Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
(16.06.2016)
Falck Danmark A/S
Polititorvet 1
1780 København V
Opdateringer
I stedet for: IV.3.3) 4.11.2015 (10:00) IV.3.4) 4.11.2015 (10:00) IV.3.7) 4.3.2016 IV.3.3) 18.11.2015 (10:00) IV.3.4) 18.11.2015 (10:00) IV.3.7) 18.3.2016
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til:
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til:
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Rigspolitiet ser sig nødsaget til at annullere udbuddet vedr. ligtransport, jf. udbudsbekendtgørelse 2015/S 187-339017. Baggrunden herfor er, at Rigspolitiet i forbindelse med udbuddet modtog tilbud, som overstiger Rigspolitiets forventede udgiftsniveau med mere end en bagatelagtig størrelse. Rigspolitiet har herefter besluttet at overgå til udbud med forhandling uden udbudsbekendtgørelse med den tilbudsgiver, der afgav tilbud under den netop annullerede udbudsprocedure, jf. artikel 30, stk. 1, litra a, i Europa-Parlamentets og Rådets Direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004 om samordning af fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, jf. udbudslovens § 196, stk. 2.
Udbud af ligtransport.
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Rigspolitiet
Polititorvet 14
Att: Kristina Wirk
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: bwi006@politi.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/52948309.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/52948309.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/52948309.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/52948309.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/52948309.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark ekskl. Grønland og Færøerne.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 24 000 000 og 28 000 000 DKK
Leverandøren skal udføre afhentning af lig på findested, herunder indpakke liget i en medbragt ligpose og sørge for den videre transport hurtigt og effektivt til et nærmere angivet sted.
Aftalen udbydes som en rammeaftale med 1 leverandør.
Den kommende rammeaftale inden for det udbudte område dækker alle politikredsene i Danmark ekskl. Grønland og Færøerne.
Rammeaftalen forventes at træde i kraft den 1.1.2016 og forventes at løbe indtil 31.12.2017, hvor den ophører uden yderligere varsel. Rigspolitiet kan beslutte at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/52948309.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
60000000
Anslået værdi eksklusive moms: 7 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse 2 x 12 mdr.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Erklæring om tilbudsgivers nettoomsætning, de seneste 2 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Appendiks B skal udfyldes og vedlægges.
— Dokumentation for relevant, gyldig erhvervsansvarsforsikring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: — Tilbudsgiver samlede nettoomsætning (ekskl. moms) i de 2 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 6 000 000 DKK.
— Tilbudsgiver skal i hvert af de seneste 2 disponible regnskabsår have en positiv egenkapital.
— Dækningssummen ifølge ansvarsforsikringen skal være mindst 10 000 000 DKK pr. år.
Tilbudsgiver skal vedlægge en liste over de betydeligste og lignende leverancer, som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 2 år, med angivelse af beløb, aftaleperiode samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer inkl. kontaktperson. Ved »lignende« leverancer forstås transport af lig. Appendiks E skal benyttes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal fremlægge mindst 1 reference og der kan maksimalt angives 10 referencer som vedrører ligtransport udført de sidste 2 år. Det samlede antal ligtransporter på referencerne skal minimum udgør 1 000 ligtransporter.
Del IV: Procedure
Skal der betales for dokumenterne?: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100