Fakta om udbudet
Udbyder
Trafikselskabet Movia
Vindere
Udførelse af almindelig rutekørsel
(09.01.2017)
Anchersen ApS
Jernholmen 20-22
2650 Hvidovre
Udførelse af almindelig rutekørsel
(09.01.2017)
Umove Øst A/S
Farverland 7
2600 Glostrup
Udførelse af almindelig rutekørsel
(09.01.2017)
Lokalbus A/S
Sandvadsvej 15B
4600 Køge
Udførelse af almindelig rutekørsel
(09.01.2017)
Arriva Danmark A/S
Skøjtevej 26
2770 Kastrup
Vejtransport
Trafikselskabet Movia
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregiver
Trafikselskabet Movia
Gl. Køge Landevej 3
Att: Anja Olsen
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 36131616
Mailadresse: aha@moviatrafik.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.moviatrafik.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hovedstadsområdet, Sjælland og Lolland-Falster.
NUTS-kode DK01,DK011,DK012,DK013,DK02,DK021,DK022
I kontrakter med løbetid på 6 år vil der være mulighed for forlængelse med op til yderligere 6 år — i alt 12 år.
I kontrakter med løbetid på 2 år vil der være mulighed for forlængelse med op til yderligere 4 år — i alt 6 år.
60100000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: På nogle enheder vil der som del af et puljeforsøg indgå en option om udskiftning af en bus — med anden teknologi end el — til en elbus. Optionen og betingelser er yderligere beskrevet i udbudsmaterialet.
På enkelte enheder vil der eventuelt blive stillet krav om option omhandlende forbedring af materiellets påvirkning på miljøet. Option samt betingelser er da beskrevet i udbudsmaterialet.
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Udbudsenhed 160100000
60100000
60100000
60100000
60100000
60100000
60100000
60100000
60100000
60100000
60100000
60100000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Erklæring herom afgives samtidig med afgivelse af tilbud.
Nedennævnte oplysninger skal indgives for samtlige virksomheder, der indgår i et eventuelt konsortium.
Ansøgere, der ikke afgiver nedennævnte minimumsoplysninger, kan ikke prækvalificeres og vil dermed ikke blive anmodet om at indgive tilbud.
A. Oplysning om ansøgerens navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt kontaktperson.
B. Oplysninger om eventuelle underleverandører på opgaven og hvilke dele af kontrakten, der tænkes givet i underentreprise.
C. Dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring.
Nedennævnte oplysninger skal indgives for samtlige virksomheder, der indgår i et eventuelt konsortium.
Ansøgere, der ikke afgiver nedennævnte minimumsoplysninger, kan ikke prækvalificeres og vil dermed ikke blive anmodet om at indgive tilbud.
A. Tro og love-erklæring om udelukkelsesgrundene i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004, art. 45, stk. 1, og art. 45, stk. 2, litra a-c og e-f. (inden indgåelse af kontrakt kan den ordregivende myndighed kræve dokumentation for ovennævnte i form af en serviceattest, udstedt af Erhvervsstyrelsen eller tilsvarende fra en kompetent myndighed fra ansøgers hjemland) Skabelon indgår i det elektroniske følgebrev, der skal udfyldes på udbudssiden.
B. Tro og love-erklæring om ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. lov nr. 336 af 13.5.1997. Skabelon indgår i det elektroniske følgebrev, der skal udfyldes på udbudssiden.
C. Udfyldt erklæring med nøgletal for det seneste offentliggjorte regnskabsår. Nøgletal der skal oplyses i DKK er: Omsætning, omsætning inden for det omfattende forretningsområde, resultat før skat, resultat efter skat, overskudsgrad, egenkapital og soliditetsgrad.
Skabelon til erklæring kan hentes på: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf
Er ansøger en nyetableret virksomhed, der endnu ikke har nøgletal for et regnskabsår, vedlægges i stedet revisorattesteret erklæring med oplysning om ansøgerens økonomiske nøgletal for den periode, virksomheden har eksisteret eller et revisorpåtegnet budget for det første driftsår.D: Erklæring fra pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at der kan stilles de nødvendige garantier i tilfælde af indgåelse af kontrakt. Minimum 100 000 DKK pr. driftsbus.
Nedennævnte oplysninger skal indgives for samtlige virksomheder, der indgår i et eventuelt konsortium.
Ansøgere, der ikke afgiver nedennævnte minimumsoplysninger, kan ikke prækvalificeres og vil dermed ikke blive anmodet om at indgive tilbud.
A) Oplysninger om ansøgers organisation, antal ansatte og kapacitet.
B) Referenceliste over de betydeligste tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år. Skabelon til liste over referencer kan downloades fra: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf
C) Dokumentation for besiddelse af de nødvendige tilladelser fra Trafikstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring eller dokumentation for at disse kan opnås i tilfælde af indgåelse af kontrakt.D) Max 1 år gammel dokumentation om miljøcertificering af virksomhedens administration samt de garageanlæg og værksteder, som vil indgå i løsning af den udbudte opgave. Akkrediteringen kan f.eks. være EMAS, ISO 14001 eller anden tilsvarende internationalt anerkendt akkreditering.
Såfremt der ikke kan indsendes nævnte dokumentation inden ansøgningsfristen, skal ansøgers ledelse afgive en ledelseserklæring med en handlingsplan for miljøcertificering af virksomhedens administration samt de garageanlæg og værksteder, som vil indgå i løsning af den udbudte opgave. Handlingsplanen skal kunne opfylde en akkreditering som f.eks. være EMAS, ISO 14001 eller anden tilsvarende internationalt anerkendt akkreditering. Akkrediteringen skal være afsluttet 12 måneder efter driftsstart.
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Bydere, for selskaber den ansvarlige leder, skal opfylde de kvalifikationskrav, der er anført i lovgivningen på området, og skal have tilladelse fra Trafikstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring.
Del IV: Procedure
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgninger skal fremsendes elektronisk via Movias udbudshjemmeside: https://www.ethics.dk/asp4/qualify/movia_0114_20150706.nsf, hvortil der henvises. På denne udbudshjemmeside kan der samtidig søges yderligere vejledning og information om det aktuelle udbud.
Der afholdes informationsmøde hos Movia på Gl. Køge Landevej 3, 2500 Valby den 7.9.2015, kl. 13:00. Tilmelding skal ske hos Anja Olsen på email aha@moviatrafik.dk.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Klager skal senest samtidig underrette ordregiver om, at klage er indsendt til Klagenævnet for Udbud.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK