23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 156-287382
Offentliggjort
14.08.2015
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb

Vindere

(14.08.2015)
Danish Air Transport A/S
Lufthavnsvej 7a
6580 Vamdrup

Patientbefordring med fly mellem Bornholms Lufthavn og Københavns Lufthavn


Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb
Kongens Vænge 2, Blok C, 1. sal
Att: Strategisk Indkøbskonsulent Kristina Østergaard Mikkelsen
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665828
Mailadresse: kristina.oestergaard.mikkelsen@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.regionh.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Patientbefordring med fly mellem Bornholms Lufthavn og Københavns Lufthavn.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 3: Lufttransport af personer og gods, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Flyforbindelse RNN-CPH.

NUTS-kode DK014

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ændring i eksisterende aftale med DAT om patientbefordring med fly på ruten mellem Bornholms Lufthavn og Københavns Lufthavn.
Aftalen omfatter ruteflyvning med patienter mellem Bornholms Lufthavn (RNN) og Københavns Lufthavn (CPH), med mulighed for tilkøb af patientrelaterede tillægsydelser (Herefter benævnt patientbefordring). Aftalen omfatter både siddende og liggende befordring af patienter.
Kontrakten er i 2012 indgået direkte med DAT efter offentliggørelse af en profylakse-bekendtgørelse iht. Håndhævelsesloven § 4. Begrundelsen herfor er, at kun DAT forestår ruteflyvning på strækningen RNN-CPH. Dette er fortsat gældende.
Der agtes indgået aftale om en prøveperiode hvori patienterne primært skal benytte fastlagte flyafgange, hvortil Bornholms Hospital har indkøbt BULK-billetter. Det drejer sig om 4 daglige afgange, 2 ud af RNN og 2 ud af CPH., dog fortsat med krav om at kunne booke billetter på alle afgange i ruteprogrammet.
En aftale på ændrede vilkår vil blive indgået for en midlertidig prøveperiode med henblik på, at ordregiver kan evaluere ordningen og fastlægge et kommende udbud af opgaven på de mest optimale konkurrencemæssige vilkår.
Prøveperioden vil have en varighed på 6 måneder (gældende fra 1.9.2015) med mulighed for forlængelse.
Genudbud af opgaven forventes i løbet af 2016.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60410000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
En aftale på ændrede vilkår kan af tekniske årsager, jf. direktivets art. 31, stk. 1 litra B, kun overdrages til 1 leverandør, da kun denne ene leverandør har ruteflyvning mellem Bornholms Lufthavn og Københavns Lufthavn. En aftale på ændrede vilkår vil blive indgået for en midlertidig prøveperiode med henblik på, at ordregiver kan evaluere ordningen og fastlægge et kommende udbud af opgaven på de mest optimale konkurrencemæssige vilkår.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Danish Air Transport A/S
Lufthavnsvej 7a
6580 Vamdrup
DANMARK
Telefon: +45 76923038
Internetadresse: www.dat.dk

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
Ordregiver agter tidligst at indgå kontrakt med den i pkt. V.3) nævnte leverandør efter 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. § 4, stk. 1.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Klage over Ordregivers valg af procedure mv. kan indgives til Klagenævnet. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet. Nærværende bekendtgørelse følges op af bekendtgørelse om indgået kontrakt. Klage herover skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse om indgået kontrakt er blevet offentliggjort, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. § 7, stk. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.8.2015

Send til en kollega

0.047