23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 209-379727
Offentliggjort
28.10.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Holbæk Kommune

Vindere

Ladegårdsskolen

(20.01.2016)
DitoBus Servicetrafik A/S
K. P. Danøsvej 2
Holbæk

CSU (Center for specialundervisning)

(21.01.2016)
VBT A/S
Hammerholmen 45 B
Hvidovre

Genudbud — Befordring af visiterede borgere.


Holbæk Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Holbæk Kommune
29189447
Kanalstræde 2
Att: Anette Eghoff
4300 Holbæk
DANMARK
Telefon: +45 72361165
Mailadresse: anegh@holb.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.holbaek.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/193097

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=153590&B=HOLBAEK

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=153590&B=HOLBAEK

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Genudbud — Befordring af visiterede borgere.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Holbæk.

NUTS-kode DK022

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Holbæk Kommune udbyder befordring af visiterede borgere.
Udbuddet omhandler befordring af følgende borgere:
1. Børn, unge og voksne med specielle behov. Befordringen sker til og fra specialinstitutioner, såsom børnehaver, skoler, beskyttede værksteder og dagtilbud.
2. Befordring af børn til den almene folkeskole.
3. Befordring af ældre til dagcentre.
Fælles for brugerne er, at de skal køres fra deres bopæl (eller aftalt afhentningsadresse) til aftalt afleveringsadresse samt retur.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Befordring af visiterede borgere i Holbæk Kommune.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Ladegårdsskolen, herunder Allerupgård -- Børnespecialcenter 2 (BSC 2)
1) Kort beskrivelse
Befordring af borgere til og fra specialinstitutioner.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 4 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Center for Specialundervisning (CSU)
1) Kort beskrivelse
Befordring af borgere til og fra specialinstitutioner.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 3 100 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Hjortholmskolen (BSC 2)
1) Kort beskrivelse
Befordring af borgere til og fra specialinstitutioner.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 4 600 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Spiretårnet Specialbørnehave (BSC 2)
1) Kort beskrivelse
Befordring af borgere til og fra specialinstitutioner.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 100 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Undløse Skolehjem (BSC 1)
1) Kort beskrivelse
Befordring af borgere til og fra specialinstitutioner.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 670 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Social Arbejdsmarkedscenter (SAC) og Solgården
1) Kort beskrivelse
Befordring af borgere til og fra specialinstitutioner.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 3 200 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Katrinedalskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra skole.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 1 100 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Skolen ved Tuse Næs
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra skole.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 1 100 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: Engskovskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra skole.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 260 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: Elverdamsskolen og Kildevangens Skole
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra skole.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 1 900 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: Tornvedskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra skole.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 620 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 12 Betegnelse: Sofielundskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra skole.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 600 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 13 Betegnelse: Isefjordskolen
1) Kort beskrivelse
Befordring af elever til og fra skole.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 750 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 14 Betegnelse: Stenhusbakken Dagcenter, Elisabeth Centret, samt Center på Samsøvej
1) Kort beskrivelse
Befordring af ældre til dagcentre.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 15 Betegnelse: Byparken Dagcenter, Rosenvænget (senere Elmelunden i Jyderup), Tuse Byvej Dag-center, Mårsøcentret
1) Kort beskrivelse
Befordring af ældre til dagcentre.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 1 350 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 16 Betegnelse: Tølløse Aktivitetscenter og Åvang Aktivitetscenter
1) Kort beskrivelse
Befordring af ældre til dagcentre.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60140000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 1 100 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Til sikkerhed for operatørens opfyldelse af befordringsaftalen stilles gennem anerkendt pengeinstitut/kautionsforsikringsselskab en ubetinget og uigenkaldelig anfordringsgaranti, der beløbsmæssigt svarer til 5 % af den ved kontraktindgåelse estimerede årlige kontraktværdi. Garantien skal stilles senest 14 dage efter kontraktindgåelse og indestå 3 måneder efter kontraktperiodens udløb, medmindre der forinden er rejst krav mod garantien.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Kort generel virksomhedsbeskrivelse. Oplysninger om ansøgers selskabsform og ejerskab mv.
B. Erklæring på tro og love om, at ansøger
— ikke befinder sig i en udelukkelsessituation i henhold til Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2
— ikke har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Ansøgers samlede omsætning, resultat efter skat og egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår.
B. Ansøgers omsætning inden for kontraktens aktivitetsområde (befordring) i de 3 seneste disponible regnskabsår
C. Ansøgers soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal ovenstående oplysningerne (punkt A, B og C) afgives for hver enkelt deltager. Soliditetsgraden skal udregnes i overensstemmelse med følgende: Soliditetsgrad = 100 X (Samlede egenkapital/Samlede aktiver).
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal redegøre for sin tekniske kapacitet ved angivelse af referencer indenfor hvert områder, således at Holbæk Kommune kan vurdere om tilbudsgiver kan løfte opgaven. Tilbudsgiver skal angive 1 til 3 referencer indenfor hvert område. Disse skal indeholde:
— En kort beskrivelse af leverancerne
— Kontraktperiode
— Kontraktværdi i DKK pr. år
— Kundens kontaktpersoner og tilhørende kontaktdata.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Redegørelse for at operatøren har tilladelser til den udbudte kørsel.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Pris. Vægtning 40

2. Kvalitet. Vægtning 60

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
AH/211015
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 165-301855 af 27.8.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.12.2015 - 23:59
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 006 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager skal være modtaget i klagenævnet: inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens §4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.10.2015

Send til en kollega

0.062