23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 165-301855
Offentliggjort
27.08.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Holbæk Kommune

Udbud — befordring af visiterede borgere.


Holbæk Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Holbæk Kommune
29189447
Kanalstræde 2
Att: Anette Eghoff
4300 Holbæk
DANMARK
Telefon: +45 72361165
Mailadresse: anegh@holb.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.holbaek.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/193097

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148420&B=HOLBAEK

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148420&B=HOLBAEK

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Udbud — befordring af visiterede borgere.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Holbæk.

NUTS-kode DK022

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet omhandler befordring følgende borgere (herefter kaldt brugere):
1. Børn, unge og voksne med specielle behov. Befordringen sker til og fra specialinstitutioner, såsom børnehaver, skoler, beskyttede værksteder og dagtilbud.
2. Befordring af børn til den almene folkeskole.
3. Befordring af ældre til aktivcentre.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Befordring af visiterede borgere i Holbæk Kommune.
Holbæk Kommune har pr. 1.8.2015 ca. 661 brugere, der er visiteret til befordring.
— Børn, unge og voksne med specielle behov. Befordringen sker til og fra specialinstitutioner, såsom børnehaver, skoler, beskyttede værksteder og dagtilbud (ca. 247 brugere er tilknyttet specialinstitutionerne).
— Befordring af børn til den almene folkeskole (ca. 131 brugere er tilknyttet den alm. folkeskole).
— Befordring af ældre til aktivcentre (ca. 283 brugere er tilknyttet aktivcentre).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 048 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Ladegårdsskolen og Allerupgård (BSC2)
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra specialskoler
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Center for Specialundervisning (CSU)
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra specialskoler
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Hjortholmskolen (BSC2)
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra specialskoler
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Spiretårnet Specialbørnehave (BSC2)
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra specialskoler
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Undløse Skolehjem (BSC1)
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra specialskoler
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Social Arbejdsmarkedscenter (SAG) og solgården
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra specialskoler
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Katrinedalskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Skolen ved Tuse Næs
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: Engskovskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Kildevangsskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: Elverdamsskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 12 Betegnelse: Tornvedskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 13 Betegnelse: Sofielundskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 14 Betegnelse: Isefjordskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra den almene folkeskole
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 15 Betegnelse: Stenhusbakken Dagcenter og Elisabethcentret
1) Kort beskrivelse
Befordring af ældre til aktivcentre
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 16 Betegnelse: Byparken Dagcenter, Rosenvænget, Tuse Byvej Dagcenter, Mårsøcenteret
1) Kort beskrivelse
Befordring af ældre til aktivcentre
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 17 Betegnelse: Tølløse Aktivitetscenter og Åvang aktivitetscenter
1) Kort beskrivelse
Befordring af ældre til aktivcentre
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Til sikkerhed for operatørens opfyldelse af befordringsaftalen stilles gennem anerkendt pengeinstitut/kautionsforsikringsselskab en ubetinget og uigenkaldelig anfordringsgaranti. Garantien skal stilles senest 14 dage efter kontraktindgåelse og indestå 3 måneder efter kontraktperiodens udløb, medmindre der forinden er rejst krav mod garantien. Størrelsen af garantien vil fremgå af udbudsmaterialet.
Det er vigtigt, at garantien i sin tekst henviser til befordring af visiterede borgere.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring på tro og love om, at ansøger:
a. Ikke befinder sig i en udelukkelsessituation i henhold til Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2.
b. Ikke har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til Lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
Som dokumentation for ovenstående skal ansøger udfylde og underskrive en tro og love-erklæring.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal fremsende følgende dokumentation vedrørende ansøgers økonomiske og finansielle kapacitet, som skal gøre Holbæk Kommune i stand til at vurdere om leverandøren har tilstrækkelig økonomisk formåen.
— Ansøgers samlede omsætning, resultat efter skat og egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår.
— Ansøgers omsætning inden for kontraktens aktivitetsområde (befordring) i de 3 seneste disponible regnskabsår.
— Ansøgers soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal ovenstående oplysningerne (punkt 1, 2 og 3) afgives for hver enkelt deltager. Soliditetsgraden skal udregnes i overensstemmelse med følgende: Soliditetsgrad = 100 X (Samlede egenkapital/Samlede aktiver).
Holbæk Kommune kan vurdere den økonomiske og finansielle kapacitet på baggrund af færre regnskabsår, omsætningstal osv. Hvis ansøger grundet senere etablering ikke har disse data.
Såfremt tilbudsgiver har
— haft underskud det seneste regnskabsår,
— afsluttet det seneste regnskabsår med en negativ egenkapital eller
— det seneste årsregnskab har givet anledning til bemærkninger fra tilbudsgivers revisor,
skal der redegøres for årsagen samt opstilles forventninger for nøgletallene vedrørende det igangværende regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøger skal fremsende følgende dokumentation vedrørende ansøgers tekniske kapacitet. Der efterspørges en referenceliste som skal indeholdende konkrete referencer der kan dokumentere ansøgers tekniske kapacitet indenfor de ovenstående områder. Holbæk Kommune forbeholder sig retten til at kontakte de opgivne referencer.
Referenceliste over de betydeligste, tilsvarende opgaver (maks. 10) der er udført i løbet af de sidste 3 år, med
— Beskrivelse af leverancerne (befordringstypen)
— Kontraktperiode
— Kundens kontaktpersoner og tilhørende kontaktdata (e-mail og/eller tlf. nr.).
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— 3 sammenlignelige referencer
— Operatør som virksomhed eller medarbejdere skal min. have 3 års erfaring indenfor tilsvarende opgave
— Redegørelse for at operatøren har tilladelser til den udbudte kørsel.
Hvis der er tale om en nystartet virksomhed bedes denne vedlægge den ønskede information i det omfang, det er muligt, alt efter hvornår virksomheden er startet, samt en redegørelse for det vedlagte.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Holbæk Kommune vil udvælge op til 5 ansøgere per delaftale. Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgerens økonomiske og finansielle kapacitet som dokumenteret i henhold til udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2) og ansøgerens tekniske kapacitet som dokumenteret i henhold til udbudsbekendtgørelsens III.2.3. Der vil særligt blive lagt vægt på, hvilke ansøgere der har den bedste og mest relevante erfaring i forhold til den udbudte opgave.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Pris. Vægtning 40

2. Kvalitet. Vægtning 60

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15/15707
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 24.8.2015 - 14:30
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
23.9.2015 - 23:59
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
5.10.2015
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Forventes genudbudt tidligst i 2020.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
Klager over udbud skal være modtaget i klagenævnet: inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24.8.2015

Send til en kollega

0.047