsblanket.
Det oplyste tidspunkt for driftsstart med fossilfri drift indgår i evalueringen, jf. udbudsbetingelserne pkt. 7.1.
Betingelser for senere driftsstart:
- Ved idriftssættelse af fossilfri drift senere end den 8. januar 2022 vil ordregiver enten:
1) acceptere kørsel med alternativ materiel og drivmiddel indtil fossilfri drift kan iværksættes, eller
2) udløse option på fortsat drift hos eksisterende leverandør. Dette er under afklaring, og ordregiver oplyser snarest muligt, om betingelserne for senere driftsstart med fossilfri drift bliver mulighed 1) eller mulighed 2).
Ved mulighed 1) gælder følgende krav til brug af alternativt materiel i perioden fra ordinært driftsstart 8. januar 2022 indtil fossilfri drift kan iværksættes:
- Som alternativt materiel accepteres laventrébusser eller lavgulvsbusser med en maksimal busalder på 15 år. Busserne skal som minimum være euronorm EEV.
- Ved brug af alternativt materiel afholder busselskabet omkostningerne til at flytte installeret rejsekortudstyr/øvrigt bus it-udstyr.
Ved mulighed 2) udskydes ordinært driftsstart for kontrakten, således at driftsstart bliver den tilbudte dato for driftsstart for fossilfri drift, jf. oplysningerne angivet i Bilag A – Tilbudsblanket.
Der er mulighed for senere driftsstart med fossilfri drift - sideordnet tilbud 1, jf. udbudsbetingelserne pkt. 2.1.5.
.For sideordnet tilbud 1 ønsker ordregiver driftsstart med fossilfri drift den 8. januar 2022. Der accepteres dog senere driftsstart, hvis der er behov for længere implementeringstid til fossilfri drift. Driftsstart med fossilfri drift skal dog senest være den 9. juli 2022.
Ved tilbudsafgivelse på sideordnet tilbud 1 skal tilbudsgiver oplyse tilbudt tidspunkt for driftsstart med fossilfri drift. Oplysningen afgives i Bilag A: Tilbudsblanket.
Det oplyste tidspunkt for driftsstart med fossilfri drift indgår i evalueringen, jf. udbudsbetingelserne pkt. 7.1.
Betingelser for senere driftsstart:
Ved idriftssættelse af fossilfri drift senere end den 8. januar 2022 vil ordregiver udløse option på fortsat drift hos eksisterende leverandør.
Ordinært driftsstart for kontrakten udskydes, således at driftsstart bliver den tilbudte dato for driftsstart for fossilfri drift, jf. oplysningerne angivet i Bilag A – Tilbudsblanket.