Fakta om udbudet
Udbyder
Den danske stat v/ Økonomistyrelsen
Udbud af taxakørsel
Den danske stat v/ Økonomistyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10213231
Postadresse: Landgreven 4
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1301
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Navntoft Rørup
E-mail: manru@oes.dk
Telefon: +45 41782280
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://oes.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/
Del II: Genstand
Udbud af taxakørsel
Økonomistyrelsen udbyder rammeaftale om indkøb af taxikørsel for statsligt ansatte. Rammeaftalen er opdelt i seks (6) delaftaler.
Region Hovedstaden
Region Hovedstaden
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Delaftale annulleret.
Regioin Sjælland
Region Sjælland
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Region Syddanmark
Region Syddanmark
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Delaftale annulleret.
Region Midjylland
Region Midjylland
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Region Nordjylland
Region Nordjylland
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Bornholms Regionskommune
Bornholm
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Region Sjælland
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Region Hovedstaden
Del V: Kontrakttildeling
Region Syddanmark
Del V: Kontrakttildeling
Region Midtjylland
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2880
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Region Nordjylland
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2880
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Bornholms Regionskommune
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2880
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiveren skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-2 nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og
2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig formåen), der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2).
Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i ESPD, del III, afsnit A, B og C.
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalerne, skal ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalerne til, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159 stk. 2.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) enten vedr. pkt. III.1.2), skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over denne formåen jf. udbudslovens § 144, stk.2. Skabelon for støtteerklæring kan hentes i Ethics.
I relation til punkt III.1.2) bemærkes, at såfremt rammeaftalerne tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen.
Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://www.naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud (kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk