23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 021-051192
Offentliggjort
01.02.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

MOVIA

Vindere

Kontrakt for udbudsenhed 1

(27.12.2021)
Umove Øst A/S
Farverland 7
2600 Glostrup

Kontrakt for udbudsenhed 2

(27.12.2021)
Dito Bus Linjetrafik A/S
K.P. Danøsvej 2
4300 Holbæk

Kontrakt for udbudsenhed 3

(27.12.2021)
Nobina A/S
Fabriksparken 18
2600 Glostrup

A20 - udbud af almindelig rutekørsel


MOVIA

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: MOVIA
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Preibisch Behrens
E-mail: ppb@moviatrafik.dk
Telefon: +45 91168762
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4e488d88-d8da-4f49-84ee-56e435ae83e8/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4e488d88-d8da-4f49-84ee-56e435ae83e8/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4e488d88-d8da-4f49-84ee-56e435ae83e8/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4e488d88-d8da-4f49-84ee-56e435ae83e8/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

A20 - udbud af almindelig rutekørsel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af almindelig rutekørsel svarende til driften af ca. 114 900 køreplantimer pr. år og ca. 35 driftsbusser. Kørslen udbydes i 4 udbudsenheder. Der vil blive indgået kontrakt med forventet driftsstart december 2022.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 237 820 727.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Hovedudførelsessted:

Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 465, 466 og 468 samt (parentesture). Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 22 777 371.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 54
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 DANMARK
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 215, 219, 223, 233 og 236 samt (parentesture). Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 245 140 776.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 DANMARK
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Hovedstadsområdet

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 190, 192 og 194. Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 287 411 280.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til en kontraktperiode på 10+2 år kan vælge, at kontrakten udløber, når Letbanen åbner for passagerer. Letbanen forventes pt at åbne for passagerer medio 2025.

De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (kontraktperiode på 10+2 år) eller optionspakken (kort kontraktperiode på ca. 2½ år), afklares efter kontraktunderskrift.

Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.

I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som beskrevet i udbudsbetingelserne og bilag a til udbudsbetingelserne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Hovedudførelsessted:

Hovedstadsområdet

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 332, 333, 334, 335, 336 og 385. Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 550 684 200.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).

Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Movia har stillet krav om, at ansøger på ansøgningstidspunktet skal være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 mio. DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 mio. DKK pr. år.

Ansøger kan i ESPD del IV pkt. B kun angive ét beløb, og ansøger skal derfor i dette felt i ESPD'et angive den årlige dækningssum for personskade og som bilag til ESPD vedlægge et dokument, hvor ansøger angiver den årlige dækningssum for tingsskade.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal på ansøgningstidspunktet være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 mio. DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 mio. DKK pr. år.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og/eller 5, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og/eller 5, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Ved indgåelse af kontrakt skal der stilles en garanti på 100 000 DKK pr. driftsbus, jf. kontraktens § 20.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der vil ske betaling som beskrevet i afsnit 16 i udbudsmaterialet.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Konsortier vil skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 234-578742
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/03/2021
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 23/03/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget potentielt væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet medmindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger. Movia kan foretage tildeling på baggrund af første forhandlingstilbud.

Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmet. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.

Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet onsdag den 24. februar 2021 kl. 14.00. Mødet afholdes virtuelt ved brug af Teams. Tilmelding til informationsmødet skal se senest den 22. februar 2021 til ppb@moviatrafik.dk

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Efter klagenævnsloven §7 stk. 1 skal klage over manglende prækvalifikation i henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivet, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.

Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til Klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/01/2021

Send til en kollega

0.062