23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 177-321412
Offentliggjort
14.09.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

Kontrakt om levering af lægevagtskørsel i Region Syddanmark

(23.04.2016)
Dantaxi Administration A/S
Jernbane Alle 68
2720 Vanløse

Opdateringer

Rettelse
(21.10.2015)

I stedet for:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Udbudsmateriale offentliggøres alene på ordregivers hjemmeside: www.regionsyddanmark.dk/wm218399 Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.

Konkurrencestyrelsen og Færdselsstyrelsen har, jf. Konkurrencestyrelsens udtalelse af 27.7.2009, i en klageover Region Midtjyllands udbud af lægevagtskørsel vurderet, at tilbudsgivere med en taxibevilling har ret til at udføre opgaven før en tilbudsgiver med en limousinetilladelse. Dvs., at selv om en tilbudsgiver med en limousinetilladelse kan udføre opgaven billigere end en tilbudsgiver med en taxibevilling, skal ordregiver tildelekontrakten til tilbudsgivere med taxitilladelse.

Kontrakten kan derfor kun tildeles tilbudsgivere med limousinetilladelse i det omfang, der for ikke er konditionsmæssige tilbudsgivere med taxibevilling.

Læses:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Udbudsmateriale offentliggøres alene på ordregivers hjemmeside: http://regionsyddanmark.dk/udbud

Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.

Konkurrencestyrelsen og Færdselsstyrelsen har, jf. Konkurrencestyrelsens udtalelse af 27.7.2009, i en klageover Region Midtjyllands udbud af lægevagtskørsel vurderet, at tilbudsgivere med en taxibevilling har ret til at udføre opgaven før en tilbudsgiver med en limousinetilladelse. Dvs., at selv om en tilbudsgiver med en limousinetilladelse kan udføre opgaven billigere end en tilbudsgiver med en taxibevilling, skal ordregiver tildele kontrakten til tilbudsgivere med taxitilladelse.

Kontrakten kan derfor kun tildeles tilbudsgivere med limousinetilladelse i det omfang, der for ikke er konditionsmæssige tilbudsgivere med taxibevilling.

Kontrakt om levering af lægevagtskørsel i Region Syddanmark.


Region Syddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Syddanmark
Damhaven 12
Att: Therese Høy Thomsen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 29201202
Mailadresse: tht@rsyd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionsyddanmark.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Region Syddanmark
Damhaven 12
Kontaktpunkt(er): Receptionen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 76631000
Internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Kontrakt om levering af lægevagtskørsel i Region Syddanmark.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Syddanmark.

NUTS-kode DK03

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgaven omfatter lægevagtskørsel for lægevagtsordningen i hele Region Syddanmark. Opgaven udbydes i 4 besøgsdistrikter:
— Odense
— Kolding
— Esbjerg
— Aabenraa.
Indenfor vagtperioderne skal lægerne transporteres til lægebesøg i patienternes egne hjem samt til konsultationssteder indenfor det pågældende besøgsdistrikt.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000, 60140000, 79713000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Kørsel med lægevagter i Region Syddanmark sker i 4 geografiske besøgsdistrikter (der samlet dækker hele regionen), hvor der skal køres i følgende vagtperioder:
— alle dage 16:00-23:00
— alle dage 23:00-8:00
— søgnehelligdage 8:00-16:00.
Indenfor vagtperioderne skal besøgslægerne transporteres til lægebesøg i patienternes egne hjem samt tilkonsultationssteder i det pågældende besøgsdistrikt.
Antallet af kørselstimer med chauffør er skønnet til ca. 52 000 timer pr. år i hele Region Syddanmark. Timernefordeler sig (afrundede tal) som følger i de 4 besøgsdistrikter:
— Odense — ca. 24 000 kørselstimer
— Kolding — ca. 13 500 kørselstimer
— Esbjerg — ca. 8 000 kørselstimer
— Aabenraa — ca. 6 500 kørselstimer.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Der udbydes en option på forlængelse af kontraktperioden 2 gange, hver gang med optil 12 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelsen er 30 dage fra fakturadato under forudsætning af, at Kunden har modtaget fyldestgørende elektronisk faktura. De nærmere vilkår fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder byder sammen som konsortium) skal oplysningerne/dokumentationen, jf. pkt. III.2.1) til III.2.3), gives for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men der skal iblandt sammenslutningens virksomheder udpeges en fælles befuldmægtiget, der tegner alle virksomheder i sammenslutningen. Endvidere skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten. Sammenslutningen skal som en del af sit tilbud fremsende og udfylde Kontraktbilag 9, Erklæring om fælles befuldmægtiget og solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja.
Beskrivelse af de særlige vilkår:
10.7.1 Arbejdsmiljø:
Leverandøren skal gøre sig bekendt med Kundens arbejdsmiljøpolitik, jf. Kontraktbilag 13. og søge at leve op tilmålsætningerne heri i forbindelse med udførelsen af Kontrakten, jf. udkast til kontrakt pkt. 8.4.
Ordregiver gør herudover opmærksom på, at Kontraktbilag 1 indeholder krav til arbejdsmiljøet, herunder vedrørende køretøjernes indretning.
10.7.2 Arbejdsklausul:
I henhold til udkast til kontrakt skal den valgte leverandør, sikre, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse, har løn og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end de løn- og ansættelsesforhold, som i henhold tilkollektiv overenskomst, lovgivning eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet skal udføres.
Der henvises herudover til udkast til kontrakt, pkt. 8.3.
10.7.3 Menneskerettigheder mv.:
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Der henvises herudover til udkast til kontrakt, pkt. 19.
10.7.5 Databehandleraftale:
Jf. udkast til kontrakt vil ordregiver kunne kræve, at leverandøren skal underskrive en databehandleraftale i overensstemmelse med kontraktens pkt. 18.
10.7.8 Udfasningsperiode:
Leverandøren skal være indstillet på, at kontrakten vil være gældende på uændrede vilkår i en eventuel udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden leverandør i en efterfølgende kontraktperiode. Perioden kan dog ikke overstige 6 måneder.
Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 4.5.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal fremsende følgende generelle oplysninger:
— tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer og e-mailadresse
— navn på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse
— oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt, jf. pkt. 16 i udbudsbetingelserne.
Ovenstående oplysninger bedes fremsendt ved anvendelse af Udbudsbilag 1.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2,litra a-c, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket, skaltilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Dette skal ske ved anvendelse af Udbudsbilag 2.
I erklæringen skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtiget til at udelukke tilbudsgivere med sådan gæld.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med pkt. 19 og Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Ordregiver forbeholder sig desuden ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen (som ikke må være mere end 6 måneder gammel) eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets art. 45,stk. 2, litra a, b, c, e og f.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Erklæring vedrørende virksomhedens økonomiske og finansielle formåen i form af en soliditetserklæring eller lignende. Erklæringen skal udstedes af virksomhedens bank eller revisor. Erklæringen må ikke være ældre end 6 måneder udregnet fra tilbudsfristen.
— Erklæring om tilbudsgivers nettoomsætning og egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Såfremt virksomheden er yngre, skal disse tal oplyses for den periode, hvor der er mulighed herfor, og det bør samtidig fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Erklæringen skal være revisorpåtegnet.
— Seneste godkendte årsrapport. Såfremt tilbudsgiver er nyetableret, og derfor endnu ikke har udarbejdetårsrapport, eller såfremt tilbudsgiver i henhold til lovgivningen ikke er forpligtet til at udarbejde årsrapport, skal i stedet fremsendes relevante økonomiske oplysninger, der giver ordregiver mulighed for at få indblik i tilbudsgivers aktiviteter og økonomiske formåen. Det bør af det fremsendte fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Er tilbudsgiver forpligtet til at lade sin årsrapport revidere efter årsregnskabsloven skal den fremsendte årsrapport endvidere være revideret.
— Oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring.
Tilbudsgiver opfordres herunder til at vedlægge dokumentation for, at forsikring er betalt på tidspunktet for tilbuddets afgivelse.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 19 og Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkeltvirksomhed i konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle formåen i henhold tilbudsdirektivets art. 47, stk. 2, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset(inden for rammerne af udkast til kontrakt), hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontrakt bilag 10 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholdeovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen (dog ekskl. oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring) for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 10, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Referenceliste for tilsvarende leverede ydelser (dvs. erfaring med erhvervsmæssig personbefordring) indenfor de seneste 3 år, gerne med angivelse af størrelsesorden, leveringssted og kontaktperson. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
— Oplysning om de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos tilbudsgiveren og virksomhedens medarbejdere og især hos de personer, der er ansvarlige for udførelsen af den udbudte ydelse. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3.
— Erklæring om tilbudsgiverens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og antallet af ledere gennem de seneste 3 år. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 19 og Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkeltvirksomhed i konsortiet. For så vidt referenceliste, kan der dog fremsendes én samlet referenceliste, der dækker konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske/faglige formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 48, stk. 3, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 10 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation for teknisk/faglig formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 10, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: I henhold til den gældende taxilovgivning.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15/30345
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.10.2015 - 14:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Årsrapport kan dog indleveres på engelsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 26.4.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Medio 2019.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Udbudsmateriale offentliggøres alene på ordregivers hjemmeside: www.regionsyddanmark.dk/wm218399 Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.

Konkurrencestyrelsen og Færdselsstyrelsen har, jf. Konkurrencestyrelsens udtalelse af 27.7.2009, i en klageover Region Midtjyllands udbud af lægevagtskørsel vurderet, at tilbudsgivere med en taxibevilling har ret til at udføre opgaven før en tilbudsgiver med en limousinetilladelse. Dvs., at selv om en tilbudsgiver med en limousinetilladelse kan udføre opgaven billigere end en tilbudsgiver med en taxibevilling, skal ordregiver tildelekontrakten til tilbudsgivere med taxitilladelse.
Kontrakten kan derfor kun tildeles tilbudsgivere med limousinetilladelse i det omfang, der for ikke er konditionsmæssige tilbudsgivere med taxibevilling.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:
Har en ordregiver iværksat et begrænset udbud, et udbud efter forhandling med forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse eller et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog, efter udbudsdirektivet, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet, som ikke er omfattet af ovenstående, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.9.2015

Send til en kollega

0.063