23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 201-524403
Offentliggjort
15.10.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Nyborg Kommune

Vindere

Heldagsskolen – Frørup, Ullerslev og Ørbæk

(22.07.2022)
Dydensborg Taxa v/ Lone Dydensborg
Kohaven 11
5300 Kerteminde

Rævebakkeskolen

(22.07.2022)
HB-Care A/S
Krogshøjvej 49
2880 Bagsværd

STU/VSU, Klub 17 og Nyborgværkstedet

(22.07.2022)
HB-Care A/S
Krogshøjvej 49
2880 Bagsværd

Svømmekørsel

(22.07.2022)
Nyborg Rejser A/S
Nymarksvej 61 Postboks 184
5800 Nyborg

Aktivcenter Ullerslev

(22.07.2022)
HB-Care A/S
Krogshøjvej 49
2880 Bagsværd

Heldagsskolen – Nyborg

(22.07.2022)
Nyborg Rejser A/S
Nymarksvej 61, Postboks 184
5800 Nyborg

Udbud af visiteret personbefordring


Nyborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nyborg Kommune
CVR-nummer: 29189722
Postadresse: Torvet 1
By: Nyborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5800
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Jakobsen
E-mail: ajn@horten.dk
Telefon: +45 33344309
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e137a121-efb9-4544-9067-d0932c0727af/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e137a121-efb9-4544-9067-d0932c0727af/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e137a121-efb9-4544-9067-d0932c0727af/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e137a121-efb9-4544-9067-d0932c0727af/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af visiteret personbefordring

Sagsnr.: 192642
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten vedrører visiteret personbefordring, herunder kørsel til og fra nedenstående institutioner, til og fra Sundhed- og Træningscenter, til og fra læge, samt svømmekørsel.

Kontrakten er opdelt i en række delaftaler. Det bemærkes, at delaftale 1 – 9 er offentlige kontrakter, mens delaftale 10 er en rammeaftale.

Der indgås aftale med én leverandør pr. delaftale.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 45 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på en enkelt delkontrakt
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

Der vil blive taget højde for kombinationspriser, idet formålet med evalueringen er at identificere den samlet set økonomisk mest fordelagtige kombination af tilbud på tværs af alle delaftaler. Tildeling sker altså ikke nødvendigvis til den tilbudsgiver, som på den enkelte delaftale har afgivet laveste pris.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Heldagsskolen – Nyborg

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter kørsel af børn med bopælsadresse i Nyborg by til og fra:

Nyborg Heldagsskole

Pårupvej 25B, Skellerup

5540 Ullerslev

Nyborg Heldagsskole er et tilbud til normalt begavede børn og unge i alderen 6 til 18 år, som har faglige og sociale indlæringsvanskeligheder samt psykiske problemer og derfor, for nuværende, ikke kan følge skolegangen i den almindelige folkeskole. Kontrakten omfatter for nuværende kørsel af 26 elever.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 825 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Heldagsskolen – Frørup, Ullerslev og Ørbæk

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter kørsel af elever med bopælsadresse i Frørup, Ørbæk og Ullerslev fra elevernes bopælsadresser til og fra

Nyborg Heldagsskole

Pårupvej 25B, Skellerup

5540 Ullerslev

Nyborg Heldagsskole er et tilbud til normaltbegavede børn og unge i alderen fra 6 til 18 år, som har faglige og sociale indlæringsvanskeligheder samt psykiske problemer, og derfor for nuværende ikke kan følge skolegang i den almindelige folkeskole. Kontrakten omfatter for nuværende kørsel af 28 børn.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 725 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rævebakkeskolen

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter kørsel af børn med bopælsadresse i og udenfor Nyborg Kommune til og fra

Rævebakkeskolen

Skaboeshusevej 96

5800 Nyborg

samt til og fra

Birkhovedskolen

Svanedamsgade 2

5800 Nyborg

Rævebakkeskolen er en kommunal specialskole, der underviser elever med generelle eller vidtgående indlæringsvanskeligheder samt elever med multiple funktionsnedsættelser.

Rævebakkeskolen er opdelt i to afdelinger:

Lindholm: en afdeling for børn og unge med særlige behov. Her tilbydes også pladser til børn fra andre kommuner. I øjeblikket er der 36 elever, der har behov for kørsel, jf. bilag 1.3.1 – Køreliste.

Herudover har afdelingen én bonusklasse med 5 elever med multiple funktionsnedsættelser.

Skovparken: en afdeling for kommunens specialklasser. I øjeblikket er der 26 elever, der er bevilliget kørsel jf. bilag 1.3.1 - Køreliste.

I tilknytning til Skovparken er der en taleklasse, som er et særligt tilrettelagt undervisningstilbud for normalt begavede børn med svære tale-/sprogvanskeligheder. I øjeblikket er der 8 elever, der er bevilliget kørsel, jf. bilag 1.3.1 - Køreliste.

Birkhovedskolen har et særlig tilrettelagt undervisningstilbud til børn med læsevanskeligheder. Der visiteres halvårligt, hvilket betyder, at der ændres i bopælsadresser 2 gange årligt. I øjeblikket er der 5 elever, som er bevilliget kørsel.

Denne delaftale omfatter for nuværende kørsel af 67 børn. Der må maksimalt være 12 børn i bussen ad gangen.

Hvert barn kan have flere bopælsadresser, f. eks ved mor, far og eventuel aflastning.

Der skal påregnes medtagning af hjælpemidler såsom rollatorer og/ eller kørestole for nogle af de elever, der går i bonusklassen. Særligt gældende for 3 elever i bonusklassen skal der forventes ekstra bagage og hjælpemidler til og fra skole og videre frem og tilbage fra aflastningsinstitution, hvorfor der kan være behov for mere plads i bilerne de dage.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 11 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

STU/VSU, Klub 17 og Nyborgværkstedet

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Personbefordring af borgere fra bopælsadresse til og fra

Nyborgværkstedet

Alsvej 10

5800 Nyborg

Nyborgværkstedet er et beskæftigelsestilbud under Nyborg kommune.

Tilbuddet er fortrinsvis for borgere mellem 18 og 67 år med

- varig nedsat fysisk og psykisk funktionsevne,

- borgere, som har behov for særlig støtte,

- senhjerneskade eller

- primært yngre borgere med en demenssygdom / et demenshandicap.

Nyborgværkstedet er normeret til 58 pladser. Nyborgværkstedet holder lukket 2 uger i sommerferien, 1 uge omkring jul samt på helligdage.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 275 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Svømmekørsel

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter kørsel af skolebørn fra Nyborg Kommunes skoler til og fra

Nyborg Svømme- og Badeland

Storebæltsvej 13

5800 Nyborg

Elever på Nyborg Kommunes skoler tilbydes svømmeundervisning i Nyborg Svømme- og Badeland. I forbindelse hermed tilbyder Nyborg Kommune eleverne transport fra skolen til svømmehallen og retur.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 650 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Klubben Tårnparken

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter personbefordring til og fra

Klubben Tårnparken

Tårnparken 1

5800 Nyborg

Kørslen omfatter visiteret kørsel af ældre borgere med et demenshandicap/en demenssygdom.

En del af borgerne er ikke, i samme grad som andre, i stand til at overskue nye situationer eller handle egenhændigt. Således kan enkelte borgere udvise aparte eller forvirret adfærd, hvorfor den enkelte kan være afhængig af regelmæssig og direkte hjælp. Der kan være udfordringer med mangelfuldt sprog eller forståelse. Der kan forekomme enkelte tilfælde af konfliktadfærd. Sådanne tilfælde håndteres af chaufføren ved at udvise ro og tålmodighed.

Borgerne kan være kørestolsbrugere, hvorfor det kræves, at Leverandøren stiller en liftbil til rådighed for kørslen. Andre borgere medbringer ganghjælpemidler, såsom rollatorer, hvorfor Leverandøren må påregne at skulle medbringe disse.

Klubben Tårnparken har en normeringsbevilling på op til 33 borgere, der kan køres tur/ retur dagligt. Antallet af borgere, der er visiteret til kørsel, vil variere, og der vil løbende ske til- og frameldinger af visiterede borgere med ændrede kørselsruter til følge.

Der kan være særlige arrangementer, hvor der er behov for ændringer i tidspunkt for kørslen eller behov for yderligere kørsel.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 350 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Aktivcenter Egeparken, Nyborg og Ørbæk

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter personbefordring til og fra:

Aktivcenter Egeparken, Egeparken 94, 5800 Nyborg.

Aktivcenter Nyborg, Nydamsvej 1, 5800 Nyborg.

Aktivcenter Ørbæk, Kløvervej 1B, 5853 Ørbæk.

Klubben Ørbæk, Kløvervej 3, 5853 Ørbæk.

Aktivcenter Egeparken, Nyborg og Ørbæk er et åbent dagtilbud til ældre. Aktivcenter Egeparken, Nyborg og Ørbæk har samlet en normeringsbevilling på op til 45 borgere, der kan køres tur/ retur dagligt. Klubben Ørbæk er et dagtilbud til hjemmeboende borgere med et demenshandicap, hvor der er en normeringsbevilling på op til 7 borgere, der kan køres tur/ retur dagligt.

Kørslen omfatter visiteret kørsel af

- ældre borgere og

- borgere med et demenshandicap / en demenssygdom

En del af borgerne er ikke, i samme grad som andre, i stand til at overskue nye situationer eller handle egenhændigt. Således kan enkelte borgere udvise aparte eller forvirret adfærd, hvorfor den enkelte kan være afhængig af regelmæssig og direkte hjælp. Der kan være udfordringer med mangelfuldt sprog eller forståelse. Der kan forekomme enkelte tilfælde af konfliktadfærd. Sådanne tilfælde håndteres af chaufføren ved at udvise ro og tålmodighed.

Borgerne kan være kørestolsbrugere, hvor det kræves, at Leverandøren stiller en liftbil til rådighed for kørslen. Andre borgere medbringer ganghjælpemidler i form af for eksempel rollatorer, hvorfor Leverandøren må påregne at skulle medbringe disse.

Antallet af borgere, der er visiteret til kørsel, vil variere og der vil løbende ske til- og frameldinger af visiterede borgere med ændrede kørselsruter til følge. Antallet kan dog ikke overstige ovennævnte angivelser pr. dag.

Der kan være særlige arrangementer, hvor der er behov for ændringer i tidspunkt for kørslen eller behov for yderligere kørsel.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Aktivcenter Ullerslev

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter personbefordring til og fra

Aktivcenter Ullerslev

Egevangsvej 1A

5540 Ullerslev

Aktivcenteret er et åbent dagtilbud til ældre.

Aktivcenter Ullerslev har samlet en normeringsbevilling på op til 15 borgere, der kan køres tur/ retur dagligt.

Kørslen omfatter visiteret kørsel af ældre borgere og ældre borgere med et demenshandicap/en demenssygdom.

En del af borgerne er ikke, i samme grad som andre, i stand til at overskue nye situationer eller handle egenhændigt. Således kan enkelte borgere udvise aparte eller forvirret adfærd, hvorfor den enkelte kan være afhængig af regelmæssig og direkte hjælp. Der kan være udfordringer med mangelfuldt sprog eller forståelse. Der kan forekomme enkelte tilfælde af konfliktadfærd. Sådanne tilfælde håndteres af chaufføren ved at udvise ro og tålmodighed.

Borgerne kan være kørestolsbrugere, hvorfor det kræves, at Leverandøren stiller en liftbil til rådighed for kørslen. Andre borgere medbringer ganghjælpemidler i form af for eksempel rollatorer, hvorfor Leverandøren må påregne at skulle medbringe disse.

Antallet af borgere, der er visiteret til kørsel, vil variere, og der vil løbende ske til- og frameldinger af visiterede borgere med ændrede kørselsruter til følge. Antallet kan dog ikke overstige ovennævnte angivelser pr. dag.

Der kan være særlige arrangementer, hvor der er behov for ændringer i tidspunkt for kørslen eller behov for yderligere kørsel.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 075 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Sundhed- og Træningskørsel

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter befordring fra borgerens bopælsadresse i forbindelse med genoptræning efter endt behandling på sygehus. Kørslen til almen genoptræning skal ske til

Nyborg Kommunes Sundhed og Træning

Skaboeshusevej 100D

5800 Nyborg.

Afhentning af borgere vil være fra hele Nyborg Kommune.

Kørslen skal forgå som samkørsel, medmindre andet er aftalt i forbindelse med visiteringen af borgeren. Mødetid til genoptræning vil foregå i dagtimerne mellem kl. 8.00 – 15.30.

Der afholdes holdtræning et antal gange hver dag pr. uge året rundt. Til hold træningen vil der være op til 5 borgere pr. hold, der skal køres samtidig til træning med bopæl fra hele Nyborg Kommune.

Borgeren afhentes og afleveres ved bopælens/opholdsstedets hoveddør. Der skal som udgangspunkt kun medtages udstyr/hjælpemidler, som er nødvendige for borgeren.

Den daglige bestilling og afmelding af kørsel til almen genoptræning skal ske direkte til Leverandørens kontaktperson/kørselskontor, der forestår den samlede daglige kørselsplanlægning. Ved akut opstået sygdom eller andet afbestilles kørslen så tidligt som muligt, dog senest 2 timer før aftalt afhentningstidspunkt.

I henhold til servicelovens § 86 er der et mindre antal borgere, som skal opkræves egenbetaling for hver kørt tur. Borgere, der er bevilget befordring efter serviceloven § 86, er typisk borgere, der er tilknyttet holdtræning i Træningscenteret. Det estimeres, at mængden af borgere, der skal opkræves egenbetaling er omkring 5% af det forventede årlige antal personture til genoptræning.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 250 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er offentlig kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Lægekørsel

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lægekørslen omfatter kørsel af borgere med bopæl i Nyborg Kommune til almen praktiserende læge eller speciallæger med adresse i Nyborg Kommune. Der forventes årligt ca. 5.000 personture til praktiserende læge og speciallæge.

Befordringen gælder for borgere bosat i Nyborg Kommune eller midlertidigt opholdssted beliggende i Nyborg Kommune. Afhentning af borgere må påregnes at kunne ske i hele Nyborg Kommune.

Visitering af kørsel til læge foretages af Borgerservice, Torvet 1, 5800 Nyborg, og gælder kun den visiterede borger. Visiteringen indeholder bl.a. oplysning om, hvorvidt borgeren er kørestolsbruger, og om der er behov for trappelift. Borgeren bestiller herefter selv kørslen direkte ved Leverandøren, når borgeren er blevet oprettet som bruger ved Leverandøren.

Kørslen skal forgå som samkørsel med mindre andet er aftalt i forbindelse med visiteringen af borgeren. Mødetid til læge vil så vidt muligt foregå i dagtimerne mellem kl. 9.30 – 13.00. Der vil kunne forekomme kørsler frem til kl. 17.00.

Borgeren afhentes og afleveres ved bopælens/opholdsstedets hoveddør. Som udgangspunkt skal der kun medtages udstyr/hjælpemidler, som er nødvendige for borgeren.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftalen er rammeaftalen. Den maksimale værdi (herefter "Rammen") af Kontrakten er opgjort til DKK 2.500.000 ekskl. moms. Ordregiver kan frem til seks (6) måneder før Kontraktens udløb forhøje Rammen med 50 % af førnævnte beløb, det vil sige en forhøjelse af Rammen til i alt DKK 3.750.000.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal være i besiddelse af autorisation og dermed ret til at udføre det pågældende erhverv, jf. udbudslovens § 141, stk. 2:

Tilladelse til at udføre erhvervsmæssig personbefordring, jf. lov nr. 1538 af 19. december 2017, Taxiloven, med senere ændringer og/eller tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring, jf. lov. nr. 1050 af 12. november 2012 om buskørsel med senere ændringer, afhængig af, hvilken lovgivning Tilbudsgiver er underlagt.

Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. (1), (2), (3), (4), (5), (6) og (7), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

For det seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:

- Tilbudsgivers bruttoomsætning i DKK

- Tilbudsgivers egenkapital i DKK

- Tilbudsgivers soliditestgrad i procent

Med "det seneste afsluttede regnskabsår" forstås det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.

Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.

Hvis tilbudsgiver ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal tilbudsgiver anføre dette i ESPD'et.

Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for Ordregiver. For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal for alle delaftaler opfylde følgende mindstekrav:

- Bruttofortjeneste på minimum DKK 500.000 kr. i det seneste afsluttede regnskabsår

- Egenkapital på minimum DKK 500.000 kr. i det seneste afsluttede regnskabsår.

- Soliditetsgrad på mindst 20 % i det seneste afsluttede regnskabsår

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD oplyse: Kontraktpart (kontaktoplysninger på kontaktperson), kontraktperioden, kontraktværdi pr. år og en kort beskrivelse af befordringen (kørselstype og målgruppe).

Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.

Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers faglige og tekniske kapacitet.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have udført mindst én (1) tilsvarende opgave inden for de seneste 3 år for hver delaftale, der afgives tilbud på. Med "tilsvarende opgave" forstås, at (I) opgaven er udført for en offentlig myndighed, og at (II) referencen vedrører samme målgruppe som den delaftale, der afgives tilbud på.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/11/2021
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/11/2021
Tidspunkt: 00:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbuddet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/10/2021

Send til en kollega

0.062