Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7e30ba69-9220-41b6-a06c-6f90635cf31c/publicMaterial
Udbyder
Finanstilsynet
Vindere
(20.08.2021)
Fjernarkiv Danmark ApS
4450 Bødkervej 5
Udbud af kontrakt om flytning og opbevaring af arkivalier
Finanstilsynet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10598184
Postadresse: Århusgade 110
By: København Ø
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Kim René Jørgensen
E-mail: kijo@ftnet.dk
Telefon: +45 33558371
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7e30ba69-9220-41b6-a06c-6f90635cf31c/homepage
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om flytning og opbevaring af arkivalier
Den udbudte kontrakt består af flytning, nedpakning og opbevaring indtil overlevering til Rigsarkivet af arkivalier i forbindelse med Finanstilsynets flytning fra Århusgade 110, 2100 København Ø til Strandgade 29, 1416 København K. Arkivalierne er placeret i kælderen hos Finanstilsynet på adressen Århusgade 110, 2100 København Ø. Selve udførelsen af nedpakningen og flytningen til leverandørens arkiv, forventes ikke at tage mere end maksimalt 14 dage. Herefter vil opgaven bestå af opbevaring af arkivalierne indtil overlevering til Rigsarkivet, forventeligt i løbet af 2025. Opgaven omfatter i alt ca. 1 200 hyldemeter arkivalier.
Udbuddet vedrører ordregivers udbud af flytning, nedpakning og opbevaring indtil overlevering til Rigsarkivet af arkivalier i forbindelse med Finanstilsynets flytning fra Århusgade 110, 2100 København Ø til Strandgade 29, 1416 København K.
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgerens egenkapital og årets resultat ifølge de seneste 3 foreliggende årsrapporter.
1) en positiv egenkapital, og
2) et positiv resultat i gennemsnit for de seneste 3 regnskabsår.
3 referencer for udførelse af tilsvarende tjenesteydelser udført inden for de seneste 3 år med angivelse af 1) tjenesteydelsens art
2) kundes navn og
3) perioden for udførelse.
I forhold til tjenesteydelsens art anses følgende for tilsvarende tjenesteydelser:
a) nedpakning af arkivmateriale,
b) håndtering af fortroligt materiale ved flytning og opbevaring,
c) nedpakning af arkiver med henblik på overdragelse til Rigsarkivet.
Tilbudsgiveren har indenfor de seneste 3 år udført mindst 3 tilsvarende tjenesteydelser.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder alle de frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud, jf. udbudslovens § § 137.
— Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
— Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.
— Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk