23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 163-298174
Offentliggjort
25.08.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

SKAT

Vindere

Fremstilling og levering af nummerplader og tilknyttede ydelser

(24.03.2016)
Ketner UTSCH A/S
Fabriksparken 23
2600 Glostrup

Fremstilling og levering af nummerplader og tilknyttede ydelser


SKAT

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

SKAT
19552101
Østbanegade 123
Att: Maria Hansen
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72372660
Mailadresse: maria.froejk.hansen@skat.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://skat.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/204762

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=149974&B=SKAT

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=149974&B=SKAT

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Fremstilling og levering af nummerplader og tilknyttede ydelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København Ø.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 1

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ordregiver udbyder en 4-årig rammeaftale på fremstilling og levering af nummerplader og tilknyttede ydelser.
Fremstillingen og leveringen af nummerplader er til biler, motorcykler, lastbiler mv. (i det efterfølgende benævnt »danske køretøjer«).
Foruden fremstilling og levering af nummerplader til Danmark, skal der også fremstilles og leveres nummerplader til Grønland.
Baggrunden for udbuddet:
Siden den 1.1.2008 har Ordregiver varetaget følgende vedrørende danske køretøjer:
— håndtering af alle nye registreringer af danske køretøjer
— ændring af registreringer af ejerskab ved ejer-/brugerskift, samt
— genregistreringer.
Ordregiver varetager endvidere beregning og opkrævning af vægtafgift, grøn ejerafgift samt vejbenyttelsesafgift.
Digitalt Motor Register (DMR):
Ordregiver har udviklet et IT system — Digitalt Motor Register (i det efterfølgende benævnt DMR). DMR kan blandt andet håndtere registrering af køretøjer over Internettet og initiere opkrævning af vægtafgift, grøn afgift mv. samt håndtere lagerstyring og tildelingen af registreringsnumre, herunder nummerplader.
DMR skal anvendes i samarbejdet mellem Ordregiver og den kommende Leverandør til styring af bestilling og forsendelse af nummerplader.
Pladeoperatør:
Foruden Ordregivers egne nummerpladeekspeditioner har Ordregiver autoriseret en række automobilhandlere samt synsvirksomheder (i det efterfølgende samlet benævnt pladeoperatører) til at udlevere nummerplader.
Pladeoperatørerne autoriseres til at foretage registrering samt omregistrering af danske køretøjer.
Bestilling af nummerplader:
Bestilling af nummerpladesæt og nummerplader skal ske via DMR til en nummerpladeleverandør. Leverandøren gennemfører bestillingen, og sender det bestilte antal nummerpladesæt og nummerplader direkte til den enkelte pladeoperatør, som anført i den afgivne bestilling i DMR.
I modsætning til bestilling af nummerplader til Danmark via DMR, vil bestilling af nummerplader til Grønland ikke være omfattet af DMR.
Bestillingen af nummerplader til Grønland vil, som udgangspunkt, foregå fra politidistrikterne i Grønland, men kan også foretages af Ordregiver på vegne af politidistrikterne i Grønland.
Private borgere:
En privat borger kan, via DMR, bestille erstatningsnummerplade og 3. nummerplade til forsendelse til privat-adressen.
Den private borger kan ved privat handel med et køretøj selv omregistrere køretøjet i DMR.
Registrerede køretøjer i Danmark:
Ifølge Danmarks statistik var bestanden af registrerede køretøjer i Danmark den 1.1.2015 således:
Hele Danmark:
Personbiler i alt 2.329.578
Busser i alt 13.407
Varebiler i alt 398.066
Lastbiler i alt 28.628
Sættevognstrækkere i alt 12.867
Sættevogne i alt 37.880
Sættevogne, andre 3.152
Motorcykler i alt 151.542
Knallert 45 i alt 45.970
Traktorer, registrerede 11.187
Traktorer, godkendte 82.198
Campingvogne i alt 139.654
Ordresammensætning:
I perioden 1.4.2012 til og med 30.6.2015 har den nuværende nummerpladeproducent leveret følgende antal, i alt, af de forskellige nummerpladetyper.
Periode Forbrug i stk.
1.4.2012 til og med 31.3.2013 1 240 225 stk.
1.4.2013 til og med 31.3.2014 1 064 330 stk.
1.4.2014 til og med 31.3.2015 1 133 452 stk.
1.4.2015 til og med 30.6.2015 332 448 stk.
De enkelte nummerpladeserier vil fremgå af de tekniske specifikationer, som fremsendes til de prækvalificerede virksomheder.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

