Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4e488d88-d8da-4f49-84ee-56e435ae83e8/publicMaterial
Udbyder
MOVIA
Vindere
Kontrakt for udbudsenhed 1
(27.12.2021)
Umove Øst A/S
Farverland 7
2600 Glostrup
Kontrakt for udbudsenhed 2
(27.12.2021)
Dito Bus Linjetrafik A/S
K.P. Danøsvej 2
4300 Holbæk
Kontrakt for udbudsenhed 3
(27.12.2021)
Nobina A/S
Fabriksparken 18
2600 Glostrup
A20 - udbud af almindelig rutekørsel
MOVIA
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Preibisch Behrens
E-mail: ppb@moviatrafik.dk
Telefon: +45 91168762
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4e488d88-d8da-4f49-84ee-56e435ae83e8/homepage
Del II: Genstand
A20 - udbud af almindelig rutekørsel
Udbud af almindelig rutekørsel svarende til driften af ca. 114 900 køreplantimer pr. år og ca. 35 driftsbusser. Kørslen udbydes i 4 udbudsenheder. Der vil blive indgået kontrakt med forventet driftsstart december 2022.
Udbudsenhed 1
Sjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 465, 466 og 468 samt (parentesture). Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 2
Sjælland
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 215, 219, 223, 233 og 236 samt (parentesture). Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 3
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 190, 192 og 194. Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til en kontraktperiode på 10+2 år kan vælge, at kontrakten udløber, når Letbanen åbner for passagerer. Letbanen forventes pt at åbne for passagerer medio 2025.
De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (kontraktperiode på 10+2 år) eller optionspakken (kort kontraktperiode på ca. 2½ år), afklares efter kontraktunderskrift.
Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.
I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som beskrevet i udbudsbetingelserne og bilag a til udbudsbetingelserne.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 4
Hovedstadsområdet
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 332, 333, 334, 335, 336 og 385. Dette kan ændres, jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år. Den anslåede værdi er inklusive værdien af forlængelsen.
Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.
Det økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med væsentlig usikkerhed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).
Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register.
Movia har stillet krav om, at ansøger på ansøgningstidspunktet skal være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 mio. DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 mio. DKK pr. år.
Ansøger kan i ESPD del IV pkt. B kun angive ét beløb, og ansøger skal derfor i dette felt i ESPD'et angive den årlige dækningssum for personskade og som bilag til ESPD vedlægge et dokument, hvor ansøger angiver den årlige dækningssum for tingsskade.
Ansøger skal på ansøgningstidspunktet være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 mio. DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 mio. DKK pr. år.
Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal vedrøre opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven fortsat skal være igangværende eller ikke være afsluttet mere end 3 år før ansøgningsfristen.
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og/eller 5, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og/eller 5, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Ved indgåelse af kontrakt skal der stilles en garanti på 100 000 DKK pr. driftsbus, jf. kontraktens § 20.
Der vil ske betaling som beskrevet i afsnit 16 i udbudsmaterialet.
Konsortier vil skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.
Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).
Der henvises til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget potentielt væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet medmindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger. Movia kan foretage tildeling på baggrund af første forhandlingstilbud.
Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmet. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.
Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet onsdag den 24. februar 2021 kl. 14.00. Mødet afholdes virtuelt ved brug af Teams. Tilmelding til informationsmødet skal se senest den 22. februar 2021 til ppb@moviatrafik.dk
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Efter klagenævnsloven §7 stk. 1 skal klage over manglende prækvalifikation i henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivet, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.
Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til Klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk