23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 171-311660
Offentliggjort
04.09.2015

Udbyder

Trafikselskabet Movia

Vindere

Udførelse af almindelig rutekørsel

(09.01.2017)
Anchersen ApS
Jernholmen 20-22
2650 Hvidovre

Udførelse af almindelig rutekørsel

(09.01.2017)
Umove Øst A/S
Farverland 7
2600 Glostrup

Udførelse af almindelig rutekørsel

(09.01.2017)
Lokalbus A/S
Sandvadsvej 15B
4600 Køge

Udførelse af almindelig rutekørsel

(09.01.2017)
Arriva Danmark A/S
Skøjtevej 26
2770 Kastrup

Vejtransport


Trafikselskabet Movia

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Trafikselskabet Movia
Gl. Køge Landevej 3
Att: Anja Olsen
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 36131616
Mailadresse: aha@moviatrafik.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.moviatrafik.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
A14 — Udbud af almindelig rutekørsel.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hovedstadsområdet, Sjælland og Lolland-Falster.

NUTS-kode DK01,DK011,DK012,DK013,DK02,DK021,DK022

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Udbud af almindelig rutekørsel svarende til driften af ca. 200 000 køreplantimer pr. år og ca. 69 driftsbusser. Kørslen udbydes i 12 enheder (delaftaler). Der vil blive indgået kontrakter med forventet driftsstart henholdsvis august, oktober og december 2016.
I kontrakter med løbetid på 6 år vil der være mulighed for forlængelse med op til yderligere 6 år — i alt 12 år.
I kontrakter med løbetid på 2 år vil der være mulighed for forlængelse med op til yderligere 4 år — i alt 6 år.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Ca. 200 000 køreplantimer pr. år og ca. 69 busser.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: På nogle enheder vil der som del af et puljeforsøg indgå en option om udskiftning af en bus — med anden teknologi end el — til en elbus. Optionen og betingelser er yderligere beskrevet i udbudsmaterialet.
På enkelte enheder vil der eventuelt blive stillet krav om option omhandlende forbedring af materiellets påvirkning på miljøet. Option samt betingelser er da beskrevet i udbudsmaterialet.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Udbudsenhed 1
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 600S og 91N. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 85 000 køreplantimer pr. år med 21 driftsbusser. Der er busoverdragelse af nuværende busser.
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Udbudsenhed 2
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje — 65E. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 6 500 køreplantimer pr. år med 4 driftsbusser.
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Udbudsenhed 3
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 307 og 337. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 11 100 køreplantimer pr. år med 3 driftsbusser.
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Udbudsenhed 4
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 305 og (301, 307). Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 2 300 køreplantimer pr. år med 3 driftsbusser.
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Udbudsenhed 5
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 370 og 374. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 6 500 køreplantimer pr. år med 3 driftsbusser.
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Udbudsenhed 6
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje — 390R. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 20 800 køreplantimer pr. år med 4 driftsbusser.
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Udbudsenhed 7
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 71, 72, 74, 847, 848, (166, 167, 22, 132, 200S). Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 13 400 køreplantimer pr. år med 5 driftsbusser.
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Udbudsenhed 8
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 137, 139. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 4 900 køreplantimer pr. år med 3 driftsbusser.
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: Udbudsenhed 9
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 35, 77, 78. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 25 400 køreplantimer pr. år med 7 driftsbusser.
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Udbudsenhed 10
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 253, 254, 271, 272, 273, 274. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 8 000 køreplantimer pr. år med 8 driftsbusser.
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: Udbudsenhed 11
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 241, 242, 243, 244, 247, (255). Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er 6-årig med mulighed for forlængelse i op til yderligere 6 år.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 10 100 køreplantimer pr. år med 6 driftsbusser.
Delaftale nr.: 12 Betegnelse: Udbudsenhed 12
1) Kort beskrivelse:
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 735 i Guldborgsund Kommune. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet. Kontrakten er et 2-årigt forsøg med mulighed for forlængelse i op til yderligere 4 år. Der tages højde for, at enheden eventuelt annulleres.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60100000

3) Mængde eller omfang:
Ca. 4 800 køreplantimer pr. år med 2 driftsbusser.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil blive stillet krav om en sikkerhedsstillelse svarende til 100 000 DKK pr. driftsbus.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med.
Erklæring herom afgives samtidig med afgivelse af tilbud.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgere, der ønsker at komme i betragtning som tilbudsgivere, skal indgive nedennævnte oplysninger.
Nedennævnte oplysninger skal indgives for samtlige virksomheder, der indgår i et eventuelt konsortium.
Ansøgere, der ikke afgiver nedennævnte minimumsoplysninger, kan ikke prækvalificeres og vil dermed ikke blive anmodet om at indgive tilbud.
A. Oplysning om ansøgerens navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt kontaktperson.
B. Oplysninger om eventuelle underleverandører på opgaven og hvilke dele af kontrakten, der tænkes givet i underentreprise.
C. Dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgere, der ønsker at komme i betragtning som tilbudsgivere, skal indgive nedennævnte oplysninger.
Nedennævnte oplysninger skal indgives for samtlige virksomheder, der indgår i et eventuelt konsortium.
Ansøgere, der ikke afgiver nedennævnte minimumsoplysninger, kan ikke prækvalificeres og vil dermed ikke blive anmodet om at indgive tilbud.
A. Tro og love-erklæring om udelukkelsesgrundene i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004, art. 45, stk. 1, og art. 45, stk. 2, litra a-c og e-f. (inden indgåelse af kontrakt kan den ordregivende myndighed kræve dokumentation for ovennævnte i form af en serviceattest, udstedt af Erhvervsstyrelsen eller tilsvarende fra en kompetent myndighed fra ansøgers hjemland) Skabelon indgår i det elektroniske følgebrev, der skal udfyldes på udbudssiden.
B. Tro og love-erklæring om ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. lov nr. 336 af 13.5.1997. Skabelon indgår i det elektroniske følgebrev, der skal udfyldes på udbudssiden.
C. Udfyldt erklæring med nøgletal for det seneste offentliggjorte regnskabsår. Nøgletal der skal oplyses i DKK er: Omsætning, omsætning inden for det omfattende forretningsområde, resultat før skat, resultat efter skat, overskudsgrad, egenkapital og soliditetsgrad.

Skabelon til erklæring kan hentes på: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf

Er ansøger en nyetableret virksomhed, der endnu ikke har nøgletal for et regnskabsår, vedlægges i stedet revisorattesteret erklæring med oplysning om ansøgerens økonomiske nøgletal for den periode, virksomheden har eksisteret eller et revisorpåtegnet budget for det første driftsår.
D: Erklæring fra pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at der kan stilles de nødvendige garantier i tilfælde af indgåelse af kontrakt. Minimum 100 000 DKK pr. driftsbus.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgere, der ønsker at komme i betragtning som tilbudsgivere, skal indgive nævnte oplysninger.
Nedennævnte oplysninger skal indgives for samtlige virksomheder, der indgår i et eventuelt konsortium.
Ansøgere, der ikke afgiver nedennævnte minimumsoplysninger, kan ikke prækvalificeres og vil dermed ikke blive anmodet om at indgive tilbud.
A) Oplysninger om ansøgers organisation, antal ansatte og kapacitet.

B) Referenceliste over de betydeligste tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år. Skabelon til liste over referencer kan downloades fra: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf

C) Dokumentation for besiddelse af de nødvendige tilladelser fra Trafikstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring eller dokumentation for at disse kan opnås i tilfælde af indgåelse af kontrakt.
D) Max 1 år gammel dokumentation om miljøcertificering af virksomhedens administration samt de garageanlæg og værksteder, som vil indgå i løsning af den udbudte opgave. Akkrediteringen kan f.eks. være EMAS, ISO 14001 eller anden tilsvarende internationalt anerkendt akkreditering.
Såfremt der ikke kan indsendes nævnte dokumentation inden ansøgningsfristen, skal ansøgers ledelse afgive en ledelseserklæring med en handlingsplan for miljøcertificering af virksomhedens administration samt de garageanlæg og værksteder, som vil indgå i løsning af den udbudte opgave. Handlingsplanen skal kunne opfylde en akkreditering som f.eks. være EMAS, ISO 14001 eller anden tilsvarende internationalt anerkendt akkreditering. Akkrediteringen skal være afsluttet 12 måneder efter driftsstart.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Bydere, for selskaber den ansvarlige leder, skal opfylde de kvalifikationskrav, der er anført i lovgivningen på området, og skal have tilladelse fra Trafikstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.10.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Dette udbud kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.

Ansøgninger skal fremsendes elektronisk via Movias udbudshjemmeside: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf, hvortil der henvises. På denne udbudshjemmeside kan der samtidig søges yderligere vejledning og information om det aktuelle udbud.

Der afholdes informationsmøde hos Movia på Gl. Køge Landevej 3, 2500 Valby den 7.9.2015, kl. 13:00. Tilmelding skal ske hos Anja Olsen på email aha@moviatrafik.dk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter dagen, hvor ordregiver har underrettet alle ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klager skal senest samtidig underrette ordregiver om, at klage er indsendt til Klagenævnet for Udbud.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
1.9.2015

Send til en kollega

0.047