44423400, 34990000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 120 000 000 og 150 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fakturaen skal fremsendes elektronisk i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Prækvalifikationsansøgningen kan indsendes af flere juridiske enheder i forening, eksempelvis et konsortium.
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form. Det er dog et krav, at der udpeges én ansvarlig virksomhed (fælles befuldmægtiget), der har bemyndigelse til at tegne alle ansøgende virksomheder. De i konsortiet deltagende virksomheder hæfter solidarisk, direkte og ubegrænset over for Ordregiver i forbindelse med udbuddet og en eventuel efterfølgende kontrakt.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal på tro og love afgive erklæringer, som vedlægges ansøgningen, der dokumenterer følgende forhold:
a) Ansøger skal afgive erklæring som dokumentation for, at denne ikke befinder sig i en situation, som beskrevet i artikel 45 i Udbudsdirektivet. Erklæring afgives i henhold til Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 3. (Bilag A).
b) Ansøger skal afgive erklæring på, at der ikke er gæld til det offentlige, som overstiger 100 000 DKK. En sådan erklæring skal også underskrives af virksomheder, der ikke er registreret i Danmark, jf. lbk. Nr. 336 af 13/05/1997. (Bilag A).
c) Ansøger skal afgive erklæring om beskyttelse på arbejdspladsen (Bilag B).
Såfremt ansøgningen indsendes af flere virksomheder i forening (f.eks. konsortium) skal erklæringerne under pkt. a-c fremsendes for hver enkelt deltager.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal fremsende følgende til dokumentation af ansøgers økonomiske og finansielle kapacitet:
d) Virksomhedens årsregnskab for de seneste tre disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret.
e) Erklæring om virksomhedens samlede nettoomsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret (Bilag C).
f) Erklæring afgivet af virksomhedens bank, revisor eller administrerende direktør under straffeansvar i henhold til Straffelovens § 163 om, hvorvidt der er sket væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation siden afslutning af det seneste disponible regnskabsår (Bilag D).
g) Dokumentation for relevant ansvarsforsikring.
Såfremt ansøgningen indsendes af flere virksomheder i forening (f.eks. konsortium) skal dokumenterne/erklæringerne under pkt. d-g fremsendes for hver enkelt deltager.
Nyetablerede virksomheder, som endnu ikke har afsluttet det første regnskabsår, skal vedlægge en revisorattesteret erklæring som dokumentation for, at ansøger har tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at løse den udbudte opgave, såfremt ansøgeren prækvalificeres.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ordregiver stiller følgende mindstekrav til ansøgerens økonomiske og finansielle kapacitet:
1) Virksomhedens egenkapital for de seneste tre disponible regnskabsår skal udgøre minimum 5 000 000 DKK hvert år.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) beregnes egenkapitalen som leverandørernes samlede egenkapital i de seneste tre disponible regnskabsår.
2) Virksomhedens soliditetsgrad skal for de seneste tre disponible regnskabsår have været på mindst 15 % hvert år.
Soliditetsgraden beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) x 100.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) beregnes soliditetsgraden som værdien af virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til værdien af virksomhedernes samlede aktiver.
3) Virksomhedens nettoomsætning i de seneste tre disponible regnskabsår skal udgøre minimum 10 000 000 DKK hvert år.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) beregnes nettoomsætningen som virksomhedernes samlede nettoomsætning i de seneste tre disponible regnskabsår.
4) Erklæringen vedrørende væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation siden afslutning af det seneste disponible regnskabsår (Bilag D), må ikke give anledning til tvivl om virksomhedens mulighed for at leve op til forpligtelserne i henhold til den udbudte rammeaftale.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøgeren skal udarbejde og fremsende følgende til dokumentation af den tekniske og faglige kapacitet:
h) Beskrivelse af en eller flere lignende opgaver som virksomheden har udført inden for de seneste fem år, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret.
Referenceoversigten skal udfyldes i det vedlagte Bilag E.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
5) Det er et mindstekrav, at der angives mindst én lignende relevant reference, og at de(n) pågældende opgave(r) har været udført inden for de seneste fem år, afhængig af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Beskrivelsen af de(n) angivne reference(r) skal indeholde:
— Beskrivelse af produktion, distribution, herunder opgavens krav til leveringstid målt fra bestilling til levering hos modtager og graden af opfyldelse af disse krav, samt lagerstyring i forbindelse med udførelsen af den relevante opgave.
— Navn på den ordregiver opgaven er løst for. Oplysninger om kontaktinformation hos den pågældende ordregiver må også gerne anføres.
— Hvornår opgaven er løst.
— Kontraktvolumen — antal nummerplader eller lignende pr. år i stk.
— Beskrivelse af, hvorfor referencen er relevant i forhold til løsningen af opgaverne i nærværende udbud.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15-2364519
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 156-286517 af 11.8.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.9.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

1) Udbuddet gennemføres via Ordregivers portal for elektronisk tilbudsafgivelse på EU-supply: https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=SKAT Det er gratis at anvende EU-supply. Al korrespondance mellem Ordregiver og ansøger skal foregå via EU-supply. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-supplys support på telefon +45 70208014 eller mail til support@eu-supply.com

2) En ansøger kan basere sig på andre juridiske enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøger og disses enheder.
I henhold til Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og artikel 48, stk. 3 kan en ansøger således eksempelvis basere sig på en underleverandør eller en enhed inden for samme koncern. Ansøger skal i givet fald godtgøre, at ansøger råder over de ressourcer, som er nødvendige for kontraktens gennemførelse.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Følgende fremgår af lov nr. 492 af 12.5.2010 (Håndhævelsesloven):
§ 6, stk. 4: Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
§ 7, stk. 1: Har en ordregiver iværksat et begrænset udbud [...] skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret [...]
§ 7, stk. 2, nr. 3: Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet [...], som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20.8.2015

Send til en kollega

0.126