23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 051-128546
Offentliggjort
15.03.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Direktoratet for Kriminalforsorgen

Vindere

Transport af frost- og afkølede madvarer til Kriminalforsorgens institutioner i Jylland og på Fyn

(08.06.2021)
TransportDanmark A/S
Industriparken 34
2750 Ballerup

Transport af frost- og afkølede madvarer


Direktoratet for Kriminalforsorgen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Direktoratet for Kriminalforsorgen
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Baagøe Rasmussen
E-mail: MetteBaagoe.Rasmussen@krfo.dk
Telefon: +45 72554399
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=295473&B=KRFO
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=295473&B=KRFO
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Transport af frost- og afkølede madvarer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60100000 Vejtransport
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med udbuddet er kørsel af portionsanrettede frost- og afkølede madvarer til Kriminalforsorgens institutioner. De frosne- og afkølede madvarer, leverancen, pakkes i portionsanretninger og anbringes i kasser, som transporteres i Kriminalforsorgens bure med hjul. Leverancen transporteres til relevante destinationer efter et allerede fastlagt ruteskema, som både definerer ruter med rutedestinationer såvel som ugedagene den enkelte rute køres på. De fastlagte ruteskemaer køres ugentligt og hele året rundt, uanset om kørsel af en rute falder på en helligdag. Udbuddet omfatter 2 delaftaler:

- Delaftale 1: Jylland og Fyn.

- Delaftale 2: Sjælland, inklusiv hovedstaden, men eksklusiv Bornholm.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Transport af frost- og afkølede madvarer til Kriminalforsorgens institutioner i Jylland og på Fyn

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omhandler transport af leverancen til Kriminalforsorgens institutioner mv. i Jylland og på Fyn. Der er 4 ruter som køres 4 dage om ugen.

Leverancen afhentes i Sdr. Omme Statsfængsel og køres derfra ud til de forskellige destinationer på den pågældende rute.

Leverancen pakkes i portionsanretninger og placeres i kasser af ordregivers personale. Kasserne pakkes i rullebure og køres ombord på lastbilen. Chaufføren forestår læsning af lastbilen og kan i dette arbejde ikke forvente hjælp af personale eller klienter på Sdr. Omme Statsfængsel.

Der er som udgangspunkt tale om at der i Sdr. Omme Statsfængsel læsses 6-10 rullebure pr. rute. Efter læsningen påbegyndes ruten, hvor der for hver enkelt leveringsadresse skal afleveres et bestemt antal kasser eller rullebure. Chaufføren skal returnere de tomme bure og kasser efter aftale.

Valgt leverandør vil få et direkte telefonnummer så chaufføren kan kontakte centralvagten, så der ved ankomst til Sdr. Omme Statsfængsel automatisk bliver åbnet for bommen. Af- og pålæsningen foregår fra rampe og rulleburene køres på jævnt, fast underlag. Rulleburene køres cirka 8 meter til fryseren fra rampen. Af- og pålæsningen estimeres til at vare ca. 30 minutter.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 950 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten 2 gange med op til 24 måneder ad gangen ved skriftlig anmodning herom.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Det pointeres at Kriminalforsorgens interne omorganisering i kontraktperioden kan bevirke at levering af leverancen til Kriminalforsorgens institutioner beliggende på Fyn kan blive omfattet af delaftale 2.

Der vil i så fald være tale om at institutionerne på Fyn omfattet af rute 3 – delaftale 1 flyttes til at være omfattet af delaftale 2.

Tilbudsgiver skal følgelig, og uanset hvilken delaftale der afgives tilbud på, afgive priser på at køre med og uden institutionerne på Fyn rute 3 – delaftale 1. Jævnfør i øvrigt udbudsbetingelsernes afsnit 7.

Der vil være tale om følgende institutioner:

- Nyborg Fængsel, Vindingevej 36, 5800 Nyborg

- Statsfængslet i Ringe, Boltinggårdsvej 10-12, 5750 Ringe

- Statsfængslet på Søbysøgård, Søvej 27, Nr. Søby, 5792 Årslev

- Arresthuset i Svendborg, Tinghusgade 41, 5700 Svendborg

- Arresthuset i Assens, Toftevej 29, 5610 Assens.

Optionen kan bringes i anvendelse med et varsel på én (1) måned af ordregiver. Direktoratet for Kriminalforsorgen kontakter da valgt leverandør for hhv. delaftale 1 og delaftale 2 for at informere om de strukturmæssige ændringer og flytning af institutionerne på Fyn fra delaftale 1 til delaftale 2.

Den konkrete kontraktsum for hhv. delaftale 1 og delaftale 2 fastlægges på baggrund af de i kontraktbilag 2 afgivne priser med den eventuelle prisregulering der måtte være berettiget.

Det er Direktoratet for Kriminalforsorgens vurdering at der er 10 % sandsynlighed for at dette vil ske i løbet af kontraktperioden, hvorfor tilbudsgiver i sit tilbud bedes afgive priser for hhv. kørsel med og uden rute 3, uanset hvilken delaftale tilbudsgiver afgiver tilbud på. Jævnfør afsnit 7.1 – tildelingskriteriet i udbudsbetingelserne indgår sandsynligheden for at rute 3 – delaftale 1 flyttes til delaftale 2 med 10 % i udregningen af den tekniske evalueringspris, som danner grundlag for tildeling af kontrakt for delaftale 1 og delaftale 2.

Tilbudsgiver kan vælge at afgive tilbud på én eller flere delaftaler. Tilbud på flere delaftaler skal kunne stå alene og må ikke gøres afhængige af hinanden.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Transport af frost- og afkølede madvarer til Kriminalforsorgens institutioner på Sjælland, inklusiv hovedstaden, eksklusiv Bornholm

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omhandler transport af leverancen til Kriminalforsorgens institutioner mv. på Sjælland og øerne, dog eksklusiv Bornholm. Der er i øjeblikket 4 ruter som køres 4 dage om ugen.

Leverancen afhentes fast om mandagen i Storstrøm Fængsel og køres derfra ud til de forskellige destinationer. Leverancen afhentes fast tirsdag, onsdag og torsdag i Jyderup Fængsel og køres derfra ud til de forskellige destinationer.

Leverancen pakkes i portionsanretninger og placeres i kasser af ordregivers personale. Kasserne pakkes på rullebure og køres ombord på lastbilen. Chaufføren forestår læsning af lastbilen og kan i dette arbejde ikke forvente hjælp af personale eller klienter på Jyderup eller Storstrøm Fængsel.

Ved ankomst og afgang til-/fra Storstrøm Fængsel køres der til port 2, hvor der er ca. 20 meter til frostrummet, hvor burene afhentes.

Ved ankomst og afgang til-/fra Jyderup Fængsel skal chaufføren igennem en aflåst port som åbnes indefra af personalet på Jyderup Fængsel. Læsserampen ligger placeret ca. 100 meter fra porten og der er gode vendeforhold for chaufføren. Kølerummet ligger umiddelbart inden for porten ved læsserampen og er således ikke mere end ca. 10 meter fra læsserampen.

Der transporteres på nuværende tidspunkt 8-10 bure pr. rute som læsses i Storstrøm Fængsel.

Der transporteres på nuværende tidspunkt 6-12 bure pr. rute, som læsses i Jyderup Fængsel.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 550 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten 2 gange med op til 24 måneder ad gangen ved skriftlig anmodning herom.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Det pointeres at Kriminalforsorgens interne omorganisering i kontraktperioden kan bevirke at levering af leverancen til Kriminalforsorgens institutioner beliggende på Fyn kan blive omfattet af delaftale 2.

Der vil i så fald være tale om at institutionerne på Fyn omfattet af rute 3 – delaftale 1 flyttes til at være omfattet af delaftale 2.

Tilbudsgiver skal følgelig, og uanset hvilken delaftale der afgives tilbud på, afgive priser på at køre med og uden institutionerne på Fyn rute 3 – delaftale 1. Jævnfør i øvrigt udbudsbetingelsernes afsnit 7.

Der vil være tale om følgende institutioner:

- Nyborg Fængsel, Vindingevej 36, 5800 Nyborg

- Statsfængslet i Ringe, Boltinggårdsvej 10-12, 5750 Ringe

- Statsfængslet på Søbysøgård, Søvej 27, Nr. Søby, 5792 Årslev

- Arresthuset i Svendborg, Tinghusgade 41, 5700 Svendborg

- Arresthuset i Assens, Toftevej 29, 5610 Assens.

Optionen kan bringes i anvendelse med et varsel på én (1) måned af ordregiver. Direktoratet for Kriminalforsorgen kontakter da valgt leverandør for hhv. delaftale 1 og delaftale 2 for at informere om de strukturmæssige ændringer og flytning af institutionerne på Fyn fra delaftale 1 til delaftale 2.

Den konkrete kontraktsum for hhv. delaftale 1 og delaftale 2 fastlægges på baggrund af de i kontraktbilag 2 afgivne priser med den eventuelle prisregulering der måtte være berettiget.

Det er Direktoratet for Kriminalforsorgens vurdering at der er 10 % sandsynlighed for at dette vil ske i løbet af kontraktperioden, hvorfor tilbudsgiver i sit tilbud bedes afgive priser for hhv. kørsel med og uden rute 3, uanset hvilken delaftale tilbudsgiver afgiver tilbud på. Jævnfør afsnit 7.1 – tildelingskriteriet i udbudsbetingelserne indgår sandsynligheden for at rute 3 – delaftale 1 flyttes til delaftale 2 med 10 % i udregningen af den tekniske evalueringspris, som danner grundlag for tildeling af kontrakt for delaftale 1 og delaftale 2.

Tilbudsgiver kan vælge at afgive tilbud på én eller flere delaftaler. Tilbud på flere delaftaler skal kunne stå alene og må ikke gøres afhængige af hinanden.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af det seneste afsluttede regnskabsår.

Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 10 % beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Referenceliste med angivelse af mindst en reference af sammenlignelig karakter med beskrivelse af opgaverne og de leverede services, kontraktsum og aftaleperiode indenfor de seneste 3 år. Med sammenlignelig reference forstås kørsel af frost- og afkølede madvarer.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 212-386239
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/04/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/04/2021
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Ved kontraktudløb i 2028.

VI.3) Yderligere oplysninger:

Det bemærkes, at der i kontrakten er anført særlige betingelser for arbejdsklausuler, som skal efterleves i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på

https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/03/2021

Send til en kollega

0.093