Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9f670225-664f-4471-a4f3-0eaffc99ab81/publicMaterial
Udbyder
MOVIA
Opdateringer
I.3
I stedet for:
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9f670225-664f-4471-a4f3-0eaffc99ab81/homepage
Læses:
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f4a6545-34c9-4326-bee6-c1f821a494c2/homepage
Yderligere oplysninger
Af IT systemtekniske årsager skal ansøgninger om optagelse i D2 - Dynamiske Indkøbssystem og tilbud fremadrettet indsendes via https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f4a6545-34c9-4326-bee6-c1f821a494c2/homepage
Ansøgninger allerede fremsendt inden ansøgningsfristen d. 24. januar 2022 kl. 15:00 skal ikke genfremsendes.
D2 - Udbud af dynamisk indkøbssystem til indkøb af rådighedsvogne til Flextrafik
MOVIA
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgitte Wilcken Bjerregaard
E-mail: BWB@MOVIATRAFIK.DK
Telefon: +45 36131888
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9f670225-664f-4471-a4f3-0eaffc99ab81/homepage
Del II: Genstand
D2 - Udbud af dynamisk indkøbssystem til indkøb af rådighedsvogne til Flextrafik
Dynamisk indkøbssystem til indkøb af rådighedsvogne til flextrafik inden for følgende 7 vognkategorier:
Vognkategori 1: Type 1 - Lav vogn
Vognkategori 2: Type 2 - Stor vogn
Vognkategori 3: Type 3 - Lav vogn med kørestol
Vognkategori 4: Type 4 - Liftvogn
Vognkategori 5: Type 5 - Liftvogn med trappemaskine
Vognkategori 6: Type 6 - Liftvogn med trappemaskine og hvile-/komfortstol
Vognkategori 7: Type 7 - Liftvogn med trappemaskine, hvile- /komfortstol og evakueringsstol
Vognkategorierne er nærmære specificeret i kravspecifikationens afsnit 1.
Operatører, der er optaget i indkøbssystemet, kan afgive tilbud inden for samtlige vognkategorier. Det dynamiske indkøbssystem er således ikke opdelt i kategorier.
Kørslen vil være opdelt i udbudsenheder. Movia vil tildele kontrakter omfattende én udbudsenhed inden for en af vognkategorierne.
Udbudsenhederne samt de konkrete vognkategorier vil fremgå af Movias opfordringsskrivelse, der udsendes forud for hver tildeling.
Den omfattede kørsel:
Flextrafik udbydes i overensstemmelse med EU-reglerne for området og omfatter fem forskellige kørselstyper:
• Flexhandicap, som er en lovbestemt ordning, beregnet til gangbesværede borgere samt blinde og svagsynede borgere. Det er kommunen, som visiterer brugerne til ordningen.
• Flexpatient er et lovbestemt kørselstilbud til og fra hospitalet for borgere i Region Sjælland og Region Hovedstaden. Det er regionerne, der afgør, hvem der er omfattet af kørselstilbuddet, og som visiterer til kørselstilbuddet.
• Flexkommune er typisk kørsel til læge, speciallæge, genoptræning med videre. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne og visiterer brugerne til den.
• Flexrute er fast kørsel til blandt andet skole, daghjem og beskyttede værksteder. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne. Det er kommunen, som visiterer brugerne til ordningen.
• Flextur/Plustur er en kørselsordning, der er åben for alle. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne.
Movia kan via det dynamiske indkøbssystem indkøbe rådighedsvogne til udførelse af kørsel omfattet af alle overstående typer flexkørsel, uanset om de enkelte ordninger måtte ændre sig i kontraktperioden. Kørslen vil være opdelt i udbudsenheder.
Kørslen skal udføres i hele Danmark, men foregår primært i Movias geografiske område. Udgifter til færger, bropassager mm. påkrævet under kørsel for Movia, afholdes af Movia. Vognens start- og slutsted vil være specificeret i Movias opfordringsskrivelse til hvert indkøb. Kørslen kan være placeret inden for døgnets 24 timer.
Kørslen kan udføres i en periode på 1 dag til 3 måneder. Den konkrete kontraktperiode vil fremgå af Movias opfordringsskrivelse.
Det dynamiske indkøbssystem er ikke-eksklusivt, hvorfor Movia er berettiget til at indkøbe den udbudte kørsel også uden om det dynamiske indkøbssystem.
Dynamisk indkøbssystem:
Et dynamisk indkøbssystem kan betegnes som en åben rammeaftale, hvor Movia løbende kan foretage tildeling kontrakter om den omfattede kørsel. Det dynamiske indkøbssystem etableres og administreres i overensstemmelse med reglerne i Direktiv 25/2014/EU (Forsyningsvirksomhedsdirektivet). Systemet etableres efter reglerne om begrænset udbud dog således, at der ikke gælder en begrænsning for, hvor mange der kan optages i det dynamiske indkøbssystem. Alle ansøgere, der opfylder de fastsatte krav til egnethed, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, optages i systemet. Ansøgere kan løbende søge om optagelse i det dynamiske indkøbssystem. Ansøgere anmoder om optagelse i det dynamiske indkøbssystem, som beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 9.
Movia tildeler kontrakter ved at anmode operatørerne, der er optaget i det dynamiske indkøbssystem, om at afgive tilbud, jf. i udbudsbetingelsernes afsnit 11. Tildeling sker ved anvendelse af tildelingskriteriet "Pris".
Informationsmøde:
Movia afholder informationsmøde den 14. januar 2022, kl. 12.00, hvor der vil blive givet en supplerende præsentation af det dynamiske indkøbssystem og være adgang til at stille spørgsmål. Informationsmødet afholdes elektronisk via MS Teams. Tilmelding skal ske senest den 13. januar 2022, kl. 12.00 l til operatorer@moviatrafik.dk. Der udarbejdes referat samt oversigt over spørgsmål og svar fra informationsmødet, hvilket sammen med evt. skriftligt materiale fremvist på mødet vil blive gjort tilgængeligt via e-sourcesystemet.
Mængde:
Den årlige mængde flextrafik-kørsel, som Movia indkøber, udgør ca. 1.890.000 ture (2019-niveau) på mellem 10 og 180 minutters varighed. Movia forventer, at 10-20% af denne årlige kørsel vil blive indkøbt via det dynamiske indkøbssystem.
Det dynamiske indkøbssystem forventes at være i kraft fra den 1. februar 2022, hvorefter Movia kan tildele kontrakter via systemet. Det dynamiske indkøbssystems løbetid er ubegrænset og løber således indtil det afsluttes med en bekendtgørelse i EU-Tidende. Den i del II.2.7) angivne udløbsdato er udelukkende anført af systemtekniske årsager.
Der er ingen begrænsning for, hvor mange ansøgere, Movia vil optage i det dynamiske indkøbssystem. Alle ansøgere, der opfylder de fastsatte krav til egnethed, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, vil blive optaget i det dynamiske indkøbssystem.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal være optaget i CVR-registret eller tilsvarende udenlandsk register.
Ansøger skal være i besiddelse af nødvendige, gyldige tilladelser til udførelse af den omfattede kørsel.
Gyldige tilladelser er:
• Gyldig tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring i henhold til lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12. november 2012 om buskørsel (med senere ændringer),
• Gyldig tilladelse til erhvervsmæssig persontransport i henhold til lov nr. 1538 af 19. december 2017 om taxikørsel (med senere ændringer),
• Gyldig tilladelse til offentlig servicetrafik i henhold til den tidligere taxilov – lovbekendtgørelse nr. 107 af 30. januar 2013 (med senere ændringer) eller
• Gyldig tilladelse til taxikørsel i henhold til den tidligere taxilov - lovbekendtgørelse nr. 107 af 30. januar 2013 (med senere ændringer).
Hvis Operatøren er et kørselskontor eller bestillingskontor, er kravet opfyldt, hvis de tilsluttede vognmænd besidder de for kørslens udførelse nødvendige tilladelser og hvis kørselskontoret/bestillingskontoret har enten:
• Gyldig tilladelse til at drive kørselskontor i henhold til lov nr. 1538 af 19/12/2017 § 5 eller
• Gyldig tilladelse til bestillingskontor i henhold til den tidligere taxilov - lov nr. 107 af 30. januar 2013 (med senere ændringer).
Der er ikke fastsat krav til ansøgernes økonomiske og finansielle kapacitet.
Der er ikke fastsat krav til ansøgernes tekniske og faglige kapacitet.
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser ansøgerens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Ansøgere, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser ansøgerens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Der henvises til kontraktudkastet.
Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske enheder, eksempelvis et konsortium, skal ansøger aflevere en underskrevet konsortieerklæring.
Forud for hvert indkøb via det dynamiske indkøbssystem, fremsender Movia opfordring til at afgive tilbud. Opfordringsskrivelse fremsendes til samtlige operatører, der er optaget i det dynamiske indkøbssystem.
Af opfordringsskrivelsen vil fremgå tilbudsfrist samt øvrige relevante oplysninger.
I en række tilfælde vil Movia i forbindelse konkrete indkøb tilpasse eller ændre de vilkår, der følger af kravspecifikationen (bilag 1) for at tilpasse dem til den konkrete kørsel, der anskaffes. Ændringer kan bl.a. angå krav til køretøjets alder, uddannelse mv.
Kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Efter klagenævnsloven § 7 stk. 1 skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. § 7, stk. 2, nr. 2.
Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk