Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cdd8d978-8f18-40ed-92bc-2c4c656a58e8/publicMaterial
Udbyder
Nordjyllands Trafikselskab
Vindere
Udbud af bybusser i Aalborg
(09.07.2021)
Tide Bus Danmark A/S
Odense
26.6 udbud af almindelig rutekørsel (Bus) Aalborg By
Nordjyllands Trafikselskab
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 30015940
Postadresse: John F. Kennedys Plads 1T, 3. sal
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgitte Peters
E-mail: ntbp@ntmail.dk
Telefon: +45 99341186
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cdd8d978-8f18-40ed-92bc-2c4c656a58e8/homepage
Del II: Genstand
26.6 udbud af almindelig rutekørsel (Bus) Aalborg By
NT’s 26.6 udbud af buskørsel vedrører bybuskørsel i Aalborg By kørsel. Kørslen udføres som almindelig rutekørsel med A- og D-kontraktkørsel. Kørselsomfang, køre- og vognløbsplaner og kørselsstart fremgår af udbudsmaterialet. Den samlede udbudte kørsel udgør årligt ca. 297 000 køreplantimer fordelt på 111 driftsbusser.
Region Nordjylland, Aalborg Kommune
Pakkematerialet består af 3 pakker. Pakke 400 (A-kontaktkørsel) med ca. 33 500 køreplantimer og 13 driftsbusser. Pakke 401 (A-kontraktkørsel) med ca. 260 200 køreplantimer og 88 driftsbusser og pakke 403 (D-kontraktkørsel) med ca. 3 400 køreplantimer og 10 driftsbusser. Det er et krav, at entreprenøren skal etablere et depotanlæg i Aalborg Øst. Specifikationen af pakker og depot vil fremgå af udbudsmaterialet.
Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 6 år.
Hvis der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere, end NT har angivet at ville prækvalificere, vil NT begrænse antallet ud fra en saglig og objektiv vurdering af, hvem der bedst opfylder de opstillede krav til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen. De 2 kriterier er indbyrdes ligevægtede. Vedrørende økonomisk og finansiel formåen vægter størrelsen af omsætning, soliditet og egenkapital indbyrdes lige.
Option på udvendig reklame. Tilbudsgiver skal angive, hvor meget timeprisen vil kunne reduceres med, såfremt tilbudsgiver får ret til at sælge den udvendige reklameplads.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Byderen - og for selskaber den ansvarlige leder - skal opfylde de kvalifikationskrav, der er anført i lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12. november 2012 om buskørsel samt den i henhold hertil udstedte bekendtgørelse nr. 1372 af 26. november 2015. Desuden skal det bekræftes, at byderen har eller kan skaffe tilladelser for det nødvendige antal busser. Byders virksomhed skal være optaget i CVR-registret.
Disponible årsregnskaber for de seneste 3 år. Årsregnskab defineres for selskaber som generalforsamlings godkendte årsregnskaber og for personligt ejede selskaber som reviderede årsregnskaber. Dokumentationen skal foreligge enten ved at ansøger fremsender kopi af regnskab eller via link til hjemmeside, hvor regnskabet er offentligt tilgængeligt. Alternativt accepteres en revisorpåtegnet erklæring med angivelse af de økonomiske nøgletal.
Ansøger skal kunne dokumentere følgende minimumskrav i forhold til økonomisk formåen:
— Ansøgers omsætning skal i hver af de seneste 3 disponible regnskabsår være minimum 100 mio. DKK.
— Ansøgers soliditetsgrad skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 10 %.
— Ansøgers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 25 mio. DKK.
Maximalt 5 referencer med udførelse af rutekørsel indenfor de seneste 3 år (2017-2019). Den udførte kørsel skal pr. reference have et minimum omfang på 15 000 køreplanstimer. Det anbefales at referencerne ikke blot skrives i ESPDén men også uploades særskilt.
Ansøger skal kunne dokumentere minimum én reference med udførelse af rutekørsel indenfor de seneste 3 år (2017-2019). Den udførte kørsel skal minimum have et omfang på 15 000 køreplanstimer.
Tilbudsgivere, der er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsloven § § 135, stk. 1-4, 136, stk. 1, nr. 1-3 og 137, stk. 1, nr. 1-6 (jf. bekendtgørelse nr. 1624 af 15.12.2015 § 10-11), er udelukket fra at deltage i udbuddet. Angående § 137, stk. 1, nr. 5, skal det præciseres, at bydere om hvem NT er vidende, at de inden for de sidste 2 år har fået opsagt en kontrakt om udførelse af offentligt betalt kørsel pga. en væsentlig misligholdelse af entreprenørens forpligtelser, kan blive betragtet som uegnede til at udføre opgaven. Tilsvarende gælder bydere, der som leder/kontaktperson har tegnet en virksomhed, som inden for de sidste 2 år har fået opsagt en kontrakt om udførelse af offentligt betalt kørsel. Endelig gælder det samme bydere, hvis adfærd som ansat hos en kontraktholder om offentligt betalt kørsel har været den direkte eller en stærkt medvirkende faktor til, at vedkommendes arbejdsgivers kontrakt er blevet ophævet inden for de sidste 2 år, jf. udbudsvilkår afsnit 4.1.2.
For A-og D-kontraktkørsel stilles der krav om anfordringsgaranti på 200 000 DKK pr. driftsbus.
I kontraktperioden reguleres betalingssatserne månedsvis efter udviklingen i Trafikselskabernes omkostningsindeks, jf. det nærmere beskrevne i A-kontrakten.
Udførelse af kørslen er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring efter busloven.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Afgivelse af anmodning om deltagelse hhv. afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via en særlig hjemmeside, der indeholder udbudsmaterialet samt de fornødne faciliteter til den elektroniske afgivelse af virksomhedens tilbud.
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cdd8d978-8f18-40ed-92bc-2c4c656a58e8/homepage
Virksomheden kan her via funktionen ”Tilmelding” (anført i menuen til venstre for bekendtgørelsen) få tildelt brugernavn og opgive adgangskode til udbudshjemmesiden. Virksomheder, der ønsker at afgive tilbud, skal udfylde de særlige formularer i form af online blanketter, der indeholder den konkrete og detaljerede udformning af de krævede oplysninger samt oplysninger om evt. krav til dokumentation. Det gøres allerede nu opmærksom på, at der i tilbudsevalueringen vil indgå anvendelse af det elektroniske støtteværktøj Ethics. Kontraktkonceptet indgår i udbudsmaterialet.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbuddet skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden for fristerne angivet i § 7 i bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud nr. 593 af 2. juni 2016.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk