Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Service og vedligehold af civile køretøjer under 3 500 kg.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1
Att: Jesper Enemark
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72572241
Mailadresse: fmt-id-s219@mil.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/51451309.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/51451309.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Køretøjerne er fordelt over hele landet hvilket indebærer at Leverandøren skal kunne afhente køretøjerne over hele landet. Der er ikke krav til hvor ydelser udføres.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 30 000 000 og 50 000 000 DKK
Opgaven omfatter følgende tjenesteydelser:
— Reparationer inkl. medgåede reservedele
— Service i henhold til servicehæfte eller efter nærmere bestilling
— Hente — bringe ordning
— Korrosionsbeskyttelse
— Rudeskift og rudereparation
— Vejhjælp
— Fremstilling til syn inkl. synsrapport.
Alle tjenesteydelser udføres efter konkret bestilling, hvor leverandøren en række tilfælde skal udarbejde et konkret tilbud, inden opgaven igangsættes.
Alle tjenesteydelser skal kunne udføres for alle køretøjer.
Køretøjerne er fordelt over hele landet, dog undtagen Færøerne og Grønland og internationale operationer (INTOPS) generelt.
Køretøjerne er af følgende mærker, inkl. køretøjer som overgår til aftalen i løbet af aftalen. 95 % af køretøjerne på aftalen udgøres af Mercedes, Volkswagen, Peugeot og Toyota.
Mercedes, inkl. Mercedes G-klasse, også kendt som »GDer« og »Geländewagen«.
Volkswagen
Peugeot
Toyota
Audi
BMW
Chevrolet
Kia
Landrover
Mitsubishi
Opel
Skoda
Nissan, er indkøbt indenfor de seneste 2 år, omfattes derfor først i løbet af aftalens 3. år, hvis aftalen forlænges jf. pkt. II.2.2).
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/51451309.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
50100000, 50110000, 50111000, 50112000, 50112100, 50112200
Kontrakten indeholder endvidere option på forlængelse med 1 år ad gangen, i alt 2 gange.
Beskrivelse af disse optioner: Der er option på forlængelse af aftalen med 1 år ad gangen, i alt 2 gange.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal som minimum have haft en årlig omsætning på 50 000 000 DKK, pr. år, for service og vedligehold af køretøjer under 3 500 kg, for hver af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
1) Ansøgers udvalgte referencer for arbejde udført indenfor de seneste 3 afsluttede regnskabsår, for service og vedligehold af køretøjer under 3 500 kg, inkl. en opgørelse samt kort beskrivelse (maks. 1/2 side pr. aftale) af eksisterende aftaler med flådeejere (+ 15 køretøjer), inkl. opgørelse over antal biler omfattet af den enkelte aftale, samt hvilke ydelser der udføres.
2) En oversigt over antal køretøjer ansøger i øvrigt servicerer pr. år, samt hvilke ydelser der udføres.
3) En oversigt over hvorvidt ansøger råder over, eller har aftaler med underleverandører om, faciliteter til udførelse af de i dette udbud beskrevne tjenesteydelser (reparationer inkl. medgåede reservedele, service, hente-bringe ordning, korrosionsbeskyttelse, rudeskift og rudereparation, vejhjælp og fremstilling til syn inkl. synsrapport).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal, for hver af de seneste 3 afsluttede regnskabsår, have haft minimum 500 køretøjer under 3 500 kg i faste aftaler med flådeejere. En fast aftale forstås som en aftale indgået med en løbetid på 6 måneder eller længere.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Hvis nødvendigt, vil udvælgelsen af ansøgere blive foretaget på baggrund af en vurdering af følgende forhold:
1) omsætning, overskudsgrad og soliditet, hvor det vil blive tillagt positiv værdi jo højere omsætning ansøger har haft i løbet af de 3 seneste regnskabsår, samt at overskudsgrad og soliditetsgrad har været positive.
2) relevans af opgjorte referencer, hvor erfaringer med større kunder og længerevarende aftaler vil blive tillagt særlig vægt. Generelt vil der blive lagt vægt på referencer til længerevarende opgaver eller samarbejder, både afsluttede og igangværende, hvor der dog vil blive lagt vægt på igangværende opgaver.
3) Bemærk at uklarheder eller uforståelige beskrivelser i de angivne oplysninger kan blive vurderet negativt i forhold til den enkelte ansøger.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ifølge udbudsdirektivets 2004/18, art. 47(2) og art. 48(3) kan en tilbudsgiver basere sit tilbud på andres økonomiske, finansielle og/eller tekniske kapacitet. Hvis en tilbudsgiver ønsker at basere sig på andres kapacitet, skal tilbudsgiver godtgøre at disse andre enheder vil og skal stille de relevante ressourcer til rådighed for tilbudsgiver. Dette kan opfyldes hvis tilbudsgiver fremsender en samarbejdsaftale der utvetydigt beskriver at tilbudsgiver har ressourcerne til rådighed. Det vil ikke være tilstrækkeligt at tilbudsgiver har en erklæring om at måtte sælge produkter, hvis tilbudsgiver ønsker at basere sig på andres ressourcer.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100