Fakta om udbudet
Udbyder
SK Service A/S
INDKØB, OPBYGNING OG LEVERING AF SLAMSUGER
SK Service A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 26 86 39 02
Postadresse: Nordvej 6
By: Slagelse
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
Telefon: +45 52344335
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0e40ccd3-5500-4308-b8db-07a715baa963/homepage
Del II: Genstand
INDKØB, OPBYGNING OG LEVERING AF SLAMSUGER
SK Service A/S (herefter "Ordregiver") ønsker at indkøbe en komplet ny slamsuger. Den udbudte kontrakt omfatter således indkøb, opbygning og levering af komplet ny venstrestyret slamsuger af typen Combi.
Derudover omfatter kontrakten service af slamsugeranlægget i en periode på 5 år i det interval leverandøren anviser, således at garantien (2 år fra levering) opretholdes. Serviceprisen skal indeholde alle de udgifter, der er forbundet med de respektive services herunder olie, filtre, remme etc., samt omkostninger til arbejdsløn.
SK Service A/S (herefter "Ordregiver") ønsker at indkøbe en komplet ny slamsuger. Den udbudte kontrakt omfatter således indkøb, opbygning og levering af komplet ny venstrestyret slamsuger af typen Combi.
Derudover omfatter kontrakten service af slamsugeranlægget i en periode på 5 år i det interval leverandøren anviser, således at garantien (2 år fra levering) opretholdes. Serviceprisen skal indeholde alle de udgifter, der er forbundet med de respektive services herunder olie, filtre, remme etc., samt omkostninger til arbejdsløn.
Kontrakten indeholder følgende optioner, jf. Kravspecifikationen:
Option 1: 5 års service af lastbil
Option 2: Leje af slamsuger [Bemærk: Option 2 er frivillig]
Kontrakten udbydes i et udbud med forhandling. Ordregiver kan træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud. Det er således ikke givet, at der gennemføres forhandlinger. Vælger Ordregiver at indlede forhandlinger, sker dette med alle tilbudsgivere. Ordregiver forbeholder sig retten til at gennemføre flere forhandlingsrunder, herunder at foretage forhandlinger på skriftligt grundlag. Der vil ikke som led i forhandlingerne ske en shortlisting. På baggrund af forhandlingerne kan Ordregiver tilrette udbudsgrundlaget og tilbudsgiverne opfordres til at afgive endelige tilbud. Ordregiver yder ikke vederlag for deltagelsen i forhandlingerne.
Kontrakten indeholder følgende optioner, jf. Kravspecifikationen:
Option 1: 5 års service af lastbil
Option 2: Leje af slamsuger [Bemærk: Option 2 er frivillig]
Ordregiver har ikke opdelt kontrakten i delkontrakter, idet Ordregiver vurderer, at en opdeling vil medføre en række uhensigtsmæssige juridiske og praktiske grænseflader. Det bemærkes, at varigheden, som er angivet under II.2.7 er udtryk for den 5-årige serviceydelse, som er en del af kontrakten.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
I ovennævnte udbud har SK Service A/S (herefter "Ordregiver") modtaget fire prækvalifikationsansøgninger.
Efter en gennemgang af de modtagne ansøgningers referencebeskrivelser må Ordregiver desværre konstatere, at ansøgningernes referencebeskrivelser er så sparsomme, at Ordregiver på dét grundlag ikke kan efterprøve, om mindstekravet til teknisk formåen er opfyldt. Samtidig er det Ordregivers vurdering, at det ikke er muligt at bede ansøgerne om at "reparere" referencebeskrivelserne uden derved at risikere at krænke ligebehandlingsprincippet.
Ordregiver har derfor besluttet at annullere udbuddet.
Det er Ordregivers forventning, at kontrakten hurtigst muligt genudbydes, idet Ordregiver i den forbindelse vil overveje, om mindstekravet skal præciseres.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Klage over øvrige beslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk