Bustransport til Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Att: Michael Guy Diemar
2750 Ballerup
DANMARK
Mailadresse: fmt-f-fkkch@mil.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.forsvaret.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3)
Hovedaktivitet
Forsvar
1.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Betegnelse for kontrakten
Bustransport til Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Primært Forsvarets etablissementer i Danmark.
NUTS-kode DK0
II.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Bustransport for Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder. Forsvaret benytter bl.a. bustransport i Danmark til transport til og fra øvelsesterræn med soldater og i forbindelse med mærkedage. Der er tale om på forhånd angivet faste ruter, indlands kørsel og mulighed for bustransport i Europa. Aftalen indebærer ikke en garanteret minimumsomsætning.
II.1.5)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
II.6)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.2)
Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1)
Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontrakten er ikke omfattet af direktivet
Under udførelsen af den i henhold til udbudsbekendtgørelse nr. 2013/S 34-054152 udbudte aftale om bustransport blev leverandøren, Centrum Trafik A/S, taget under konkursbehandling. Konkursboet har meddelt, at konkursboet vil indtræde i kontrakten med Forsvaret og boet vil herefter overdrage kontrakten til Bjert Busser ApS. Udførelsen vil ske under de samme vilkår og rettigheder som den oprindeligt udbudte kontrakt. Såfremt det måtte anses som en ny kontrakttildeling er det subsidiært Forsvarets opfattelse, at der i udbudsdirektivets art. 31, stk. 1, litra c) er hjemmel til at overdrage kontrakten til konkursboet/Bjert Busser ApS.
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
Udbudsbekendtgørelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2013/S 34-054152 af 16.2.2013
Del V: Kontrakttildeling
V.1)
Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2)
Oplysninger om tilbud
V.3)
Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Centrum Trafik A/S under konkurs v/kurator advokat Christian Jul Madsen
Rådhuspladsen 3
8000 Aarhus C
DANMARK
Internetadresse: www.kromannreumert.com
V.4)
Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)
Oplysninger om underentreprise
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om EU-midler
VI.2)
Yderligere oplysninger:
Kontrakten påtænkes indgået efter udløbet af en standstill-periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter dagen for offentliggørelse af bekendtgørelsen med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed.
VI.3)
Klageprocedurer
VI.3.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.3.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Har en ordregiver fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
VI.3.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.4)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.11.2015