23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 221-403495
Offentliggjort
15.11.2015
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skanderborg Kommune

Vindere

(15.11.2015)
pp busser
Birkegårdsvej 32
8361 Hasselager

Kommunal Befordring


Skanderborg Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Skanderborg Kommune
Adelgade 44
Att: Asbjørn Kjærgaard
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 87947162
Mailadresse: akj@skanderborg.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.skanderborg.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Kommunal Befordring.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse

NUTS-kode DK042

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet vedrører udførelsen af Kommunal befordring i Skanderborg Kommune på den del af opgaven som den tidligere leverandør Centrum Turist udførte inden de gik konkurs. Opgaven dækker over kørsel med børn til specialundervisning, ældre til dagcentre og borgere til læge og genoptræning.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000, 60140000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 25 000 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Tvingende grunde som følge af begivenheder, som ordregiveren ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af direktivets betingelser ja
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontrakten er ikke omfattet af direktivet
Skanderborg Kommunes hidtidige leverandør, Centrum Turist A/S, der efter et afholdt udbud pr. 1.8.2014 fik overdraget dele af opgaven med udførelse af befordring i Skanderborg Kommune (specialkørsel, dagcenterkørsel samt ad hoc-kørsel i forbindelse med lægekørsel og kørsel til genoptræning) er 19.10.2015 taget under konkursbehandling, og konkursboet har efterfølgende meddelt, at boet ikke ønsker at indtræde i aftalen med Skanderborg Kommune. Henset til at Skanderborg Kommune har et akut behov for udførelse af den befordring, der er omfattet af kontrakterne med Centrum Turist A/S, samt at den befordrede persongruppe kan have særdeles svært ved at håndtere driftsmæssige ændringer herunder skiftende personale og afhentningstider, har Skanderborg Kommune til hensigt at overdrage kontrakterne til pp busser, der akut overtog kørslen efter konkursen. Dette skal samtidig ses i lyset af, at det er konkurs nummer 2 på området inden for 1,5 år i Skanderborg Kommune, hvilket yderligere understreger nødvendigheden af stabilitet på området for de berørte persongrupper. Det er i den forbindelse Skanderborg Kommunes vurdering, at kontrakterne ikke er omfattet af udbudspligt efter udbudsdirektivet, jf. også Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om kontraktændringer 2013. Der er yderligere Skanderborg Kommunes vurdering, at kontrakterne kan overdrages til/indgås med pp busser i medfør af udbudsdirektivets artikel 31, stk. 2, litra c, henset til at der er et akut og løbende behov for kørsel, samt at de befordrede persongrupper har svært ved at håndtere skiftende personale og andre driftsmæssige ændringer. I forbindelse med overdragelse af kontrakterne til PP Busser er der aftalt at afregningen ændres fra en km takst pr. delaftale til en minutpris pr. bus, dækkende hele kommunen. Det er Skanderborg Kommunes vurdering, at omfanget af denne ændring ikke overstiger den ændringsadgang, der er i forbindelse med overdragelse af en kontrakt i forbindelse med en konkurs, jf. også Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om kontraktændringer 2013.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 30-048603 af 12.2.2014

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
11.11.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

pp busser
Birkegårdsvej 32
8361 Hasselager
DANMARK
Mailadresse: pp-bus@pp-bus.dk
Telefon: +45 86284388
Internetadresse: http://www.pp-bus.dk/

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 25 000 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 1 100 000 DKK
Eksklusive moms
Hvis der er tale om en årlig eller månedlig værdi Antal måneder 23
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
Aftalen løber indtil 1.11.2017.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelseslovens § 6, stk. 3. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk.1.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11.11.2015

Send til en kollega

0.047