Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=322643&B=KA
Udbyder
Transportministeriet
Vindere
Kontrakt vedrørende færgedrift af ruten Bøjden-Fynshav
(07.10.2022)
Molslinjen A/S
Aarhus
Kontrakt vedrørende færgedrift af ruten Bøjden-Fynshav
Transportministeriet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 43265717
Postadresse: Frederiksholms Kanal 27 F
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1220
Land: Danmark
E-mail: trm@trm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.trm.dk
Del II: Genstand
Kontrakt vedrørende færgedrift af ruten Bøjden-Fynshav
Samfundsbegrundet færgebetjening af ruten Bøjden-Fynshav i 10 år fra 1. september 2024. Med mulighed for at forlænge kontrakten i op til 12 måneder.
Samfundsbegrundet færgebetjening af ruten Bøjden-Fynshav i 10 år fra 1. september 2024. Med mulighed for at forlænge kontrakten i op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges med op til 12 måneder.
Der konkurreres kun på kvalitative parametre da Operatøren modtager et fast årligt tilskud. Pris er derfor angivet med en vægtning på 0 i punkt II.2.5).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles krav til tilbudsgivers generelle og rederispecifikke omsætning i de seneste 3 år og Tilbudsgivers egenkapital.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver de seneste 3 tilgængelige regnskabsår har haft en omsætning på over 50 mio. DKK årligt i 2022-prisniveau. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, er det tilstrækkeligt, at konsortiedelta-gerne samlet set har haft en omsætning på over 50 mio. DKK årligt i 2022-prisniveau.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver som minimum har haft positiv egenkapital hvert år i de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium er det tilstrækkeligt, at konsortiedeltagerne samlet set har haft positiv egenkapital i de seneste 3 tilgængelige regnskabsår.
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere en rederispecifik omsætning for rederidrift med transport af passagerer og gods i de seneste 3 tilgængelige regnskabsår, og tilbudsgivers omsætning til denne rederidrift med transport af passagerer og gods skal have udgjort mindst 10 mio. DKK årligt i 2022-pris-niveau i hvert af de tilgængelige regnskabsår.
I det omfang der foreligger færre end 3 årsrapporter, skal dokumentationen suppleres af en revisionspåtegnet erklæring om virksomhedens omsætning og egenkapital for de seneste 3 år eller siden virksomhedens etablering.
Del IV: Procedure
Det vil ikke være muligt at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk