Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b1d05012-deae-4ee2-a8d0-0e629be1ccde/publicMaterial
Udbyder
Danmarks Radio
Vindere
Delaftale 2 - Sikkerhed og Intern Service
(13.04.2022)
G4S Security Services A/S
2620 Albertslund
Delaftale 1- Sikkerhed og Intern Service
(13.04.2022)
ISS Facility Service A/S
2860 Søborg
Opdateringer
Del III
Placering af det tekst, der skal ændres:III.1.2
I stedet for:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Der sker ingen udvælgelse på baggrund af økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
- Delaftale 1: Mindstekrav til omsætning på minimum 200 mio. kr. pr. år inden for renhold de seneste tre
regnskabsår, eller i alle tilgængelige regnskabsår, hvis ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
- Delaftale 1 + 2:
- Mindstekrav om en soliditetsgrad på mindst 10 % de seneste tre regnskabsår, eller i alle tilgængelige
regnskabsår, hvis ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
- Mindstekrav til en positiv egenkapital i de seneste 3 regnskabsår, eller i alle tilgængelige regnskabsår, hvis
ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
Ansøger skal derfor angive følgende oplysninger i besvarelsen af ESPD’et:
- Omsætning
- Soliditetsgrad
- Egenkapital
Læses:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Der sker ingen udvælgelse på baggrund af økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
- Delaftale 1: Mindstekrav til omsætning på minimum 200 mio. kr. pr. de seneste tre
regnskabsår, eller i alle tilgængelige regnskabsår, hvis ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
- Delaftale 1 + 2:
- Mindstekrav om en soliditetsgrad på mindst 10 % de seneste tre regnskabsår, eller i alle tilgængelige
regnskabsår, hvis ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
- Mindstekrav til en positiv egenkapital i de seneste 3 regnskabsår, eller i alle tilgængelige regnskabsår, hvis
ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
Ansøger skal derfor angive følgende oplysninger i besvarelsen af ESPD’et:
- Omsætning
- Soliditetsgrad
- Egenkapital
III
Placering af det tekst, der skal ændres:III.1.3
I stedet for:
Minimum en (1) reference på at tilbudsgiver har bemandet receptioner i virksomheder med samme travle receptionsområde (200+ besøgende pr. dag) og telefonomstilling med et tilsvarende opkaldsniveau (200+opkald pr. dag). Endvidere
Læses:
Minimum en (1) reference på at tilbudsgiver har bemandet receptioner i virksomheder med samme travle receptionsområde (200+ besøgende pr. dag) og telefonomstilling med et opkaldsniveau (på 100+ opkald i gennemsnit pr. dag pr. år). Endvidere
IV.2.2
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 19-11-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 14-12-2021
Time: 11:00
IV.2.3
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 03-12-2021
Læses:
Dato: 07-01-2022
Udbud af Sikkerhed og Intern Service til DR
Danmarks Radio
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: DR Byen
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: TICL
E-mail: ticl@dr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b1d05012-deae-4ee2-a8d0-0e629be1ccde/homepage
Del II: Genstand
Udbud af Sikkerhed og Intern Service til DR
Delaftale 1: Sikkerhed og Intern Service, (DR Aarhus og DR Byen)
• Brandberedskab (Firefightere), vagt og sikkerhed (Brandberedskab (Firefightere), vagt og sikkerhed er i DR Byen et specielt beredskab i form af tre firefighte-re i døgndrift, som også er vagtuddannede).
• Reception, omstilling og servicecenter (Service2000) (Receptionen og omstillingen er indgangen til DR, dertil har DR et internt servicecenter rettet mod medarbejderne )
• Post og distribution (Ydelserne understøtter DR’s medarbejdere i at modtage og afsende interne og eksterne breve og pakker og sikre, at alle forsendelser bliver håndteret korrekt, professionelt og rettidigt)rund.
Delaftale 2: Vagt og Sikkerhed i DR's distrikter, Vagt foregår i DR’s distrikter via runderinger. Distrikterne består af DR Aarhus, DR Holstebro, DR Aalborg, DR Vejle, DR Esbjerg, DR Aabenraa, DR Odense, DR Næstved og DR Rønne. Runderingydelsen i DR’s distrikter er i forbindelse med lukkeeftersyn og tilsyn
Delaftale 1: Sikkerhed og Intern Service
Der henvises til pkt. II.1.4) ovenfor.
Option på forlængelse i 2 x 2 år
Ved begrænset udbud skal der prækvalificeres mindst 5 ansøgere. Hvis der er mere end 5 ansøgere, som lever op til mindstekravene til egnethed – vil der blive foretaget en udvælgelse på baggrund af den tekniske og faglige formåen. De 5 ansøgere, som har de mest relevante og sammenlignelige referencer sammenlignet med DR vil blive prækvalificeret. Begrænsningen vil derfor være baseret på en evaluering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer sammenlignet med kontrakten beskrevet i afsnit II.1.4 og afsnit II.2.4) ovenfor i forhold til arten og mængden af referencerne. Evalueringen vil være baseret på den liste, der er indsendt af kandidaterne i ESPD’en i henhold til afsnit III.1.3. Vær opmærksom på, at enhver tvetydighed og / eller uforståelighed i de indsendte oplysninger kan indgå negativt i evalueringen, når antallet af ansøgere skal begrænses.
DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser indeholdt i delaftale 1, og dermed er ydelserne ikke egnet til yderlig opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i mere end 2 delkontrakter. bl.a. grundet driftssikkerheden, leveringsrisiko, der vil være forbundet med at have flere leverandører til at forestå forskellige ydelser i delaftale 1, samt den evt. øgede kontraktstyring.
Delaftale 2: Vagt og sikkerhed i DR's distrikter
Der henvises til pkt. II.1.4) ovenfor.
Option på forlængelse i 2 x 2 år
Ved begrænset udbud skal der prækvalificeres mindst 5 ansøgere. Hvis der er mere end 5 ansøgere, som lever op til mindstekravene til egnethed – vil der blive foretaget en udvælgelse på baggrund af den tekniske og faglige formåen. De 5 ansøgere, som har de mest relevante og sammenlignelige referencer sammenlignet med DR vil blive prækvalificeret. Begrænsningen vil derfor være baseret på en evaluering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer sammenlignet med kontrakten beskrevet i afsnit II.1.4 og afsnit II.2.4) ovenfor i forhold til arten og mængden af referencerne. Evalueringen vil være baseret på den liste, der er indsendt af kandidaterne i ESPD’en i henhold til afsnit III.1.3. Vær opmærksom på, at enhver tvetydighed og / eller uforståelighed i de indsendte oplysninger kan indgå negativt i evalueringen, når antallet af ansøgere skal begrænses.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der sker ingen udvælgelse på baggrund af økonomisk og finansiel kapacitet
- Delaftale 1: Mindstekrav til omsætning på minimum 200 mio. kr. pr. år inden for renhold de seneste tre regnskabsår, eller i alle tilgængelige regnskabsår, hvis ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
- Delaftale 1 + 2:
- Mindstekrav om en soliditetsgrad på mindst 10 % de seneste tre regnskabsår, eller i alle tilgængelige regnskabsår, hvis ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
- Mindstekrav til en positiv egenkapital i de seneste 3 regnskabsår, eller i alle tilgængelige regnskabsår, hvis ansøgerens virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år.
Ansøger skal derfor angive følgende oplysninger i besvarelsen af ESPD’et:
- Omsætning
- Soliditetsgrad
- Egenkapital
DR har til hensigt at prækvalificere op til 5 ansøgere på baggrund af oplysningerne givet i ESPD’et. Hvis DR modtager flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger, som lever op til mindstekravene til egnethed – vil der blive foretaget en udvælgelse på baggrund af den tekniske og faglige formåen. De 5 ansøgere, som har de mest relevante referencer sammenlignet med DR vil blive prækvalificeret. Begrænsningen vil derfor være baseret på en evaluering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer. (se endvidere afsnit II.2.9)
Delaftale 1:
- Minimum en (1) reference der dokumenterer, at tilbudsgiver har håndteret og dagligt har driftet vagt- og sikkerhedsopgaver i virksomheder af DR’s størrelse, med samme kompleksitet som DR, karakteriseret af mange forskelligartede gæster — (fra børn til ministre og »VIP«s), og arrangementer/koncerter og med en åbningstid 24/7/365 samt
- Minimum en (1) reference på at tilbudsgiver har bemandet receptioner i virksomheder med samme travle receptionsområde (200+ besøgende pr. dag) og telefonomstilling med et til-svarende opkaldsniveau (200+opkald pr. dag). Endvidere
- Minimum en (1) reference på at tilbudsgiver har erfaring med at håndtere intern post i virk-somheder med ca.4-500 medarbejdere samlet på et sted.
Delaftale 2:
Minimum en (1) reference der dokumenterer, at tilbudsgiver har håndteret og dagligt har driftet vagt- og runderingsopgaver for virksomheder, som er sammenlignelige med DR, herunder med åbningstider 24/7/365, samt på mange lokationer fordelt ud over hele Danmark
Der refereres til kontraktgrundlaget i forhold til betaling og faktureringsbetingelser. Kontrakten indeholder arbejdsklausul og krav til CSR, se bilag 8 for nærmere information.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbud skal afleveres på dansk, og den endelige kontrakt vil blive indgået på dansk. Tilbud afgivet på andre sprog end dansk erklæres for ukonditionsmæssige. DR accepterer dog, at evt. bilagsmateriale, fx referenceblade, produktblade mv., tillige afleveres på engelsk.
Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for Ansøgers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk og teknisk formåen. Det er ikke nødvendigt at underskrive ESPD’et, men DR har ikke mulighed for at fjerne feltet. DR’s formular til ESPD’et findes i DR’s elektroniske udbudsportal og udfyldes ligeledes i DR’s elektroniske udbudsportal.
Ansøgere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet og tekniske/faglige kapacitet, jf. punkt III.1.2) og III.1.3). Hvis Ansøger – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være Ansøgerteamets samlede egnethed, der vurderes.
DR er forpligtet til at udelukke Ansøgere mod hvem, der er afsagt endelig dom vedr. et eller flere af de forhold, som er nævnt i udbudsloven § 135, stk. 1 og 2.
DR er endvidere forpligtet til at udelukke Ansøgere, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder på 100.000 kr. eller derover, jf. udbudsloven § 135, stk. 3, medmindre en af betingelserne i stk. 4 er opfyldt. Såfremt DR kan påvise, at Ansøger er omfattet af udbudsloven § 136, er DR forpligtet til at udelukke den pågældende Ansøger.
DR har derudover valgt, at Ansøger bliver udelukket, hvis Ansøger er omfattet af nedenstående udelukkelsesgrunde: § 137, stk. 1, nr. 2 – Insolvensbehandling.
Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk og teknisk formåen. DR anmoder jf. udbudslovens § 151, stk. 2 de prækvalificerede Ansøgere om at fremsende dokumentation for oplysningerne angivet i ESPD’et forud for tilbudsfrist .
Der vil blive afholdt besigtigelse for delaftale 1 tirsdag og torsdag i uge 50 for de prækvalificerede.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk