Fakta om udbudet
Udbyder
Midttrafik
Opdateringer
I stedet for: II.1.5) 46. udbud omfatter A-kontrakter vedr. lokal rutebilkørsel i hhv. Silkeborg kommune, Ikast-Brande kommune, Herning kommune, Favrskov kommune samt regionale ruter i Region Midtjylland. Der er driftsstart for den udbudte kørsel ved køreplanskifte 2016. Kontrakterne omfattet af udbuddet er tidsubegrænsede kontrakter, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til et køreplanskifte med forudbestemt varsel, jf. kontrakten. Der vil dog være en bundet periode, hvor ingen af parterne kan opsige kontrakten. Den bundne periode kan variere for de enkelte pakker i udbuddet, og længden af den bundne periode fremgår af »Nøgleoplysningerne« for de enkelte pakker i udbudsmaterialet. Den udbudte kørsel omfatter ca. 76 000 køreplantimer årligt fordelt på ca. 41 busser. Kørslen udbydes i 15 pakker. Det forventes, at der kan afgives sideordnet bud på drift med gas på pakke 10, 11 og 13. De nærmere betingelser for gasløsningen og tilbudsafgivelsen vil fremgå af udbudsmaterialet. VI.3) —. —. —. —. —. II.1.5) 46. udbud omfatter A-kontrakter vedr. lokal rutebilkørsel i hhv. Silkeborg Kommune, Herning Kommune, Favrskov Kommune samt regionale ruter i Region Midtjylland. Der er driftsstart for den udbudte kørsel ved køreplanskifte 2016. Kontrakterne omfattet af udbuddet er tidsubegrænsede kontrakter, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til et køreplanskifte med forudbestemt varsel, jf. kontrakten. Der vil dog være en bundet periode, hvor ingen af parterne kan opsige kontrakten. Den bundne periode kan variere for de enkelte pakker i udbuddet, og længden af den bundne periode fremgår af »Nøgleoplysningerne« for de enkelte pakker i udbudsmaterialet. Den udbudte kørsel omfatter ca. 65 500 køreplantimer årligt fordelt på ca. 33 busser. Kørslen udbydes i 10 pakker. Det forventes, at der kan afgives sideordnet bud på drift med gas på pakke 10, 11 og 13. De nærmere betingelser for gasløsningen og tilbudsafgivelsen vil fremgå af udbudsmaterialet. VI.3) Hele Delaftale 5 udgår. Hele Delaftale 6 udgår. Hele Delaftale 7 udgår. Hele Delaftale 8 udgår. Hele Delaftale 9 udgår.
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Yderligere oplysninger:
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Yderligere oplysninger:
Midttrafiks 46. udbud - A-kontrakter med driftsstart til køreplanskifte 2016
Midttrafik
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregiver
Midttrafik
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg
DANMARK
Telefon: +45 87408200
Mailadresse: busudbud@midttrafik.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.midttrafik.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/ethics.nsf
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/ethics.nsf
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
NUTS-kode DK04
Kontrakterne omfattet af udbuddet er tidsubegrænsede kontrakter, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til et køreplanskifte med forudbestemt varsel, jf. kontrakten. Der vil dog være en bundet periode, hvor ingen af parterne kan opsige kontrakten. Den bundne periode kan variere for de enkelte pakker i udbuddet, og længden af den bundne periode fremgår af »Nøgleoplysningerne« for de enkelte pakker i udbudsmaterialet.
Den udbudte kørsel omfatter ca. 76 000 køreplantimer årligt fordelt på ca. 41 busser. Kørslen udbydes i 15 pakker.
Det forventes, at der kan afgives sideordnet bud på drift med gas på pakke 10, 11 og 13. De nærmere betingelser for gasløsningen og tilbudsafgivelsen vil fremgå af udbudsmaterialet.
60112000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Pakke 160112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
60112000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ved delaftaler/kontrakter med gas som drivmiddel, anvendes der særligt omkostningsindeks. Se nærmere herom i udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver skal — i henhold til »Lov om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love«, nr. 336 af 13.5.1997 — afgive tro og love-erklæring vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige.
Tilbuddet skal ligeledes vedlægges en erklæring om beskyttelse på arbejdspladsen mv. jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 39, stk. 2.
1. Oplysning om tilbudsgivers økonomiske nøgletal i form af:
— Egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Soliditetsgrad i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Omsætningen i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Omsætningen for første halvår i 2015.
Ovenstående oplysninger angives på tro og love under strafansvar efter straffelovens § 163 skal udfyldes og underskrives sammen med Følgebrevet, når tilbuddet afsluttes og indsendes via udbudshjemmesiden. Midttrafik forbeholder sig ret til at kræve dokumentation til bekræftelse af oplysningerne efter tilbudsfristens udløb.
Minimumskrav: Det er et minimumskrav, at egenkapitalen har været positiv i begge de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Nyetablerede virksomheder: Er tilbudsgiver etableret inden for de seneste 3 år, skal tilbudsgiver alene sende årsregnskab/ledelsesattesteret erklæring med oplysning om økonomiske nøgletal for faktisk afsluttede og reviderede regnskabsår. Har tilbudsgiver endnu ikke afsluttet det første regnskabsår, vedlægges i stedet en revisorattesteret erklæring med oplysning om ovenstående økonomiske nøgletal.
2. Erklæring om, i hvilken grad der er sket væsentlige ændringer i tilbudsgiverens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår.
Denne erklæring skal være udstedt af tilbudsgiverens revisor, administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter straffelovens § 163. Erklæringen skal forholde sig til tilbudsgiverens finansielle forhold i perioden fra det senest afsluttede og reviderede regnskabsår og frem til datoen for udstedelsen af erklæringen. Erklæringen skal være udstedt specifikt til dette udbud og skal derfor være dateret efter datoen for udbuddets offentliggørelse.
Erklæringen skal afgives, selv om der ikke er sket væsentlige ændringer i tilbudsgiverens finansielle/økonomiske situation siden det senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal enten have en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse) og tilladelse for det nødvendige antal busser eller et forhåndstilsagn fra Trafikstyrelsen.
Dokumentation for tilladelserne vedlægges tilbuddet. Dokumentationen indhentes fra Trafikstyrelsen ved, at tilbudsgiver indsender bilag B til Trafikstyrelsen. Herefter fremsender Trafikstyrelsen et dokument, som bekræfter, at busselskabets har eller kan få udstedt det nødvendige antal tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring. Dette dokument skal vedlægges tilbuddet.
2. Virksomhedsbeskrivelse
Tilbuddet skal vedlægges en beskrivelse af tilbudsgiverens virksomhed, der skal indeholde følgende oplysninger:
— Oversigt over driftsorganisationen
— Oplysning om antal ansatte, herunder inddeling af de ansatte i relevante personalekategorier
— Oplysning om forventet beliggenhed af driftsanlægget/-anlæggene til udførelse af driften af den tilbudte kørsel.
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Tilladelse i henhold til busloven.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Mødet finder sted mandag den 26.10.2015, kl. 13:00 på Søren Nymarks Vej 3, 8270 Højbjerg.
Alle interesserede tilbudsgivere er inviterede til at deltage. Tilmelding kan ske pr. e-mail til busudbud@midttrafik.dk senest den 21.10.2015.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 10 000 DKK. Ved klager over overtrædelse af EU's udbudsdirektiver indbetales dog et gebyr på 20 000 DKK.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://ww.kfst.dk