Fakta om udbudet
Udbyder
Udenrigsministeriet
Vindere
(25.02.2016)
Capital Limousine Service
Vingaards Alle 71
2900 Hellerup
Rammeaftale vedrørende limousinekørsel for Udenrigsministeriet.
Udenrigsministeriet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Udenrigsministeriet
Asiatisk Plads 2
Kontaktpunkt(er): Udenrigsministeriet
Att: Lone Ravn Gydesen
1448 København K
DANMARK
Telefon: +45 33920000
Mailadresse: longyd@um.dk
Fax: +45 32540533
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.um.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Primært i hovedstadsområdet.
NUTS-kode DK011
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 3Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 2 000 000 og 3 000 000 DKK
Rammeaftalen udbydes for en 3-årig periode med mulighed for forlængelse 1 år.
60171000
interval: mellem 2 000 000 og 3 000 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Beskrivelse af de særlige vilkår: I rammeaftalen vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang.
Det vil desuden være et kontraktmæssigt krav, at ansatte hos leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde rammeaftalen, sikres løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område, jf. ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014. Ved »medvirker til at opfylde kontrakten« forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse. Rammeaftalen vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette.
Leverandøren kan kontakte de(n) relevante arbejdsgiver- eller lønmodtagerorganisation(er) i forhold til, hvilken overenskomst, der kan anses som repræsentativ inden for det pågældende faglige område.
I rammeaftalen vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang.
Udenrigsministeriet stiller ikke særlige krav til arbejdsmiljøet i forbindelse med de udbudte ydelser, jf. bekendtgørelse nr. 1109 af 17.12.2001 om pligter efter lov om arbejdsmiljø i forbindelse med udbud af tjenesteydelser.
Relevante medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med opfyldelsen af rammeaftalen, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes, jf. Statsministeriets cirkulære nr. 10388 af 17.12.2014 vedrørende sikkerhedsbeskyttelse af informationer af fælles interesse for landene i NATO, EU og WEU, andre klassificerede informationer samt informationer af sikkerhedsmæssig beskyttelsesinteresse i øvrigt. Sikkerhedsgodkendelsen skal kunne opretholdes i hele rammeaftalens løbetid.
Tilladelser til limousinekørsel udstedes i medfør af taxiloven (jf. lovbekendtgørelse nr. 107 af 30.1.2013).
Tilbudsgiver skal i hele rammeaftalens løbetid være i besiddelse af det nødvendige antal gyldige tilladelser til at kunne opfylde rammeaftalens krav. Det er tilbudsgivers ansvar at sikre dette.
Manglende gyldige tilladelser vil være at opfatte som en væsentlig misligholdelse af rammeaftalen.
Det er et krav at de chauffører, der skal køre for Udenrigsministeriet, skal kunne sikkerhedsgodkendes, og tilbudsgiver vil i forbindelse med rammeaftalens indgåelse modtage blanketter til brug herfor. Manglende sikkerhedsgodkendelser er at opfatte som en væsentlig misligholdelse, jf. bl.a. rammeaftalens pkt. 3.2. og pkt. 13.1.
Når sikkerhedsgodkendelserne er opnået, skal de pågældende chauffører, hvis de ikke allerede har gennemgået politiets køretekniske kursus, gennemgå og bestå dette kursus.
Tilbudsgiver skal sikre, at alle chauffører i hele rammeaftalens løbetid har gennemført og bestået de krævede køretekniske kurser.
Tilbudsgiver afholder alle udgifter, herunder eventuelle rejse- og opholdsudgifter, forbundet hermed.
— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Udenrigsministeriet har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan rekvireres hos Udenrigsministeriet sammen med det øvrige udbudsmateriale, jf. punkt I.1).
— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, indeholdende samme oplysninger.— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed, indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver tilbuddet.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
1) En erklæring om tilbudsgivers samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed eller seneste offentliggjorte årsrapport.
2) Erklæring om tilbudsgivers samlede omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne under 1) og 2) afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) Mindstekrav: En positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som tilbudsgivers og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
2) Mindstekrav: En samlet årlig omsætning på minimum 500 000 DKK i de seneste tre disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgivers og disse andre enheders samlede omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Ved sammenslutninger af økonomiske aktører/virksomheder (konsortier) skal mindstekravene under 1) og 2) således være opfyldt af de enkelte økonomiske aktører/virksomheder tilsammen.
En liste over de to betydeligste tilsvarende leverancer af limousinekørsel, jf. punkt II.1.5), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år. Udenrigsministeriet ser gerne, at listen indeholder følgende:
a) en kort beskrivelse af leverancerne
b) en kort beskrivelse af tilbudsgivers rolle i udførelsen af leverancerne
c) tidspunkter for leverancernes udførelser
d) vederlag samt
e) modtager af leverancerne.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen, men oplysningerne behandles samlet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav: 2 referencer, der dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med tilsvarende kørsel for andre offentlige myndigheder og/eller større private virksomheder.
Ved sammenslutninger af økonomiske aktører skal mindstekravet være opfyldt af de økonomiske aktører tilsammen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2019.
Den anslåede værdi, jf. punkt II.1.4) og II.2.1) er alene baseret på et skøn over Udenrigsministeriets forventede forbrug på baggrund af Udenrigsministeriets historiske forbrug over de sidste 4 år. I praksis vil Udenrigsministeriets forbrug på rammeaftalen fremover kunne være såvel mindre som større end det i punkt II.1.4) angivne spænd over værdien af ydelserne i løbet af rammeaftalens løbetid.
I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har Udenrigsministeriet ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Udenrigsministeriet har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan rekvireres hos Udenrigsministeriet sammen med det øvrige udbudsmateriale, jf. punkt I.1).
Udenrigsministeriet ser gerne, at tilbuddet fremsendes i 2 papireksemplarer og i 1 elektronisk version på USB-stik eller tilsvarende). Tilbuddet kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Udbud af rammeaftale for Udenrigsministeriet — Må ikke åbnes ved modtagelsen«.
Udenrigsministeriet forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Udenrigsministeriet har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at Udenrigsministeriet har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Udenrigsministeriet har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Udenrigsministeriet har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at Udenrigsministeriet har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Udenrigsministeriet har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Udenrigsministeriet om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk