23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 187-339021
Offentliggjort
28.09.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Herning Kommune

Vindere

(26.08.2016)
Herning Taxa
7400 Herning

Opdateringer

Rettelse
(06.11.2015)

I stedet for:

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Revisorattesterede oplysninger om Virksomhedens balance, soliditetsgrad samt egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt virksomheden ikke har eksisteret i 3 år, skal Vognmand vedlægge revisorattesterede nøgletal/regnskaber for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.

III.2.3)

Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Vognmand skal kunne dokumentere retten til at udøve det pågældende erhverv i form af følgende dokumentation: Bevilling til taxapersonbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 405 af 8.5.2012 om taxipersonbefordring m.v. eller tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lov om buspersonbefordring jf. bekendtgørelse nr. 1050 af 12.11.2012.

Læses:

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Revisorattesterede oplysninger om Virksomhedens balance, soliditetsgrad samt egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt virksomheden ikke har eksisteret i 3 år, skal Vognmand vedlægge revisorattesterede nøgletal/regnskaber for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige. Det tilføjes, at for opfyldelse af dette kan Tilbudsgiver fremsende ledelses- og revisorpåtegnede årsrapporter for de senest 3 afsluttede regnskabsår.

III.2.3)

Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Vognmand skal kunne dokumentere retten til at udøve det pågældende erhverv i form af følgende dokumentation:

Bevilling til taxapersonbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 405 af 8.5.2012 om taxipersonbefordring m.v. eller tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lov om buspersonbefordring, jf. LBK nr. 107 af 30.10.2013 eller tilladelse til sygetransport, jf. LBK 107 af 30.1.2013, § 2, stk. 4.

EU Udbud på ad hoc-personbefordring.


Herning Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Herning Kommune
Torvet 5
Att: Anne-Merete Gier
7400 Herning
DANMARK
Telefon: +45 96282342
Mailadresse: okiag@herning.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/53553552.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/53553552.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53553552.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53553552.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53553552.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
EU Udbud på ad hoc-personbefordring.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Herning Kommune.

NUTS-kode DK04

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Herning Kommune udbyder hermed ad hoc-personbefordring. Ad hoc-personbefordring dækker geografisk hele Herning Kommune.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/53553552.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000, 60120000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.8.2016. Færdiggørelse 31.7.2020

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tro og love-erklæring om ubetalt, forfalden gæld til det offentlige.
Tro og love-erklæring på, at alle chauffører tilknyttet personbefordring til Herning Kommune har en blank (negativ) børneattest.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Revisorattesterede oplysninger om Virksomhedens balance, soliditetsgrad samt egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt virksomheden ikke har eksisteret i 3 år, skal Vognmand vedlægge revisorattesterede nøgletal/regnskaber for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Vognmand skal kunne dokumentere en soliditetsgrad på minimum 10 % på senest afsluttede regnskabsår.
Vognmand skal kunne dokumentere en positiv egenkapital for senest afsluttede regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Vognmand skal kunne dokumentere retten til at udøve det pågældende erhverv i form af følgende dokumentation: Bevilling til taxapersonbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 405 af 8.5.2012 om taxipersonbefordring m.v. eller tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lov om buspersonbefordring jf. bekendtgørelse nr. 1050 af 12.11.2012.
Hvis Vognmand baserer sig på andre enheders kapacitet (økonomisk eller teknisk) for at kunne løfte opgaven, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at underleverandøren stiller sine økonomiske og/eller tekniske kompetencer til rådighed for ansøgeren i forbindelse med opgavens udførelse.
Hvis Vognmand baserer sig på andre enheders kapacitet (økonomisk eller teknisk) for at kunne løfte opgaven, skal tilbuddet tilsvarende indeholde en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet, og tilbuddet skal ligeledes vedlægge de ovenfor efterspurgte oplysninger jf. økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og/eller faglig formåen for disse underleverandørs vedkommende. Vedlægges de pågældende oplysninger ikke eller ikke fuld ud for underleverandørernes vedkommende, vil tilbuddet ikke blive betragtet som ukonditionsmæssigt, men den manglende oplysning vedlæggelse af oplysninger kan have indflydelse på egnethedsvurderingen.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
23.11.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 1.6.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.9.2015

Send til en kollega

0.094